שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    שר התחבורה מקדם: הרכבת הקלה תעבור בעמק רפאים - פארק המסילה יישמר
    פרסום ראשון: בתום מאבק ציבורי ממושך נתן היום שר התחבורה, ישראל כץ, אור ירוק להמשיך לקדם את מסלול הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, שיעבור ברחוב עמק רפאים ולא בפארק המסילה. משרד האוצר יקצה 250 מיליון שקל במטרה להקל על התושבים ובעלי העסקים ברחוב במהלך העבודות

    בתום מאבק ציבורי ממושך נתן היום (ד') שר התחבורה, ישראל כץ, אור ירוק להמשיך לקדם את מסלול הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, שיעבור ברחוב עמק רפאים ולא בפארק המסילה.

     

    דווקא ביום ירושלים: סכנה לפארק המסילה שהפך לסמל דו-קיום  

    הסוף לצפיפות ולבלגן הכרטיסים? מכרז חדש להפעלת הרכבת הקלה בירושלים

     

    בימים אלה אמורה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה להכריע היכן תעבור הרכבת הקלה, כשבעלי העסקים והתושבים ברחוב עמק הרפאים התנגדו להעברת הרכבת במקום בטענה כי העבודות יפגעו בהם ולטענתם יהרסו את אופי המושבה הגרמנית. מנגד קמה מחאה ציבורית רחבה נגד העברת הרכבת על גבי פארק המסילה, אחד האתרים האהובים באזור וסמל לדו-קיום ירושלמי.

     

    בתום הדיונים גיבשו תוכנית אב לתחבורה בתיאום עם עיריית ירושלים כולל המלצות התומכות בתוואי מסילת הרכבת העובר דרך עמק רפאים. לאחר שנבחנו ונבדקו לעומק כל החלופות הרלוונטיות, כולל העברת מנהרה מתחת לרחוב, לא ראה השר כץ לנכון לבטל את המלצות גורמי המקצוע ונתן אור ירוק להמשיך לקדם את הקו בעמק רפאים.

      (צילום: חיים צח)
    עמק רפאים(צילום: חיים צח)

    במקביל, סוכם עם משרד האוצר על הקצאת 250 מיליון שקל במטרה להקל על התושבים ובעלי העסקים במהלך עבודות הרכבת הקלה במרחב עמק רפאים. בנוסף, הוחלט על קיצור משמעותי בלוחות הזמנים להקמת המסילה בתוואי הרחוב מ-42 חודשים ל-24 חודשים בלבד.

     

    העבודות בתוואי הפרויקט יתבצעו בשלוש משמרות - 24 שעות ביממה, כשבשעות הלילה יבוצעו עבודות תשתית בלבד. במהלך סגירת הרחוב בעת ביצוע העבודות תישאר רצועה ברוחב שלושה מטרים המיועדת לפריקה וטעינה של סחורות בשעות הבוקר ונגישות לאנשים בשאר שעות היום. עוד הוחלט על מתן בונוס לקבלן לקידום הפרויקט.

    ישראל כץ (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
    ישראל כץ(צילום: אוהד צויגנברג)

    כמו כן, הוחלט על שורה של פעולות קהילתיות ואמצעים כלכליים להגברת המשיכה לעסקים על ידי מימון ייעוץ כלכלי לבעלי העסקים, סבסוד שלטי פרסום, שיפוץ חזיתות, העדפת העסקים באירועים עירוניים.

     

    "נפעל לחזק את הסוחרים ברחוב"

    הקו הכחול יהיה באורך של כ-23 קילומטרים ומסלולו יעבור משכונת רמות בצפון מערב העיר דרך מרכז העיר ומשם לכיכר צרפת, משכנות שאננים ותיאטרון החאן. מכאן יתפצל הקו לעמק רפאים, גוננים, פת וגילה. בזרוע השנייה תנוע הרכבת בדרך חברון לכל אורכה, לתלפיות ושכונת גילה. בקו זה צפויים לנסוע כרבע מיליון נוסעים ביממה.

     

    יוסי סעידוב, ממובילי המאבק למען תוואי הרכבת הקלה בעמק רפאים, התייחס להחלטתו של השר כץ ואמר, כי "אנחנו מודים לשר התחבורה ישראל כץ על החלטה נכונה לטובת משתמשי התחבורה הציבורית, למען תושבי ירושלים ולמען עתיד טוב יותר למושבה הגרמנית. אנחנו מודעים לדאגות שכנינו סוחרי הרחוב וכקהילה נפעל לחזק אותם בתקופת העבודות הזמנית".

     

    "נחושים להמשיך במאבק"

    לדברי פרופ' אריאל הירשפלד, יו"ר עמותת רפאים במושבות המייצגת 4,200 בתי אב וסוחרים במושבה ובסביבתה, "אם המידע נכון, אז צר לנו על כך מאוד. ההרס והחורבן ארוך השנים שצפויים למושבה ולעמק רפאים כולו הוא בלתי הפיך ויהווה בכייה לדורות.

     

    "מה שלא תופסים תומכי מעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים, הוא שמעבר בנתיב בזה יביא לחורבנו של פארק המסילה, כי כל התחבורה תעבור לרחוב הרכבת וכל השירותים לתושבי המושבה ועמק רפאים יזהמו את הפארק ויפגעו בו. אבל אנחנו נחושים להמשיך במאבקנו הצודק בכל הערכאות החוקיות והציבוריות העומדות לרשותנו.

     

    "מוטב היה אם את 250 מיליון השקלים שרוצים להשקיע בסיוע לעסקים ולתושבים היו משקיעים במנהרה מתחת לרחוב הרכבת, מנהרה שלא היתה פוגעת בעמק רפאים ולא בפארק. אנחנו בטוחים שבסופו של המאבק שיקח כנראה שנים סופו של הצדק לנצח. ורכבת לא תעבור בעמק רפאים ולא בפארק המסילה אלא רק במנהרה".

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים