שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    התוספות הבריאות בסלט - שמפוצצות אותו בקלוריות
    סלט הוא אמנם האפשרות הבריאה ביותר, עם יותר ויטמינים וסיבים תזונתיים משאר המאכלים, אבל לא בהכרח יש בו פחות קלוריות. מתי סלט עלול להפוך למלכודת קלורית, איך ניתן להימנע ואיזה מאכלים יכולים להוות תחליף לא פחות בריא. ד"ר מאיה רוזמן מסבירה

    סלט ירקות עולה לא פחות ממנות אחרות, השאלה אם זו באמת האפשרות הבריאה והדיאטטית ביותר? מי שרוצה לשמור על הבריאות ועל הדיאטה נאלץ לפעמים לשלם על 2 עלי חסה ועגבניה מחיר כמו של ארוחה עסקית שלמה עם מנה ראשונה, עיקרית וגם שתייה.

     

    סופרים קלוריות

    ארוחה מושלמת: מה להכניס לסלט כדי שיהיה בריא

    בחירת המומחים: מהם 5 הירקות הכי בריאים שיש

    דיאטה: מה עוזר לשרוף 30% יותר קלוריות?

     

    אמנם בדרך כלל סלט הוא האפשרות הבריאה ביותר, עם יותר ויטמינים וסיבים תזונתיים משאר האפשרויות, אבל לא בהכרח פחות קלוריות. סלט עם גרגרי חומוס, קינואה, תפוחי אדמה, עדשים, חמוציות וגרעינים עלול להכיל מעל 750 קלוריות, לא כולל הלחם בצד – עוד לפחות 100 קלוריות בכל פרוסה.

     

    באותן 750 קלוריות אפשר לאכול מנה מרשימה של רביולי בשמנת פטריות, אמנם מדובר בארוחה פחות בריאה, אבל במקרה זה אף אחד לא משלה את עצמו שהוא בדיאטה.

     

    צפו בד"ר מאיה רוזמן מסבירה על המחיר הקלורי של הסלט: 

     

    צילום: ניצן דרור

    צילום: ניצן דרור

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    איך לבחור את הסלט הכי בריא?

    נתחיל מהפחות בריאים, שהם הסלטים שמכילים מרכיבים מטוגנים כמו גבינת חלומי או צ'יפס בטטה או עוף שמוקפץ בשמן, או תוספת של קרוטונים. בסלטים האלו כמות הקלוריות עולה ל 600-700 במנה, לא מנה דיאטטית לכל הדעות.

     

    הבריאים יותר מבוססים על הרבה ירקות טריים שנחתכו בזה הרגע עם שילוב של חלבון איכותי, כמו גבינה דלת שומן או טונה או ביצה קשה או נתחי עוף בגריל או קטניות כמו עדשים או גרגרי חומוס.

     

    על פי הנתונים המפורסמים ברשתות בתי הקפה, בסלט כזה יש בממוצע 400 קלוריות לא כולל תוספת של לחם וגם לא כולל הרוטב.

     

    תוספות בריאות נוספות כמו כוסמת או קינואה, שמשדרגות את הסלט מבחינת כמות הוויטמינים מקבוצה B, הסיבים התזונתייים והפחמימות האיכותיות, או אגוזים, שקדים וגרעינים – שתורמים חומצות שומן איכותיות, סידן, ברזל, מגנזיום ומינרלים נוספים – מקפיצים גם הם את הערך הקלורי של הסלט.

     

    להלן דוגמאות באיזו קלות אפשר לקחת ירקות, שערכם הקלורי נמוך עד זניח, ועם כמה תוספות להפוך אותם לארוחה מלאה:

     

     ( )

     

    במילים אחרות, תוספת קטנה של 2 כפות גרעינים, קצת קינואה ועדשים שחורות, עם קישוט של חמוציות ואגוזי מלך. וקיבלנו סלט עם מעל 600 קלוריות לא כולל רוטב.

      

     ( )

      

    איזה רוטב עדיף בריאותית?

    רטבים על בסיס שמן זית או טחינה תמיד בריאים יותר מרטבים על בסיס מיונז, למרות שבכולם אותה כמות קלוריות – 50 בכף.

     

    לפעמים במסעדות מוסיפים לסלט רוטב בכמות שעלולה להכפיל את כמות הקלוריות במנה, ולכן רצוי לבקש את הרוטב בצד ולהוסיף כף או שתיים בצורה מדודה.

    שימו לב – קערית הרוטב בקטנה שתקבלו לצד הסלט מכילה 300 קלוריות של רוטב, לפחות.

     

    הרוטב מספק פרט לטעם, גם שומן שחשוב לספיגת הויטמינים מהסלט. כשמדובר בסלט שמכיל אגוזים, שקדים או גרעינים- כדאי לדעת שמבחינה תזונתית גם הם מכילים שומן איכותי ולכן יכולים להיות במקום הרוטב.

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים