שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    היתרונות הבריאותיים המפתיעים של גוג'י ברי

    מעניקים אנרגיה לגוף, שומרים על מערכת החיסון והכבד ומעניקים לעור הגנה מפני קרינה. 10 סיבות שבזכותן כדאי להוסיף גוג'י ברי לתפריט היומי שלכם. נטורופתית מסבירה

    מקורם של הגוג'י ברי הוא בסין, שם הם נודעים בתור פרי בעל סגולות ויכולות לשיפור ושימור הבריאות מזה אלפי שנים. הגוג'י ברי נחשבים מזון על ומכילים כמויות גדולות של רכיבים תזונתיים חשובים, חיוניים ובעלי השפעה נוגדת חמצון חזקה ביותר בכמות קלורית קטנה.

     

    הם מהווים מקור מצוין לחלבון, מכילים לפחות 20 יסודות קורט (העיקריים בהם הם אבץ, ברזל, נחושת, סידן, גרמניום, סלניום וזרחן), ויטמינים רבים וכמות משמעותית מאוד של נוגדי חמצון חזקים.

        

    הרכיבים בגוג' ברי תורמים בשמירה על בריאות העיניים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    הרכיבים בגוג' ברי תורמים בשמירה על בריאות העיניים(צילום: shutterstock)

     

    למה כדאי להכניס את הגוג'י ברי לתפריט

    1. נותנים אנרגיה: פירות הגוג'י מחזקים את המערכת החיסונית ומספקים לגוף חומרים תזונתיים חשובים אותם הוא לא יכול לייצר בעצמו, שפע של ויטמינים ומינרלים התורמים לאנרגיה ונותנים מרץ. לכן פירות הגוג'י מומלצים לאנשים שרמת האנרגיה שלהם ירודה, לאנשים הסובלים מעייפות כרונית ולחולי פיברומיאלגיה.

     

    2. תורמים לבריאות העיניים: מסייעים בשמירה על בריאות העיניים, מניעת ניוון של הרשתית ושיפור הראייה. הפירות מכילים ריכוז גבוה של קרטנואידים בטא קרוטן וזקסאנטין (פיגמנטים המצויים בצמחים כתומים, אדומים וצהובים) נוגדי חמצון עוצמתיים התומכים ומסייעים בשמירה על רשתית העיניים, במיוחד בגיל מבוגר, כמו כן משפרים ראיית לילה ושומרים על בריאות העין.

     

    3. נוגדי חמצון: הם נחשבים נוגדי חמצון עוצמתיים. מהווים מקור לבטא קרוטן, פיגמנט נוגד חמצון המצוי בירקות ופירות כתומים בעיקר. מסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות הנגרמים מרדיקלים חופשיים ולהאטה בקצב תמותה של תאים.

     

    4. מקור לחלבון: מהווים מקור לחלבון איכותי בעל ספיגה טובה. מכילים 19 חומצות אמינו ובתוכם נמצאות גם 8 חומצות אמינו חיוניות שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו.

     

    5. חשובים למערכת החיסון: הגוג'י ברי מחזקים את מערכת החיסון באמצעות מספר מרכיבים עיקריים שתומכים במערכת: רב-סוכרים, בטא-קרוטן, ויטמין C.

     

    רב-הסוכרים הם פחמימות הבנויות ממספר רב של מולקולות חד סוכר המחזקות את המערכת החיסונית ויש להם יכולת ולהגן על התאים מפני מוטציות גנטיות.

     

    בטא-קרוטן ומגביר את הגירוי שמפעיל האינטרפרון (תרכובת חזקה שמחזקת את מערכת החיסון וממלאת תפקיד חשוב בהגנה מפני זיהומים ויראליים) על המערכת החיסונית.

     

    ויטמין C הידוע כהכרחי לחיזוק מערכת החיסון.

     

    6. שומרים על הכבד: תומכים, שומרים ומגנים על הכבד בשל כמה סוגים של רכיבים תזונתיים שנמצאים בפרי המחזקים את פעילות הכבד ועוזרים לו לטהר את עצמו ולהגן על עצמו מפני נזקים שנגרמים על ידי חומרים שונים. אחד מהמרכיבים נקרא בטאין (Betaine).

     

    בנוסף, פירות הגוג'י מכילים את הרכיב כולין, המשמש כחומר גלם שמשתתף בהובלת שומנים מהכבד אל הרקמות ומסייע בהגנה על הכבד מפני הצטברות שומנים. הם מכילים ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון המסייעים לתפקודו התקין.

     

    7. מערכת העצבים: הגוג'י ברי מחזקים ומשפרים את המערכת העצבית ותפקודי המוח. רכיב חשוב המצוי בגוג'י ברי, נקרא כולין הידוע כגורם מרכזי בהתפתחות המוח, מערכת העצבים, כושר החשיבה והיכולת הלימודית.

     

    8. מסייעים בשמירה על בריאות הלב, כלי הדם ומחזור דם תקין: לגוג'י ברי יש יכולת להתמודד עם כולסטרולLDL שהתחמצן, שהוא למעשה הגורם העיקרי למחלות לב.

     

    הכולסטרול "הרע" נעשה מסוכן במיוחד כשהוא מתחמצן. מחקרים סיניים מראים כי לגרגרי הגוג'י ברי יש יכולת נוגדת חמצון שמונעת את התחמצנות הכולסטרול בגופנו.

     

    9. עשירים ברכיבים בריאים: מכילים שפע של מינרלים כמו ברזל, אבץ, נחושת, מנגן, כרום, גרמניום, סלניום, מוליבידן, קובלט, זרחן, יוד ועוד. לכל אחד ואחד מיסודות הקורט הללו תפקידים משמעותיים וחשובים בגוף האדם.

     

    הם משתתפים בתהליכים שונים ומגוונים. חלקם משמשים נוגדי חמצון, נלחמים ברדיקלים חופשיים, חלקם מסייעים בשמירה על רמות סוכר תקינות, משפיעים על מערכת העצבים ועוד.

     

    10. שומרים על העור מפני נזקי קרינת UV: בנוסף לוויטמינים והאנטיאוקסידנטים ששומרים על בריאות וברק העור, שתייה של מיץ הגוג'י ברי נחשבת כמפחיתה את השפעות הקרינה האקוטיות, ומהווה הגנה לאנשים בעלי עור רגיש. יחד עם זאת, שתית מיץ הפרי אינה מהווה תחליף לתכשירי הגנה.

     

    איך מוסיפים את הגוג'י ברי לתפריט שלנו?

    הכמות היומית הסבירה של פירות גוג'י מיובשים היא כ-30-45 גרם (חופן).

    אפשר לשלב כארוחת ביניים ביחד עם אגוזים ושקדים

    אפשר ומומלץ לשלב גוג'י ברי בשייקים

    אפשר לשלבם בסלטים, בגרנולה ובתבשילים

    אפשר לשתות כחליטת תה

     

    כך תוכלו לזהות אותם

    שם בוטני: Lycium barbarum

    שם עברי: אטד פראי

    שם לועזי: Goji Berries

     

    למי הפרי אינו מתאים?

    הגוג'י ברי שייך למשפחת הסולניים ולכן אינו מומלץ לאנשים הסובלים ממחלות מפרקים.

     

    הפרי אינו מתאים למי שנוטל קומדין (תרופה לדילול של הדם), למי שנוטל תרופות לסוכרת וליתר לחץ דם.

      

    הכותבת היא נטורופתית N.D ומרצה לנטורופתיה במכללת רידמן

     

    ומה קורה למערכת החיסון שלנו בחורף?

     

     





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    היתרונות הבריאותיים של גוג'י ברי
    צילום: shutterstock
    מומלצים