שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    7 סיבות שגורמות לכם לאכול יותר ממה שצריך
    לא מתייחסים לצרכים האמיתיים שלכם, לא ישנים מספיק ולא קוראים את האותיות הקטנות שעל גבי האריזות - כל הסיבות שבגללן אתם אוכלים יותר ולא מצליחים להגיע למשקל הרצוי עבורכם. יועצת לחיים בריאים מסבירה איך אפשר לשנות את המצב

    1. אתם לא שמים את הצרכים שלכם במרכז

    אתם לא מספיק אנוכיים, כן, מה ששמעתם. אם לא שמעתם בחודש האחרון לפחות מישהו אחד אומר לכם: "אתם ממש מרוכזים בעצמכם", אז אתם בבעיה. איך זה קשור לאכילה? כשאנחנו לא מספיק מרוכזים ומקשיבים לעצמנו, אנחנו פחות מבינים מה אנחנו באמת צריכים הן ברמה הנפשית והן ברמה הפיזית ולרוב זה יתבטא במה שקורה על הצלחת שלכם.

     

    הרבה פעמים הצלחת היא רק מראה לדברים אחרים שקורים לכם בחיים. לדוגמה, אימהות שצריכות לג'נגל בין קריירה, משפחה ועוד, ובסוף היום מוצאות את עצמן אוכלות את השאריות של הילדים. אנחנו שמים את הכל לפנינו. אני לא אומרת שהילדים לא חשובים, אני רק אומרת שאם לא תהיו קצת יותר אנוכיים, אתם תהפכו לצל חיוור של עצמכם.

     

    ויש מגוון דרכים לשנות את זה. עשו משהו שעושה לכם טוב 15 דקות בכל יום. הדקות התמימות האלו, יובילו לשחרור המון לחצים וייתנו מקום לאני שלכם. וכשזה קורה, אתם טובים יותר לסביבה שלכם וחשוב מכך, טובים יותר לעצמכם. ופתאום במקום לנשנש את הפסטה קטשופ של הילד, תמצאו את האנרגיה לבשל משהו שבאמת יזין את הגוף ואת הנפש שלכם.

     

    חושבת על הכל חוץ מעל עצמך (צילום: shutterstock)
    חושבת על הכל חוץ מעל עצמך(צילום: shutterstock)

     

    2. אתם לא עושים מה שאתם באמת רוצים לעשות

    הרעיון פה הוא להסתכל על החיים שלכם בצורה רחבה יותר - על התמונה הגדולה. ולהבין מה אתם עושים לא נכון - האם אתם במשרה הנכונה? האם הזוגיות מלאה באהבה ותמיכה? האם אתם חולים לעיתים קרובות? בקיצור, האם אתם חיים את החיים שאתם אמורים לחיות.

     

    ההבדל בין זה לבין אנוכיות, שאנוכיות מדברת על הביטוי העצמי היומיומי ופה הכוונה לבחירות הגדולות של החיים והשפעתן. ומה עושים עם זה? מתחילים לחשוב ולזהות את הנקודות הכואבות בשלב הראשון. ואז מתחילים לעשות שינויים קטנים קטנים כמעט בלתי נראים. ומשם צומחים.

     

    חשוב לי להבהיר שכשאנחנו לא מרגישים מסופקים/מאושרים, זה משתקף בחיים שלנו - סטרס, דיכאון, פחות אנרגיה, מחלות ועוד. כל אחד מאלו משפיע על הבחירות התזונתיות שלנו - בדרך כלל לרעה.

      

    3. אתם בוחרים להקשיב לטרנדים במקום לעצמכם

    אנחנו אוהבים להגיד שאנחנו לא חלק מהעדר, ואיכשהו תמיד אנחנו עושים את הדיאטה החדשה שכל המחקרים מצביעים שהיא הפתרון האולטימטיבי להורדה במשקל. אז די עם ללכת אחרי טרנדים.

     

    אני יכולה להגיד שהיום, אחרי שהתנסיתי בהמון דיאטות (להתנסות = מספר חודשים בכל תזונה מפליאו ועד טבעונות), אין שום עדר שאני שייכת אליו. היום, אני רזה, בריאה ועם אנרגיות גבוהות בהרבה מאי פעם וזה הודות להקשבה לגוף שלי. שמתי לב מה עובד בשבילי מה באמת עושה לי טוב/ רע.

     

    תעצרו שנייה, ובמקום לעשות דיאטה חדשה, תתחילו להקשיב לגוף אחרי כל ארוחה / מוצר מזון ותבינו מה זה עשה לכם ועם הזמן יבואו גם התוצאות.

      

    4. אתם מפחדים יותר מדי מסוכר

    יש כאלו שאוכלים סוכר, יש כאלו שנמנעים לחלוטין, ויש את אלו שנמצאים אי שם באמצע - קרועים בין ההנאה המופקת מאכילת סוכר לבין ההיסטריה שסוכר זה השטן. אז בואו נעשה סדר.

     

    הנקודה היא שאנחנו באמת זקוקים לפחמימות, אבל כמו כל דבר בחיים יש טובות יותר / פחות (פירות לעומת עוגות למשל). ולא משנה מה המניע לצרוך אותן (נפשי או פיזי), בואו נתרכז במה שחשוב - אני מצאתי ששילוב סוכר בתזונה שלי בצורה מדודה השפיעה לטובה גם על הירידה במשקל, היכולת להתמיד בתזונה בריאה ולהמשיך ליהנות מהאוכל.

