שתף קטע נבחר

רשת שיווק: "ירידה של 90% במכירות קוקומן"

רשתות המזון מדווחות על ירידות של עד 70% במכירות כלל דגני הבוקר של תלמה. עיקר הצניחה – במכירות קוקומן וקורנפלקס תלמה, שצנח באחת הרשתות ב-80%. "עובדה שבכל זאת יש מי שקונה", אומרים ברשתות

משבר הזיהום נוגס במכירות יוניליוור: ברקע ביקור נציגי משרד הבריאות במפעל דגני הבוקר (א') של יוניליוור בערד, מוסרים ל-ynet באחת מרשתות הסופרמרקט כי נרשמה "ירידה של 90% במכירות קוקומן", וירידה של 80% במכירות קורנפלקס של אלופים (קורנפלקס תלמה). זאת, בהשוואה למכירות לפני שבועיים, טרום פרוץ המשבר.

 

הירידה במכירות החמירה לנוכח ההודעה ש-240 מוצרים מזוהמים בסלמונלה יצאו מהמפעל, בניגוד להצהרות קודמות של החברה.

 


 

בת"א ירידה של 50%, בכפ"ס: 78%

ברשת הסופרמרקט מסרו, כי "בכל עולם דגני הבוקר של יוניליוור, יש אצלנו ירידה במכירות של 53%. מכרתי 40 אלף יחידות לפני שבועיים ו-19 אלף יחידות השבוע. זה אומר שאנשים עדיין קונים.

 

"בראשון לציון לדוגמה יש ירידה במכירות של 66%, בפ"ת של 68%, בראש העין ובדימונה ירידה של 70%, בקריות 73% בכפר סבא 78% ובגני תקווה ובסביון יש ירידה של 80%. בדימונה נרשמה ירידה של 70%, באשקלון ירידה של 64%, בעפולה 60% ובתל אביב – של 50% בלבד".

 

סערת הקורנפלקס: צפו בראיון עם שר הבריאות 

 

ברשת גדולה אחרת אמרו ל-ynet: "ביום שישי האחרון, חלה ירידה במכירות מוצרי הדגנים של יוניליוור בשיעור של כ-70%, בהשוואה לממוצע של שלושת השבועות שקדמו לתחילת האירוע.

 

"נתח השוק של יוניליוור ברשת זו, בקטגוריית דגני הבוקר, מאז תחילת המשבר עומד על כ-35%, אסם נסטלה 39% ומותג פרטי כ-10%. הנתח של המותגים הקטנים - 16%".

 

ברשת גדולה שלישית אמרו ל-ynet שהירידה במכירות בכל הקטגוריה הוחמרה. "מירידות של 30% בממוצע ל-50% בממוצע בכל דגני הבוקר של יוניליוור. אין כמעט מותג שלהם שלא נפגע, אבל עיקר הפגיעה בקוקומן. זה היה ברור. זה מותג לילדים". עוד אמרו ש"כל הקטגוריה בירידה, אמנם אסם מרוויחה מהסיפור אבל יש ירידה של כ-3% בכל קטגוריית דגני הבוקר. אנשים צורכים פחות קורנפלקס".

 

ברשת אחרת אמרו ל-ynet שמכירות חטיפי דגני הבוקר של תלמה צללו גם הן. "גם החטיפים למבוגרים בירידה", מסרו.

 

"עדיין אין תחליף לקורנפלקס תלמה"

במקביל, צרכנים זורקים מוצרים לפח או מחזירים אותם לחברה. ברשתות מדברים על החזרות של כמה אלפי מוצרים. שופרסל הצהירה כי צרכנים החזירו לה 1,400 מוצרים (ביוניליוור טוענים שהיו כ-3,000 החזרות מרשת זו) ברשתות אחרות מדווחים על כמה מאות החזרות פר רשת.

 

ברשתות יש מי שחש צער על החברה. "אני לא בטוח שהמנכ"לית שיקרה כשחשבה שלא יצאו מוצרים לציבור, אבל כן היתה פה התנהלות בעייתית. נראה אם הם ייצאו מזה, המוצרים שלהם הם נכס צאן ברזל ולקורנפלקס תלמה למשל – אין תחליף. התחליפים לא דומים לו".

 

יחד עם זאת, יוניליוור שוב הסתבכה עם הרשת הגדולה ביותר – שופרסל, שכן לפי יוניליוור 240 האריזות המזוהמות שיצאו לשוק – הגיעו לרשת המהדרין "יש חסד", של שופרסל. ברשת זועמים על שהחברה "סיבכה" את שופרסל במכירת מוצרים מזוהמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים