שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    תקלות ודחיות: מחירי רשתות הפארם עוד לא עלו לאינטרנט

    משרד הכלכלה נקב בתאריך 1 ביולי כמועד העלאת מחירי כל המוצרים של סופר-פארם וניו-פארם לאינטרנט. אתרי ואפליקציות השוואות המחירים היו אמורים "לתרגם" את המחירים לצרכנים, אבל הפרסום מתעכב. לטענת אתרי השוואות המחירים, סופר פארם שלחה נתונים, אך היתה בעיה בקריאת נתוני המבצע, ניו פארם לא שלחה בכלל

    למה מחירי כל סניפי רשתות הפארם עדיין לא זמינים לצרכנים אונליין? רשתות הפארם אמורות היו להתחיל לשגר את קבצי המחירים והמבצעים שלהן לאינטרנט ב-1 ביולי, אבל נכון לרגעים אלה, אין למצוא את המחירים אונליין.

     

     

    ניו פארם: "ביקשנו הארכה"

    כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, רשתות הפארם היו אמורות להצטרף השבוע לרשתות הסופרמרקטים הגדולות, שכבר מפרסמות את מחיריהן אונליין. הרשתות מחויבות לפרסם מחירים ומבצעים תוך שעה מרגע שינוי המחיר במטרה ליצור שקיפות מחירים. לכל רשת יש אתר בו היא מפרסמת את המחירים, אבל עבור צרכנים המידע הזה לא נגיש והוא "מתורגם" על ידי אפליקציות ואתרי השוואות מחירים. בשוק פועלות שלוש אפליקציות מחירים: פרייסז, מיי סופרמרקט ו-CHP.

     

    במשרד הכלכלה ובאפליקציות, טוענים שרשת ניו פארם עדיין לא שלחה את המחירים כחוק. בניו פארם אישרו את הדברים. מניו פארם נמסר בתגובה: "החברה פנתה לרגולטור לבקש הארכה".

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    האפליקטורים: סופר-פארם שלחה קובץ מבצעים לא בפורמט שנדרש

    לטענת גורמים באפליקציות המחירים, סופר פארם אמנם שלחה את הקבצים כבר ביום חמישי האחרון, אך עם תקלה: קובץ המחירים היה אמנם תקין, אך קובץ המבצעים לא נשלח בפורמט שנדרש. "אין טעם להעלות רק את מחירי סופר-פארם. בלי מבצעי סופר-פארם, זו לא שקיפות מחירים", אמרו ל-ynet.

     

    באחת האפליקציות אמרו ל-ynet כי רק היום (א') אחר הצהריים, משרד הכלכלה חיבר בינם לבין סופר פארם על מנת לפתור את הבעיה. אפליקטור אחר אמר לנו שסופר פארם שלחה את קובץ המבצעים במלל חופשי מבלי לפרק אותו לשדות, מה שהופך את תרגום המבצעים לבלתי אפשרית.

     

    גורמים באפליקציה שלישית אמרו לנו שהם משערים שעד יום ג' "חלק ניכר מהמוצרים יעלה - אלו שנמכרים גם בסופרים", ככל הנראה משום שאת אלה קל להכניס לפורמט הקיים באותה אפליקציה. שאר המוצרים של רשתות הפארם דורשים הזנה של פריטים חדשים רבים למערכת.

     

    מאז כניסתה לתוקף של חובת שקיפות המחירים שבחוק המזון, רשתות המזון הפרו את ההוראות על ימין ועל שמאל, אך על אף אחת, למעט בר כל (ברכת הארץ), לא הוטלה סנקציה (שלושה חודשי מאסר או 45 אלף שקל פר הפרה, לפי חוק). לעיתים קרובות ההפרות היו שלא בזדון ולעיתים הרשתות התמהמהו מאוד בהעלאת קבצים, לא עמדו בחוק במשך זמן רב או שלחו מחירים חלקיים.  

     

    מסופר פארם נמסר בתגובה: "רשת סופר פארם העבירה את הקבצים הרלוונטיים, הכוללים את מחירי המוצרים ומבצעי הרשת למשרד הכלכלה, כנדרש לפי חוק ופועלת בשיתוף פעולה מלא עם כל הפלטפורמות המבקשות להציג את מחיריה באתריהן. יצויין כי מדובר בכמות עצומה של מידע והרשת בוחנת ומעדכנת את הפורמט כל העת".

     

    מהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן נמסר בתגובה: "עיבוד הנתונים לוקח כשלושה ימים והינו באחריות מפתחי האפליקציות החל מן היום שבו הקמעונעים מעבירים נתונים. חברת סופר פארם אכן העלתה את הנתונים אתמול כמתחייב בחוק, אך יש חבלי לידה והרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה עומדת בקשר רצוף עם סופר פארם ועם האפליקטורים על מנת לזרז את ההתקשרות ביניהם.

     

    "בעניין ניו פארם, החברה הגישה לרשות בימים האחרונים בקשה לעיכוב החלת החוק עליה, זאת על רקע קשיים טכנולוגיים ואירגוניים ועל כן תזומן לשימוע ביומיים הקרובים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים