שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כל אחד יכול להיות שליח: האפליקציה החדשה שמתחרה בחברות השליחויות וב-Gett
    היזם ניר בנגל יחד עם שותפים עסקיים נוספים השיקו אפליקציה חדשה בשם GetPackage בהשקעה של 16 מיליון שקל המאפשרת לנרשמים לבצע שליחויות בזמנם הפנוי. השליח ירוויח 75% מעלות המשלוח וישלם עמלה בגובה של 25%. בנוסף, ישלם את הוצאות הדלק. האם התחרות מול חברות השליחויות המסורתיות ומול Gett תוביל להוזלת מחירי השליחויות לצרכנים?

    אפליקציה חדשה בשם GetPackage מאפשרת לכל אחד להיות שליח בזמנו הפנוי, בין אם כהשלמת הכנסה או כהכנסה עיקרית. את המיזם, בו הושקעו כ-16 מיליון שקל, הקים היזם ניר בנגל יחד עם שותפים עסקיים נוספים. 

     

    לכתבות נוספות בנושא צרכנות לחצו כאן

    אפליקציית raxi תתחרה ב-Gett ובתחנות המוניות

     

    המיזם מאפשר שירות משלוחים בו כל אחד יוכל להיות שולח או שליח. אך יש גם נקודת תורפה: השליח נושא בהוצאות דלק, מחויב במיסים ובתשלום עמלה בגובה 25 אחוז למפעילי האפליקציה. 

     

    כיום פעילים בשירות כ-500 שליחים בפריסה ארצית. מיום התחלת הפעילות בוצעו כ-5,000 משלוחים ברחבי הארץ. בשלב זה השירות קיים רק בישראל, אך לדברי היזם הכוונה היא להשיק את האפליקציה במדינות נוספות בעולם.

    מי רוצה להיות שליח? (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    מי רוצה להיות שליח?(צילום: shutterstock)
     

    איך זה עובד עבור השולח?

    "נכנסים לאפליקציה, מזינים את פרטי המשלוח הכוללים כתובת מוצא ויעד, גודל החבילה, אנשי קשר ומועד איסוף", מסביר בנגל. "ניתן לבחור בין איסוף מיידי (תוך רבע שעה) לבין איסוף במועד שנקבע מראש. לאחר ההזמנה, המערכת משקללת את הנתונים ומציגה את עלות המשלוח.

     

    "לאחר מכן, המערכת מאתרת את השליח הזמין והקרוב ביותר שיגיע לאסוף את החבילה. השולח יכול לצפות ולהתעדכן בכל רגע נתון בסטטוס המשלוח על כל שלביו: איתור, ציוות, איסוף ומסירה. באפשרותו ליצור קשר עם השליח ולצפות בתמונה שלו לצורך זיהוי. השירות מתבצע באמצעות אפליקציה או ממשק אינטרנטי".

     

    כמה עולה המשלוח?

    "התשלום הוא אך ורק באשראי, דרך מערכת הסליקה של האפליקציה. תמחור המשלוח הוא לפי מרחק ולפי גודל החבילה. המחיר מופיע בטרם הזמנת המשלוח ולאחר הזנת פרטי המשלוח", אומר בנגל.

     

    לדבריו, ישנם 4 סוגי משלוחים, כשמחיר המינימום נקבע כך: משלוח קטן מאוד (מסמכים, מפתחות, מטען, מכשיר סלולרי), יעלה 24 שקל ל-2 הקילומטרים הראשונים. משלוח קטן (מחשב נייד, שקית סופר, קלסר, קופסת נעליים) יעלה החל מ-28 שקל ל-2 הקילומטרים הראשונים. משלוח בינוני (מארז שתייה קלה, תיק גב) – יעלה החל מ-32 שקל ל-2 הקילומטר הראשונים. משלוח גדול (מסך טלוויזיה, מדפסת, כיסא, גיטרה), יעלה החל מ-42 שקל ל-2 הקילומטר הראשונים.

     

    "ככל שסך הקילומטר גדל, העלות לקילומטר יורדת. כלומר החל מהקילומטר ה-3 המחיר הוא 4.5, ויורד ככל שהמרחק גדל", אומר בנגל.

     

    חובת דיווח

    GetPackage מעניקה אחריות על משלוחים בשווי של עד 100 שקל, ללא תוספת תשלום עבור המשלוח. עבור משלוחים בשווי של עד 200 שקל, תיגבה תוספת תשלום של כ-6 שקלים עבור אחריות, עבור משלוח בשווי של עד 400 שקל תיגבה תוספת של כ-10 שקלים עבור אחריות, ועבור משלוח בשווי של עד 1,200 שקל תיגבה תוספת של כ-25 שקל עבור אחריות על המשלוח.

     

    כמו כן, המיזם כולל מוקד שירות לקוחות שפעיל בימי חול בבין 8:00 ל-20:00, וביום שישי בין 8:00 ל-16:00.

     

    איך זה עובד עבור השליח?

    "במעמד הרישום, כל שליח מחויב למסור את פרטיו האישיים הכוללים צילום תעודת זהות (אם הוא מתנייד באמצעות אופניים) או צילום של רישיון נהיגה (אם הוא מתנייד באמצעות כלי רכב ממונע). כמו כן, הוא מזוהה באמצעות תמונה ופרטי כרטיס אשראי, אליו יופקד אחת לחודש הסכום עבור כלל המשלוחים שביצע באותו החודש. השולח יכול בסיום כל משלוח לדרג את השליח. שליחים שיקבלו דירוג נמוך ויתקבלו תלונות נגדם, ייחסמו מהשירות".

     

    לדברי היזמים, השליח מרוויח 75% מעלות המשלוח. כלומר, העמלה שישלם ל- GetPackage תהיה בגובה של 25%. גובה העמלה הנהוג בענף הוא 55%-20%, כשהעמלה משתנה בהתאם לסוג חברת השליחויות ומושפעת גם מהעובדה שהנהג עובד עם כלי רכב מטעמו (ונושא בהוצאות) או עובד באמצעות רכב מטעם חברת השליחויות. כמו כן, מדובר בהכנסה לכל דבר, כך שהשליח יהיה מחויב גם בתשלום עבור מסים ודיווח על הכנסתו.

     

    בדרך לטיול או לעבודה עוצרים למשלוח

    בשוק המשלוחים פעילות חברות שליחויות מסורתיות לצד אפליקצית Gett שמפעילה את שירות Gett Delivery.

     

    Getpackage אינה קשורה לחברת Gett (לשעבר גט טקסי). לשאלה מדוע נבחר השם Getpackage אמר בנגל: "הגשנו בקשה לרישום סימן מסחר לשם זה כבר ביום-26.9.16, עוד לפני ש-Gett Delivery הגישה את הבקשה לרישום הסימן המסחרי שלה".

     

    לדבריו, "עולם השליחויות עובר בימים אלה טרנספורמציה מהכלכלה הישנה והמוכרת המנוהלת על ידי חברות שליחויות מסורתיות לכלכה חדשה. זאת, מתוך הבנה שהניידות של כל אחד מייצרת שוק פוטנציאלי שלם המסייע לנצל את השגרה היומיומית שלנו, בכדי לספק שירותי משלוחים. בין אם בדרך לעבודה או בעת נסיעה לטיול במקום המרוחק מהבית, ניתן לבצע משלוחים כמקור הכנסה נוסף".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים