שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    מחקר ענק: אלו המזונות עתירי השומן - שדווקא בריאים לכם

    חוקרים בארה"ב שאספו נתונים מ-56 מחקרים, מצאו שאלה שצרכו תזונה ים תיכונית עשירה בשומן, היו בסיכון מופחת בעשרות אחוזים להתקפי לב, שבץ מוחי, סוכרת ומוות מוקדם. החוקרים: "יצא שם רע לשומן, אבל מגפת ההשמנה היא דווקא מדגנים וסוכר ולא ממנו"

    סוף סוף יש לאוהבי שומן אישור לאכול ממנו, והרבה: מחקר חדש מגלה כי שומן בלתי רווי הוא בעצם בריא, כל עוד הוא חלק מתזונה ים תיכונית. הממצאים מעשרות מחקרים מהשנים האחרונות, פורסמו בכתב העת Annals of internal medicine.

     

    קיראו עוד על דיאטות

    מחקר ישראלי: איזו דיאטה הכי יעילה לטווח ארוך?

    דיאטה: למה תמשיכו להשמין גם כשתאכלו פחות

    דיאטה עכשיו: 5 תפריטים מפורטים שיגרמו לכם לרזות

     

    החוקרים מאוניברסיטת מינאפוליס בארה"ב אספו נתונים מ-56 מחקרים קודמים שהראו כי אין כל קשר בין התזונה ושיעורי התמותה באופן כללי, אבל נמצא קשר בין התזונה לבין מחלות כרוניות.

     

    אלה שדבקו בתפריט ים תיכוני, ללא קשר לכמות השומן שצרכו, היו בסיכון נמוך ב-29 אחוזים ללקות במחלות לב כולל התקף לב, שבץ מוחי ותמותה מוקדמת, בהשוואה לאלה שדבקו בתזונה המקורית שלהם.

     

    הדיאטה הים תיכונית הביאה בנוסף לסיכון נמוך ב-57% ללקות בסרטן שד וב-30% ללקות בסוכרת.

     

    "מצאנו שתזונה בריאה יכולה לכלול שומן רב, במיוחד אם הוא שומן בריא", אמרה ד"ר חנה בלומפילד, ראש צוות החוקרים, "בשנים האחרונות הדגש הוא להפחית את השומן מכל הסוגים, וכי השומן לכאורה רע, אבל מסתבר שמגפת ההשמנה מתרחשת יותר בגלל צריכה מוגברת של דגנים וסוכר, ולא מצריכת שומן".

     

       

    הדיאטה המגנה על הבריאות

    התוצאות אינן מפתיעות, לאור ממצאים קודמים אודות תזונה ים תיכונית שנמצאה שוב ושוב כבעלת אפקט מגן על גוף האדם, כמפחיתה שיעורים של מחלות לב וכלי דם וגם סוכרת.

     

    הדיאטה הים תיכונית מבוססת על ירקות ופירות, עוף, דגנים מלאים, שמן זית ואגוזים. היא משלבת השפעות מהמטבחים המסורתיים של יוון, ספרד ואיטליה, ומיוחסת לה כאמור יכולת להשפיע לטובה על הבריאות ועל תפקוד הלב וכלי הדם.

     

    "לפני כשלושים שנה בעקבות עלייה חדה בשיעור התקפי הלב ממשלת ארה"ב הגבילה את אחוזי השומן במזון בטענה שזהו הגורם העיקרי לתחלואה", מסבירה הדיאטנית קרלי מירנדה, "אבל למהלך היה מחיר כבד כי עם הגבלת השומן עלה הצורך בשמירה על המרקם וטעם מוצרי המזון, והתוצאה הייתה החלפת השומן בסוכר".

     

    היא מוסיפה כי: "עם השנים התברר ללא כל ספק דווקא הסוכר שמוסף למזון ולמשקאות ממותקים מזיק והרסני לבריאות. ההמלצה הרשמית של ארגוני הבריאות העולמיים בעשרות השנים האחרונות היא הפחתה בצריכת השומן לכדי 30% מכמות הקלוריות היומית.

     

    "אך בהחלט לא ניתן להתעלם מתוצאות המחקרים שנערכו בעשור האחרון, אשר מצאו שיפור בפרופיל השומנים בדם בעקבות שמירה על דיאטה עשירה בשומן, בדגש על הדיאטה הים-תיכונית העשירה בשמן זית".

     

    עוד היא אומרת כי "על פי המחקרים, הדיאטה הים תיכונית קשורה לתוחלת חיים ארוכה יותר, בריאות כללית טובה יותר וסיכון מופחת למחלות כרוניות ובייחוד מחלות לב וכלי דם.

     

    "בנוסף, נמצא סיכון מופחת לסרטן, דלקת פרקים, סוכרת, השמנה, ואלצהיימר. הדיאטה הים תיכונית מתאימה לכלל האוכלוסיה לצורך שמירה על משקל תקין והפחתת הסיכון לתחלואה במרבית המחלות הכרוניות".

     

    למה הדיאטה הים תיכונית בריאה לכם?

     

     

     

     






    פורסם לראשונה 21/07/2016 08:32

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    דיאטה ים תיכונית. הדיאטה שמגנה על הבריאות
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים