שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    3,000 קלוריות במשחק כדורגל אחד

    אם אתם מהאלפים שמבלים את ערבי היורו עם קערות חטיפים שנחשבים בריאים, גם אתם עלולים להגיע בקלות רבה ובמהירות לאלפי קלוריות בערב אחד בלבד. עד כמה החטיפים הללו הם באמת בריאים - ואיך תוכלו לצמצם את כמות הקלוריות עד סוף המשחק?

    משחקי היורו הם בשיאם, ורבים מבלים שעות רבות מדי יום מול הטלוויזיה. נניח לעובדה שבהעברת כמה שעות בישיבה הגוף שורף אך מעט קלוריות יותר מאשר בשינה, אבל מה עם כל הקלוריות שנכנסות לפה בזמן המשחק?

     

    ובכן, בהיסח הדעת, תוך כדי התלהבות מן הצפייה ובלי לשים לב למספר הפעמים בה היד עוברת מהצלחת אל הפה, אפשר להגיע בקלות ל-3000 קלוריות. גם כשחלק מן הקלוריות מגיעות ממזונות בריאים כמו שקדים ואגוזים, רצוי להיות מודעים לעובדה זו כי בסופו של דבר לא מדובר בצפייה משחק אחד בודד.

     

    קיראו עוד

    הדירוג המלא: החטיפים הטובים - ואלו שצריך להתרחק מהם

    צפו: איך לנשנש בריא - בלי להרוס את הדיאטה

     

     

    אז כמה קלוריות כל המאכלים האלה שווים לכם ומה אפשר לעשות?

     

    שקדים, אגוזים וגרעינים

    הנשנושים הבריאים והטבעיים ביותר הם השקדים, האגוזים והגרעינים. גם כשמדובר בפיצוחים קלויים – הערך התזונתי שלהם נשמר כמעט במלואו, כך שהחיסרון העיקרי בהשוואה לפיצוחים הטבעיים הוא כמות מלח גבוהה יותר.

     

    במאה גרם של פיצוחים קלויים יש בממוצע 600 מ"ג נתרן, כלומר רבע כפית מלח.

     

    כמה קלוריות אתם צורכים במשחק כדורגל אחד? (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    כמה קלוריות אתם צורכים במשחק כדורגל אחד?(צילום: shutterstock)

     

    שקדים

    במאה גרם (קערית קטנה) של שקדים 575 קלוריות, בכל שקד אחד בודד 6-7 קלוריות. בשקדים גם כמות יפה של חלבון, סידן וברזל, והם מצטיינים בכמות עצומה של ויטמין E שהוא נוגד חימצון שחשוב נגד סרטן ודרוש לאלסטיות של העור שלנו.

     

    אגוזי מלך

    באגוזי המלך 654 קלוריות במאה גרם, יש בהם 65% שומן, בכל יחידה 32 קלוריות.

     

    אגוזי המלך מצטיינים בכמות גדולה מאוד של חומצת השומן אומגה-3, שמשפרת את זרימת הדם, מפחיתה את הסיכון למחלות לב, הסתיידות עורקים וארוע מוחי, וחשובה לתפקוד המוח. ב-3 יחידות אגוז מלך יש יותר אומגה-3 מזו הדרושה ליום למבוגר.

     

    פיסטוקים

    557 קלוריות במאה גרם, בכל יחידה 3-4 קלוריות. הפיסטוקים מצטיינים בכמות גדולה של אשלגן, שדרוש לויסות לחץ הדם ומאזן הנוזלים בגוף, ולתפקוד שריר הלב.

     

    אגוזי לוז

    628 קלוריות במאה גרם, 60% שומן, 4-5 קלוריות ביחידה! מכילים כמות יפה של ויטמין E וחומצה פולית.

     

    אגוזי קשיו

    552 קלוריות במאה גרם, 11 קלוריות בכל אגוז. 

     

    אגוזי קשיו מכילים כמות יפה של ברזל שדרוש למניעת אנמיה, ושל אבץ שדרוש לפוריות ולמערכת החיסון.

     

    גרעיני חמניה

    619 קלוריות במאה גרם ו-57% שומן, מכילים כמות יפה של חומצה פולית.

     

    גרעיני דלעת

    רק 446 קלוריות במאה גרם ורק 20% שומן (פחות בהרבה מגרעיני החמניה), יש בהם כמות עצומה של אבץ שדרוש לפוריות (בעיקר הגברית) ולמערכת החיסון.

     

    מה יש בקערה אחת של חטיפים?

     

     ( )

     

    נאצ'וס, ביסלי וחטיפים

    לאחרונה דובר רבות בגנות (חוסר) הערך התזונתי של החטיפים, כך שמה שנותר הוא להזכיר שמדובר במוצרים שלא תורמים שום דבר לבריאותנו.

     

    מכילים בממוצע 25% שומן שאינו איכותי (בדרך כלל אף לא מצויין באיזה שמן צמחי השתמשו), עם סוכר, כמות גדולה של מלח, תוספים כמו משפרי טעם, מונוסודיום גלוטמט, לפעמים גם חומרים משמרים ועוד כימיקלים. עדיף שלא יהיו על השולחן לצד שאר הנשנושים.

     

    פופקורן

    הפופקורן עשוי מזן מיוחד של גרעיני תירס, המכיל אחוז לחות שמאפשר את ה"התפוצצות" שלהם בזמן חשיפה לחום. כמו התירס, מכיל הפופקורן כמות יפה של סיבים תזונתיים, וכמות השומן תלויה באופן ההכנה:

     

    אם מכינים את הפופקורן במכשירים מיוחדים להכנה ללא שמן (בעזרת אויר חם) מכיל הפופקורן 0% שומן ו- 360 קלוריות במאה גרם. ואם מטגנים בסיר, עלול הנישנוש להגיע ל 600 קלוריות במאה גרם ו-35% שומן.

     

    המוצרים שנועדו להכנה במיקרוגל נוחים לשימוש ומכילים בממוצע 500 קלוריות במאה גרם (בדרך כלל השקית מכילה כ-85 גרם מה שאומר שהקערה המתקבלת משקית שלמה מכילה כ-430 קלוריות), ויש גם פופקורן מופחת שומן שמכיל 7% שומ בלבד ופחות מ-380 קלוריות במנה הענקית המתקבלת. נישנוש מומלץ!

     

    לא להגזים בכמות ששותים. שילוב של בירה וחטיפים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    לא להגזים בכמות ששותים. שילוב של בירה וחטיפים(צילום: shutterstock)

     

    חמוצים וזיתים

    המלפפונים החמוצים יכולים להשתלב באופן מושלם לצד הבירה, ומבחינת ערכם הקלורי הם המנצחים הגדולים: בכל מלפפון חמוץ 3 קלוריות. פרסו את החמוצים לפרוסות ונשנשו באופן חופשי, אם כי יש לשים לב לכמות הנתרן הגבוהה: ב-3 מלפפונים חמוצים גדולים יש כמעט חצי כפית מלח.

     

    הזיתים מכילים גם הם כמות עצומה של מלח, יש בהם 146 קלוריות במאה גרם ו-13% שומן, בזית אחד 8 קלוריות בממוצע.

    ב-10 זיתים יש רבע כפית מלח.

     

    ומה עם הבירה?

    בניגוד למיתוס הגורס כי בירה גורמת לכרס. כדאי לדעת שהבירה מכילה רק 42 קלוריות במאה גרם, רק 130 קלוריות בבקבוק של שליש ליטר. כך שאם יש כרס, היא כנראה מהשאר הנשנושים שלצד הבירה.

     

    בבירה נוגדי חימצון שמפחיתים את הסיכון לסוכרת ומחלות לב, משפרים את מצב הרוח ואפילו את הזיכרון, אבל כמו בכל משקה אלכוהולי – רצוי להיזהר ולא להגזים בכמות ששותים.

     

    איך לבחור את החטיף הכי בריא?

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    הקלוריות שאוכלים מול הטלוויזיה
    צילום: shutterstock
    צילום: סיוון שחור
    ד"ר מאיה רוזמן
    צילום: סיוון שחור
    מומלצים