שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    לא רק מים: מה נכון לשתות כדי לרדת במשקל

    ירידה במשקל קשורה, בנוסף לתפריט שלנו, גם לשתייה. מה מומלץ לשתות כדי לרדת במשקל, האם מים הם האופציה היחידה שמסייעת לתהליך ההרזיה ומהי כמות השתייה המומלצת? דיאטנית עושה סדר

    ישנם גורמים רבים העוזרים לזרז תהליך ירידה במשקל. בהם אכילת חלבון, מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, תמיכה קבוצתית וגם שתייה.

     

    מים הם בממוצע 60% ממשקל גופם של גברים ו-50% ממשקל גופן של נשים. בנוסף, כל תהליכי הגוף, כולל תהליך שריפת האנרגיה, מתבצעים בסביבה מימית. כאשר הגוף מקבל את כמות הנוזלים שלה הוא זקוק, כל התהליכים מתבצעים בו בצורה הטובה ביותר.

     

    לעומת זאת, כאשר יש מחסור בנוזלים יכולת הגוף לבצע תהליכים הופכת להיות איטית יותר, וכתוצאה מכך יש גם האטה בקצב ההרזיה. המלצות רשויות הבריאות הן על שתיית כשני ליטרים לנשים ו-2.5 ליטרים לגברים ליום.

     

    כמה מים צריך לשתות כדי לשמור על הבריאות?

     

     

    מה מומלץ לשתות?

    הכי מומלץ לשתות מים. סודה גם היא נחשבת למשקה מותר ומומלץ. אפשר לשתות חליטות צמחים ללא קפאין או תה ירוק עם מעט קפאין.

     

    משקאות דיאט ניתן לשתות במידה, הם נמצאו כבטוחים לשימוש, כלומר אינם גורמים לבעיות בריאותיות. משקאות הדיאט עם 0 קלוריות הם ברובם מוגזים. משקה מוגז אומנם גורם לתחושת שובע, אך עשוי לגרום לאי נוחות במערכת העיכול.

     

    ישנם מחקרים המתקיימים כרגע, אך עדיין ללא הוכחות חד-משמעיות, שלפיהם צריכת ממתיקים מלאכותיים מעלה את התיאבון כמו סוכר רגיל. מי שמרגיש שזה גורם להגברת התיאבון שלו צריך להימנע מצריכת משקאות עם ממתיקים מלאכותיים, במיוחד בין הארוחות.

     

    למי שמתקשה לשתות מים

    אפשר להוסיף למים פלחי ליים, לימון, מלפפון, נענע ולימונית, ואפשר גם חתיכות פרי או מעט פירות קפואים, כמו ענבים או דובדבנים.

     

    למתקשים לשתות מים  אפשר להוסיף פירות טריים או קפואים (צילום: shuttertstock) (צילום: shuttertstock)
    למתקשים לשתות מים אפשר להוסיף פירות טריים או קפואים(צילום: shuttertstock)

     

    ומה לא מומלץ לשתות?

    מיצים ממותקים

    מיצי פרי סחוטים

    שייק פירות

    מים בטעמים

    אייס קפה ברד (לא עם חלב דל ולא עם חלב רגיל) - בכל מקרה הקפה מלא סוכר.

      

    מיצים ממותקים מועשרים בסוכר, והם מקור ההשמנה העיקרי, בעיקר אצל ילדים ובני נוער. קחו לדוגמה מיץ ענבים בבקבוק שמכיל מים, פרוקטוז, סוכר, מיץ ענבים, מיץ תפוחים - והשאר חומרי טעם וריח. כוס של 250 מ"ל מכילה 24 גרם פחמימות. מכיוון שאין סיבים במיץ, וגם לא שומן וחלבון, נשארנו עם פחמימה פשוטה בלבד - סוכר. 24 גרם סוכר = 6 כפיות סוכר בכוס משקה.

     

    מיץ תפוזים סחוט טבעי בבקבוק – בתווית אכן רשום שהוא מכיל אך ורק מיץ תפוזים טבעי, אבל הוא מכיל 29 גרם של פחמימות. כלומר, בכוס של 250 מ"ל יש כ-7 כפיות סוכר. אמנם רק סוכר שמקורו מהפרי ללא סוכר מוסף, אך המיץ הוא ללא הסיבים שיש בפרי טרי, ועם ערכים תזונתיים חלקיים שעדיין נשמרו מהפרי הטרי. לכן, אף שהמיץ מכיל יותר ויטמינים ומינרלים ממיצים ממותקים, הוא עדיין מכיל כמות גדולה של סוכר פשוט. מסיבה זו תמיד מומלץ לאכול מנת פרי טרי, ליהנות מהוויטמינים, המינרלים והסיבים התזונתיים ולהימנע מלשתות את הפרי.

     

    מים בטעמים - במקום הראשון בתווית מופיע: מים מינרלים טבעיים 94% + פרוקטוז נוזלי (אין זה פרוקטוז מהפרי אלא סוכר מעובד). בכוס של 250 מ"ל יש 9 גרם פחמימות, כלומר יותר משתי כפיות סוכר. כשצריך לשתות 2 ליטר ביום ושותים מים בטעמים מגיעים ל-16 כפיות סוכר. כך שבסופו של דבר, בריא יותר ומרזה יותר לצרוך את הפחמימות (עדיף מורכבות ועשירות בסיבים) מהאוכל ולא מהשתייה.

     

    שתו כוס מים לפני כל ארוחה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    שתו כוס מים לפני כל ארוחה(צילום: shutterstock)

     

     

     

    כך תצליחו לשתות יותר

    1. שתו מים לפני כל ארוחה. כך "תרוויחו" כוסות שתייה לפחות כמספר הארוחות שלכם ביום. זה ישפיע גם על כמות המזון הנאכלת בארוחה עצמה.

     

    2. הורידו אפליקציה לנייד עם תזכורות לשתות במרווחי זמן שתקבעו.

     

    3. סמנו ביומן שלכם כל כוס ששתיתם - כך תעקבו אחר מספר כוסות השתייה.

     

    4. העמידו קנקן מים על השולחן האישי שלכם במשרד, או לחלופין על השיש במטבח, או שימו בקבוק מים קרים בצידנית קטנה ברכב. כך תשימו לב לכמות שאתם שותים וזה יאתגר אתכם לשתות יותר.

     

    5. רכשו מימיית מים איכותית שתהיה נוחה לנשיאה ונוחה למיקום ברכב ולמילוי מחדש.

     

    6. רכשו בקבוקי/כוסות שתייה "מגניבים", זה יעשה לכם חשק לשתות יותר.

     

    7. אתגרו חבר לעבודה ועשו איתו תחרות שתייה.

     

    8. הוסיפו למכל המים חתיכות פרי/ירק/עלים, כדי לקבל מים עם "נגיעת" טעם של הפרי.


    הכותבת היא דיאטנית ראשית בחברת שומרי משקל

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    שתייה לצורך ירידה במשקל
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים