שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    חמאת בוטנים ואגוזים: 9 מזונות שמסייעים לירידה במשקל

    לקראת הקיץ: דיאטנית מסבירה איך 9 מאכלים שלא חשבתם שיכולים לתרום לירידה במשקל עשויים דווקא לתת זריקת מרץ לדיאטה

    לכולנו זה קורה – החורף עבר ואיתו הרעב המאופיין לימי הקור והגיע הזמן להשיל את שכבות הבד ואת הקילוגרמים העודפים. אבל אולי כדאי לעצור רגע ולחשוב שהרגלי האכילה הללו פשוט נובעים מחוסר תשומת לב, חוסר סדר, זמן או ידע בכדי באמת להשקיע בעצמנו ובבריאות שלנו.

     

    חשוב לשלב בתפריט היומי שלנו מזונות ששורפים שומן ובו זמנית בריאים מאוד לגוף: למזונות אלו רכיבים חיוניים לגוף ותורמים מאוד להרגעתו ולחילוף חומרים יעיל ותקין, אשר שילובם בתפריט היומי גורם לירידה מהירה ובריאה במשקל.

     

    קראו עוד:

    דיאטה: למה תמשיכו להשמין גם כשתאכלו פחות

    לאכול הרבה ולרזות: צפיפות הקלוריות באוכל

    דיאטה עכשיו: 5 תפריטים מפורטים שיגרמו לכם לרזות

     

    1. זרעי צ'יה

    זרעי הצ'יה הופכים פופולריים בחלקים שונים של העולם בגלל הערך התזונתי הרב שלהם. הם נחשבים כמקור עשיר של חומרים מזינים כמו אומגה 3. הזרעים יסייעו בהפחתת דלקות והפחתת רמת הסוכר.

     

    איך משלבים באכילה יום-יומית? אפשר לערבב עם מים או יוגורט, חלב שקדים או לפזר מעל הסלט.

     

    מפחיתים את רמת הסוכר בדם. זרעי צ'יה (צילום: גבי מנשה) (צילום: גבי מנשה)
    מפחיתים את רמת הסוכר בדם. זרעי צ'יה(צילום: גבי מנשה)

     

    2. פירות יער

    פירות היער מכילים המון סיבים אשר בריאים לגוף שלנו.

     

    איך משלבים באכילה יום-יומית? ניתן לשתות כוס אחת של פטל בה יש שישה גרם של סיבים, אשר יספקו לנו שובע, סיפוק ואנרגיה.

     

    3. חמאת בוטנים

    חמאת הבוטנים היא בהחלט לא מה שחשבתם. החמאה מכילה ניאצין (חומצה ניקוטינית), חומר אשר ימנע את תחושת הנפיחות הלא נעימה שאנו חשים לפעמים בבטן ויחזיר את מערכת העיכול לתלם הנכון לה. חשוב לציין כי לצד החומר שמונע נפיחות, ב-100 גרם של חמאת בוטנים יש מעל ל-500 קלוריות.

     

    איך משלבים באכילה יום-יומית? ניתן לאכול בדרכים רבות בין הארוחות, במריחה על לחם או אפילו בשייק בריאות אליו חמאת הבוטנים תוסיף טעם מיוחד ורענן.

     

    חמאת בוטנים על לחם. מונע את תחושת הנפיחות בבטן (צילום: ויז'ואל/פוטוס) (צילום: ויז'ואל/פוטוס)
    חמאת בוטנים על לחם. מונע את תחושת הנפיחות בבטן(צילום: ויז'ואל/פוטוס)

     

    4. אגוזים

    אגוזים עוזרים להפחית שומן בטני, היות והם שומרים על תחושת השובע. 

     

    איך משלבים באכילה יום-יומית? אכילת 10 שקדים או אגוזים במשך היום ישאירו תחושה של סיפוק ושובע לאורך זמן במינימום קלוריות מיותרות לגוף.

     

    5. שיבולת שועל

    חלקנו אולי נרתעים ממנה, אבל היא טעימה מאוד וגורמת לתחושה של שובע למשך שעות ארוכות. בנוסף, שיבולת השועל מפחיתה משמעותית את רמות הכולסטרול והסוכר בדם ומעודדת שריפת שומן אשר מייעלת את תהליך הדיאטה פלאים.

     

    איך משלבים באכילה יום-יומית? כדייסה או כתוספת ליוגורט.

     

    6. ביצים

    הגוף שלנו זקוק תמיד לוויטמין בי 12 ולחלבון כדי לבצע חילוף חומרים תקין וכדי לעכל שומן בצורה טובה יותר. לכן, ביצים הן אידיאליות לארוחת הבוקר המהירה והן יספקו לך המון אנרגיה ושובע לגוף.

     

    איך משלבים באכילה יום-יומית? חביתה תכיל את כל מה שצריך ליום נפלא מלא באנרגיות והרגשה כללית מעולה.

     

    7. בשר רזה ודגים

    הבשר הרזה כמו הודו, או דגים כמו סלמון וטונה הינם דוגמאות טובות למזונות עשירים בחלבון אשר נחשבים לאופציה הבריאה ביותר ביחס לכל החלופות האחרות. אלו יספקו לגוף אנרגיה מספיקה ולא ינפחו את הבטן ויפחיתו את תחושת הכובד שיש לכולנו לאחר ארוחת הצהריים.

     

    עשירים בסיבים תזונתיים. תפוחים לירידה במשקל (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    עשירים בסיבים תזונתיים. תפוחים לירידה במשקל(צילום: shutterstock)

     

    8. תפוחים

    אין כמו תפוח טעים לנשנוש בריא וקליל בין הארוחות, עשיר בוויטמין סי, סיבים תזונתיים ויעיל מאוד למערכת העיכול.

     

    9. אבוקדו

    לאבוקדו ישנם אלפי שילובים והוא תמיד מוסיף טעם עשיר לכל ארוחה. חוץ מהיותו טעים, יש בו חומרים אנטי בקטריאליים ואנטי פטרייתיים שתורמים רבות לגוף ולמערכת החיסונית. בנוסף, האבוקדו מכיל חומצת אמינו, אשר תורמת לכבד ויוצרת עליו פחות עומס.

     

    אם תקפידו על אכילת מאכלים אלה תגרמו לגופכם מלבד שובע, גם לרוגע, ירידת הנפיחות בבטן, שיפור תפקוד מערכת העיכול והורדת הכולסטרול. בנוסף, אני ממליצה בחום לשלב את כל המזונות הללו, כמובן, עם שתיית מים, תה ירוק ופעילות גופנית יעילה.

     

    הדרך להצלחה ולירידה במשקל מתחילה בשינוי דפוסי ההרגלים והחשיבה. ירידה במשקל אינה אתגר פיזי, אלא אתגר נפשי: עליך להישאר חיובית, לאהוב את עצמך, להתמקד בהודיה על הגוף שלך ועל היכולות שלו ולספק לו את הצרכים שלו כדי שישרת אותך בצורה המיטבית ביותר. 

     

    מיה בן אפרים קליין היא תזונאית ממארגני כנס "מפת הדרכים המלאה לירידה במשקל" שיתקיים ב-24 במרץ בהיכל התרבות החדש באיירפורט סיטי

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    המאכלים שיעזרו לדיאטה שלכם
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים