שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אבסורד: דווקא המרפאה האורטופדית לא נגישה לנכים
    ננה חן נאלצת להסתייע באופן זמני בהליכון לאחר שנחבלה ברגלה. כשהגיעה השבוע אל המרפאה האורטופדית של קופ"ח כללית היא גילתה לתדהמתה שהמרפאה לא מונגשת לציבור הנכים. "זה אבסורד. מרפאה אורטופדית היא המקום הראשון שצריך להיות מונגש". קופ"ח כללית: "התקנות להנגשת מוסדות בריאות טרם נכנסו לתוקף"

    ננה חן מאור יהודה נחבלה ברגלה. בשל הפגיעה היא מוגבלת זמנית בתנועתה ונאלצת להיעזר בהליכון. חן קבעה תור לאורטופד של קופת החולים בה היא חברה, קופת חולים כללית, אך כשהיא הגיעה אל המרפאה ברחוב יהודה חנקין בחולון היא גילתה לתדהמתה שהיא אינה יכולה להיכנס למרפאה בכוחות עצמה.

     

    למרבה האבסורד, המרפאה האורטופדית של קופת החולים אינה נגישה לאנשים המוגבלים בתנועתם. כדי לבוא בשערי המרפאה צריך לרדת בגרם מדרגות, משימה בלתי אפשרית עבור ציבור הנכים.

     

    קיראו עוד על מצוקת הנגישות:

    תוקעים חול בכיסא הגלגלים: מצוקת הנגישות בחופי הים

    רחוקים מאירופה: אוטובוסים בינעירוניים אינם נגישים לנכים בישראל

     

    "זה אבסורד שאוכלוסייה שלמה של נכים וקשישים לא יכולים להגיע למרפאה אורטופדית שהקופה שולחת אותם אליה", מתארת חן. "אין מעלית או כל פתרון אחר למטופלים שמוגבלים בתנועה. זה אמור להיות המקום הראשון שמונגש לנכים".

     

    היא מוסיפה ואומרת: "כשהגעתי למרפאה וראיתי את גרם המדרגות הבנתי שלא אוכל להיכנס לרופא בכוחות עצמי. עמדתי ברחוב ודמעות התחילו לזלוג מהעיניים שלי. אני אישה חזקה בדרך כלל, אבל הרגשתי כזה חוסר אונים ותסכול שלא הצלחתי להתאפק. זו השפלה".

     

    מרפאה בחנקין חולון לכתבה בלבד ( )
    הכניסה למרפאה ברחוב חנקין

     

    חן אף פנתה השבוע במכתב למנכ"ל קופת החולים, נועז בר ניר, בו היא מפרטת את טענותיה. "לשמחתי, הבעיה האישית שלי, אינה קשה, חוסר הניידות שלי הוא זמני ואני אסתדר בסופו של דבר", כותבת חן בפנייתה, "הבעיה הארעית שלי, הראתה לי בעיה עצומה של אוכלוסייה גדולה מאוד במדינה, אלה שהבעיה שלהם איננה זמנית אלא קבועה ולא נעימה.

     

    "אלה שהמדינה חשבה עליהם וחוקקה חוקים כדי להקל עליהם את המשא הכבד ממילא שהם נושאים יום יום. אלה שלמרות החקיקה נאלצים לסבול פיזית ונפשית בשל חוסר הרגישות של האחראים לרווחתם".

     

    המטופלת תוהה במכתבה אל מנכ"ל כללית כיצד ייתכן שהמוקד שמפנה את המטופל למרפאה לא מתריע בפניהם על חוסר הנגישות. "אני מצפה ממך לקחת אחריות ולטפל בבעיה הקשה באופן מיידי וגורף ברמה הארצית", סיכמה חן את פנייתה.

     

    "זו השפלה" (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
    "זו השפלה"(צילום: ירון ברנר)

      

    כללית: באינטרנט מצוין כי המרפאה אינה מונגשת

    מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "התקנות הנוגעות להנגשת מוסדות בריאות טרם נכנסו לתוקפן (אמורות להיכנס לתוקף בשנת 2021). למרות זאת, ומתוך הכרה בחשיבות הנושא, כללית כבר פועלת מזה כמה שנים להגשת המרפאות בכפוף למגבלות תקציביות.

     

    "בימים אלה פתחנו בחולון מרכז רפואי גדול וחדיש המציע מגוון רחב של שירותים ובכלל זה מערך גדול של שירותי אורטופדיה. מדובר במבנה חדיש, מודרני ומונגש לכלל הלקוחות.

     

    "אשר למקרה המוצג, מדובר במרפאה עצמאית הממוקמת בבניין מגורים. במידע הכללי המופיע באתר האינטרנט ובאפליקציה בנוגע למרפאה מצוין כי המרפאה אינה מונגשת לנכים. אם המידע לא נמסר לפונה בעת זימון הביקור, אנו מתנצלים על כך ונחדד ההנחיות בנושא. מאחלים למטופלת בריאות והחלמה מהירה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    "אוכלוסייה שלמה לא יכולה להגיע למרפאה"
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים