שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כשארוחת הבוקר הלא נכונה עלולה להרוס לכם את הדיאטה
    אין עוררין על כך שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום - היא מפסיקה את צום הלילה, משפיעה על הזיכרון ועל היכולת הקוגניטיבית שלנו במהלך היום, אבל מה עם המחיר הקלורי שלה? יצאנו לבדוק מהי ארוחת הבוקר הטובה ביותר שתוכלו לבחור כשאתם אוכלים מחוץ לבית

    ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר, בעיקר כשמדובר בילדים. היא מפסיקה את צום הלילה, מספקת אנרגיה למוח, משפרת חשיבה ומונעת הפרעות קשב וריכוז.

     

    כשמדובר במבוגרים, יש חשיבות פחותה לשעת ארוחת הבוקר, ואין זה מזיק בריאותית גם אם אוכלים אותה בשעות הבוקר המאוחרות. אבל מה קורה מבחינת הקלוריות שלה? יצאנו לבדוק:

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    צולם בסניף של בנדיקט

     

    כבר בדקנו:

    מה פחות משמין, שווארמה בצלחת או בפיתה? תתפלאו

    מה עדיף - קוטג' או גבינה לבנה? מדריך הבריאות של הגבינות

    בוחרים לחם? הנה המדריך המלא ללחמים בריאים

     

    ארוחת הבוקר הבריאה ביותר

    מבחינת ההרכב התזונתי, שילוב של חלבונים איכותיים כמו ביצים וגבינות עם פחמימות טובות כמו לחמים מדגנים מלאים, וסלטי ירקות שמוסיפים ויטמינים, הוא השילוב המנצח. שילוב זה הוא גם הנפוץ ביותר בארוחות הבוקר בבתי הקפה, אך המחיר הקלורי שלו גבוה מכפי שחשבתם.

     

    אבל לרובנו ארוחת בוקר שכזו היא פינוק אמיתי, חלום שמתגשם רק בחופשות ובתי מלון. בדרך כלל הילדים משקיעים לא יותר מכמה דקות בבליעת כריך או דגני בוקר, אם בכלל, ורוב המבוגרים מסתפקים בשתייה חמה בדרך לאוטו, בלחץ של זמן.

      

    האם הבריאות שלנו נפגעת בשל כך? לא בהכרח. התשובה לכך תלויה, כמובן, בתזונה במשך היום כולו. האם ההפחתה במשקל נפגעת? כאן כבר מדובר על עניין מורכב יותר.

     

    אחד הנושאים החשובים עליהם משפיעה ארוחת הבוקר הוא הזיכרון. אין חדש בכך שילדים שאוכלים ארוחת בוקר מראים הישגים גבוהים יותר בלימודים ומצליחים יותר במבחנים. אך מתברר כי לארוחת הבוקר יש השפעה על היכולת המוחית בכל גיל. במחקרים בהם ביקשו לענות על מבחנים שונים בשעות הבוקר המוקדמות נמצא שאנשים שאכלו ארוחת בוקר הצליחו בהם יותר מאשר אלו שלא אכלו דבר.

     

    אך לא כל ארוחת בוקר משפיעה לטובה על הריכוז שלנו. חשוב לדעת כי ארוחת בוקר גדולה ועתירת קלוריות גורמת דווקא להפחתה ביכולת הריכוז. לעומת זאת, מי שמדלג על ארוחת בוקר עלול לסבול מירידה באיכות הזיכרון במהלך היום כולו.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    כמה קלוריות יש בארוחת הבוקר שלכם?
    צילום: shutterstock
    צילום: סיוון שחור
    ד"ר מאיה רוזמן
    צילום: סיוון שחור
    שלום דוקטור
    מומלצים