     

    אז מה עושים? תבחרו את הסוכר הטוב, זה שבא עם יתרונות תזונתיים - פירות טריים, דבש, ריבה טבעית ועוד. גיליתי, שלהתפנק עם שייק פירות ביתי, גרם לי לשובע נפשי ופיזי. והשובע הזה הוריד את הרצון לנשנש, לגנוב עוד עוגייה במטבח של המשרד או ליישר עוד טיפה את העוגה.

      

    לא ישנים מספיק, אוכלים יותר (צילום: shutterstock)
    לא ישנים מספיק, אוכלים יותר(צילום: shutterstock)

     

    5. אתם לא מבלים מספיק זמן במיטה

    אתם מכירים את אלו שיכולים לישון 7 שעות בלי שום בעיה? ששמים את הראש על הכרית עוצמים עיניים וזהו? שינה היא גורם מרכזי בהמון אספקטים בחיים שלנו (בריאות, תזונה וכו'). אבל יש אספקט שחשוב שתהיו מודעים אליו - זיהוי הטריגר לרעב.

     

    ביום ששמתי לב שהטריגר של חוסר השינה הוא האחראי על בולמוס האכילה, הצלחתי להשתחרר מתחושת חוסר השליטה וחוסר האונים והתחלתי לטפל בעצמי.

     

    התחלתי להראות חמלה כלפי עצמי והפסקתי להתנגד לרעב - כי בסופו של דבר מדובר על צורך אמיתי של גוף עייף שזועק לעזרה. הנה דוגמה לפתרון שעבד אצלי: פשוט אכלתי יותר בימים אלו ולא התעלמתי מהרעב. אכלתי דברים נכונים כמו מרק, תבשיל עשיר, סנדוויץ מלחם מלא ועוד.

     

    שינה היא דרמטית לבריאות שלכם, למערכת המטבולית, ללחץ הדם, לרמת עצבנות, לריכוז וגם לבחירות התזונתיות שלכם. אז תזכרו שביום שבו אתם עייפים יותר, אתם רעבים יותר - תכניסו את זה לפרופורציה ופשוט תוותרו על הבפלה וקחו מנגו.

     

    6. אתם לא קוראים את האותיות הקטנות

    תחשבו כמה אחריות יש לכם בחיים: משכנתא, ילדים, קריירה, צבא, לימודים ועוד. בכל אחד מאלו, השקעתם זמן, היה לכם אכפת. אז הגיע הזמן לקחת אחריות על תוויות המזון ולקרוא מה כתוב שם.

     

    כיום, לצערי רובנו צורכים מזון מעובד (כזה שמגיע באריזות/גביעים למיניהם). מזון שהכותרות הגדולות על גבי האריזה מושכות אותנו לרכוש אותו, ומאחור בשקט בשקט ובקטן קטן מצוינים הרכיבים שלו.

     

    מה שמצחיק שאתם כן בודקים את האותיות הקטנות בהסכמים, ברכישת מוצר, ביטוחים ועוד, כי אתם יודעים שזה דרמטי. אז למה זה נראה לכם פחות חשוב לבדוק מוצר שנכנס למחזור הדם שלכם?

     

    אם יש מילה שאתם לא מכירים, כנראה שאתם לא צריכים לצרוך את זה. מזון זה אוכל, זה לא פיצוח האטום - ואם לא מבינים, לא קונים. ככל שתחזרו למזון אמיתי ופחות מעובד, יתחיל שינוי גדול בגוף שלכם שלרוב מתבטא גם בירידה במשקל.

     

    לקרוא את האותיות הקטנות (צילום: shutterstock)
    לקרוא את האותיות הקטנות(צילום: shutterstock)

     

    7. אתם נותנים יותר מדי משקל למדדים

    מי לא חווה דיכאון אחרי שקילה ומדידה? כל מי שנמצא בתהליך של ירידה במשקל מכיר את הנוסחאות והמדדים שמכתיבים את חיינו: מידות בגדים, אחוזי שומן והנוסחה "האהובה" עליי ה bmi. ולמה "אהובה"? כי באמצעות נתוני גובה ומשקל הנוסחה הזו עושה סלקציה אכזרית בין משקל תקין, עודף ותת משקל.

     

    גם אני עקבתי בקפידה אחר השינויים בשני המדדים. מצד אחד אני מרזה ונכנסת למידות שלא נכנסתי מזמן. ומצד שני, ה- bmi מראה שאני עדין במשקל עודף. השתגעתי, איפה הטעות שלי? ואז הבנתי - ששוב ניסיתי להיות חלק מהעדר. זו בסך הכל נוסחה מתמטית שלא לוקחת מגוון רחב של אלמנטים נוספים שיכולים להשפיע על המשקל, כמו למשל מסת שריר.

     

    בעבר תוצאה כזו על המשקל הייתה מתסכלת אותי. היום, אחרי הבנתי שאף נוסחה לא מסוגלת להגדיר אותי באמת, אני לא נותנת למדדים לדכא אותי. 

     

    הכותבת הינה יועצת לחיים בריאים בשיטה האינטגרטיבית

     

     

     


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "7 סיבות שגורמות לכם לאכול יותר ממה שצריך"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מומלצים