שתף קטע נבחר

פיז'ו 508 בנהיגה ראשונה - משימה בלתי אפשרית

פיז'ו החליטה שהמשפחתית הגדולה שלה, מכונית השייכת לזן הולך ונכחד, תשודרג לכיוון קטגוריית היוקרה. בדקנו אם מדובר במשאלת לב בלבד, או שמא אכן נפל דבר

במה נהגנו: פיז'ו 508 (דור 2)

מתחרים: סקודה סופרב, מאזדה 6, אופל אינסיגניה

מתי אצלנו: תחילת 2019

מחיר משוער: החל מ-170 אלף שקל

 

 

בעד: עיצוב, נוחות נסיעה, התנהגות כביש

נגד: הנדסת אנוש, מושב אחורי, תא מטען

 

פיז'ו 508 ()

בגדול: סדרה 500 של פיז'ו (ה-504 מסוף שנות השישים וה-505 שהחליפה אותה עשור לאחר מכן) הייתה מהמוצלחות בהיסטוריה של היצרנית. משפחתית גדולה שעשתה הרבה כבוד למותג ולא פחות מכך, למי שזכה להיות הבעלים של אחת.

 

אבל ה-508 החדשה נראית לעומתן כמו משימה בלתי אפשרית. שכן העדפת הקהל הגורפת לרכבי פנאי, כיווצה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות עד כדי איום בהכחדה. אבל אנשי פיז'ו נראים בטוחים בעצמם וממקמים אותה לא רק מול המתחרות החזקות בקטגוריה אלא אף כאלטרנטיבה לדגמי יוקרה כמו אודי A5 ספורטבק וב.מ.וו סדרה 4 גרנד-קופה.

 

פיז'ו 508 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

עיצוב ותא נוסעים: ה-508 נראית מצוין עם עיצוב דמוי-קופה כולל שמשות צד נטולות מסגרת. החזית דומיננטית במיוחד עם מכסה מנוע ארוך ובקצהו שם הדגם, כהומאז' ל-504 המיתולוגית. יחידות התאורה מאחור מוקמו לכל רוחב דלת תא המטען ומייצרות אשליית רוחב. צמד מפלטים בפגוש האחורי אחראים לאפקט הספורטיבי.

 

פיז'ו 508 ()
 

גם תא הנוסעים מרשים, איכות החומרים גבוהה מהמקובל בפיז'ו ובמכוניות ההשקה פגשנו שילוב מוצלח של עור, עץ ואלומיניום המייצרים אווירה יוקרתית. איכות ההרכבה לעומת זאת, אינה בסטנדרט המקובל בתחום היוקרה, עם משטחים לא אחידים ורופפים בחלקם.

 

לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) מאפשר תצוגת נתונים משתנה ומסך מגע גדול ("10) מצטרף אליו לטובת מידע ונוחות ושניהם נראים טוב. אלא שהתפעול המוכר בפיז'ו, בעזרת סוללת מתגים השולטים בתפריטים שונים, מסורבל גם כאן. אין לנו ספק שהוא יעלם תוך זמן לא רב.

 

המושבים מציעים נוחות ותמיכה טובים מאוד ומשטחי החלונות גדולים יחסית ומקנים שדה ראיה טוב ותחושה אוורירית יותר ממרבית הדגמים בתצורת מרכב זו. באופן תמוה, אין ידיות אחיזה בתקרה.

 

פיז'ו 508 ()

ה-508 מבוססת על פלטפורמת EMP2 המודולארית שמשמשת כיום את מרבית דגמי המותג. בהשוואה ל-508 הקודמת היא קצרה ב-8 ס"מ (475 ס"מ), עם בסיס גלגלים קטן בכ-2.5 ס"מ (279 ס"מ) ונמוכה ב-5 ס"מ (140 ס"מ). מרחב המחייה מאחור טוב, אם כי היא לא תאתגר את המרווחות בקטגוריה, בעיקר מפריע מרווח ראש מוגבל שהוקרב על מזבח העיצוב.

 

לרשות היושבים מאחור פתחי מיזוג נפרדים וצמד שקעי USB. תא המטען מציע 487 ליטר, 28 ליטר פחות מהדגם היוצא אך תצורת דלת-חמישית מפצה על כך.

 

מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התראה על שטחים מתים וערנות נהג, תאורה דינמית ואפילו מערכת לראיית לילה כאופציה.

 

פיז'ו 508 ()

יחידות הנעה וביצועים: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר עבר בירושה מה-508 היוצאת ומפיק כעת 180 כ"ס (165 כ"ס בדגם היוצא) או 225 כ"ס בגרסה מחוזקת. יש גם מנועי דיזל 1.5 ליטר עם 130 כ"ס ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק - 160 או 180 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית לעומת שישה בעבר.

 

הגרסה הרלוונטית ביותר עבורנו מסתפקת במנוע הבנזין הבסיסי. יחידת הנעה מעודכנת והפחתת משקל (כ-70 ק"ג) מאפשרת שיפור בביצועים (7.9 שניות ל-100 קמ"ש, שניה פחות מבעבר). חבל רק שתיבת ההילוכים אינה רהוטה מספיק ואיטית בתגובותיה, ובכך היא פוגעת בתאוצות הביניים. גם בעת שילוב ידני היא מעלה הילוכים באופן שאינו מאפשר בלימת מנוע יעילה.

 

למנוע הבנזין החזק ביצועים טובים מעט על הנייר (7.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש), אבל הפערים בתחושות לעומת המנוע החלש די זניחים. היבואנית עשויה להציע גם את גרסת הדיזל הבסיסית שוודאי תקסום למי שנוהג ק"מ רבים, תודות לצריכת דלק נמוכה (26 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן).

 

נתון המומנט (30.6 קג"מ) זהה לגרסת הבנזין החזקה אבל הוא מתקבל בסל"ד נמוך משמעותית ועל כן מאפשר אספקת כוח חלקה ולינארית. מנגד הוא רועש יותר עם הטרטור אופייני ללוגמי סולר.

 

פיז'ו 508 ()

נוחות והתנהגות: המיתלים שומרים על תצורה דומה לדגם היוצא (מקפרסון מלפנים, רב-חיבורי מאחור) אבל עברו תכנון מחדש. הם מכויילים באופן מוצק יחסית ועל כן מתקשים מעט לשכך שיבושים במהירות נמוכה. במהירות גבוהה הנוחות משתפרת משמעותית.

 

גרסת GT הבכירה מצוידת בבולמי זעזועים אדפטיביים עם שלושה מצבי קשיחות המקנים לה נוחות נסיעה גבוהה מאוד בכל טווח מהירות. זאת למרות שהיא מצוידת בחישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "18) ובצמיגי חתך נמוך.

 

בשיוט בידוד הרעשים טוב מאוד, ומרשים בהתחשב בהיעדר מסגרות לחלונות. בנהיגה עירונית בולט לטובה רדיוס סיבוב קטן בכחצי מטר מהדגם הקודם (5.4 מטר) ודומה למכוניות משפחתיות.

 

היכולת הדינמית של ה-508 טובה מאוד. לא רק ביחס לדגם היוצא אלא גם ביחס למרבית מתחרותיה. המרכב שומר על איזון מרשים, הצמיגים (מישלין פיילוט ספורט) אוחזים היטב אפילו תחת פרובוקציות חריפות וההיגוי חד ומדויק עם משקל טבעי - אך נטול היזון חוזר.

 

פיז'ו 508 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום: פיז'ו 508 החדשה מרשימה, ולא רק ביחס לדגם היוצא. בתחומים מסוימים - עיצוב, איכות נסיעה ויכולת דינמית - היא אפילו קוראת תיגר על הטובות בקטגוריה. מנגד, היא אינה מרווחת כאחרות, ולכן עשויה לגלות כי נקודה זו מפריעה לרוכשים רבים. מבחן השוואתי יאפשר לנו לקבוע היכן היא בדיוק ממוקמת.

 


פיזו 508

פיז'ו 508
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 180 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 8 הילוכים
אורך 475 ס"מ
רוחב 185.9 ס"מ
גובה 140.4 ס"מ
בסיס גלגלים

279.3 ס"מ

משקל 1,420 ק"ג
נפח תא מטען 487 ליטר
100-0 קמ"ש 7.9 שניות
מהירות מרבית 230 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 18.5 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 123 גרם לק"מ
מחיר משוער החל מ-170 אלף שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

הכתב היה אורח חברת פיז'ו


פורסם לראשונה 03/07/2018 21:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים