שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    רגע לפני החגים: איפה מוחבאים המבצעים של רמי לוי?
    רשתות השיווק מחויבות לחשוף את מחירי המוצרים בסניפים שלהן אונליין, אבל מבדיקה שערכנו עולה כי כמה מהמבצעים העמוקים ביותר שרשת רמי לוי מפרסמת לחגים, לא מופיעים בשלטי הפרסום במדפי הסניפים ומתגלים לקונים רק בעת התשלום. קופאית: "לא יכולים לפרסם כדי שהצרכנים לא ידעו". רמי לוי: "ההוראה לכל הרשת בכל הוזלת מחיר היא שיש קודם כל להוריד את המחיר בקופה ולאחר מכן לדאוג לשילוט"

    מבצעי הסניפים שרמי לוי מפרסם אונליין, מוחבאים משום מה מהצרכנים המבקרים בסניפים: מבדיקה שערכנו בכמה סניפים של הרשת עולה, כי מדובר במבצעי עומק שלא מדווחים לצרכנים על גבי המוצרים ולא מופיעים בשלטים על גבי המדפים. המבצעים כן מופיעים בקופה (בקנייה מעל סכום מסוים). על פי שיחה עם עובדת באחד הסניפים שנבדקו, נראה כי העובדים קיבלו הנחיה לא לחשוף את המבצעים בשילוט לצרכנים.

     

     

    מי שמשווה מחירים בין סניפי רשתות השיווק בימים אלה, רגע לפני ראש השנה, יראה מחירים מאוד נמוכים ברמי לוי, כמדי שנה לפני תקופת החגים. ההשוואות האלה, כמו גם סקרי המחירים בעיתונות, נערכים בשנים האחרונות בקלות, מבלי שצריך ללכת לסניפים עצמם, בזכות המידע הקיים אונליין במאגר המחירים המקוון.

     

    רשתות השיווק מחויבות "לשדר" למאגר זה את כל המחירים בכל הסניפים, מדי שעה (חובת שקיפות מחירים). אפליקציות כמו פרייסז ומיי סופרמרקט חושפות את המידע לצרכנים. רק שהמידע שהרשתות משגרות למאגר, כפי שעולה מבדיקת ynet, לא תמיד תואם את המידע שהצרכנים מקבלים בסניפים.

     

    בבדיקה שערכנו בסניפי רמי לוי בראשל"צ, בת ים ומודיעין התופעה חזרה על עצמה, מה שמעיד על שיטה. לשם השוואה, בדקנו אם אותה תופעה מתקיימת בסניפים של רשתות אחרות, שופרסל ובסניף אושר עד באותם המוצרים. שם מצאנו מחירים זהים למחירים המפורסמים אונליין בסניפים בהם ערכנו את הבדיקה. המוצרים שבדקנו בדרך כלל נכללים בסל הקניות לחגים וממכבים בסקרי המחירים.

     

    המבצעים לא מוזכרים במדפים או בשילוט

    למשל, שמפו יומיומי למניעת קשקשים מנטול הד אנד שולדרס 500 מ"ל, נמכר בסניף רמי לוי בראשל"צ ב-17.90 שקל, אך לפי נתוני המאגר המקוון, רשת רמי לוי מוכרת את המוצר ב-10.90 שקל בסניף זה. רק שהמחיר הזה, שהקופה בסניף משגרת למאגר, לא מופיע בשום מקום על גבי המדף ובסניף אין כל שילוט שמזכיר את המבצע הזה.

    רמי לוי מבצעים שהסתתרו ( )
    מבצעים שהסתתרו: על גבי המדפים: אין שילוט מבצע להד אנד שולדרס( )

    רמי לוי מבצעים שהסתתרו (רמי לוי מבצעים שהסתתרו)
    לפי מאגר המחירים, בסניף הזה יש מבצע על הד אנד שולדרס: 10.70 שקלים(רמי לוי מבצעים שהסתתרו)

    רמי לוי מבצעים שהסתתרו ()
    אבל המחיר על המדף ועל גבי המוצרים בסניף: 17.90 שקל. רק בקופה מגלים את המבצע

     

    דוגמה נוספת: אורז פרסי של סוגת 1 ק"ג, עולה בסניף רמי לוי ראשל"צ 3.80 שקלים לפי נתוני מאגר המחירים המקוון. בביקור בסניף, מצאנו על המדף את האורז של סוגת במחיר 9.90 שקלים. חיפשנו שלט מבצע, אך לא מצאנו. על פניו נראה שאין שום מבצע על אורז בסניף, אז למה במאגר הנתונים לוי מכריז כי האורז הזה נמכר במחיר מבצע נמוך בהרבה?

     

    גם המחיר של שישיית קוקה קולה 1.5 ליטר נמוך יותר בדיווח מאשר על גבי המדף. מחירו בסניף עומד על 24.90 שקל, לפי המידע שהרשת שולחת על הסניף הזה למאגר המחירים המקוון, אך על המדף אין זכר למבצע זה. במקום זה מופיע המחיר: 34.90 שקל בשלט גדול.

    רמי לוי מבצעים שהסתתרו ()
    המחיר בסניף לשישיית קוקה קולה: 34.90 שקל

    רמי לוי מבצעים שהסתתרו ()
    המחיר שהסניף "משדר" למאגר המקוון: 24.90 שקל. זה מחיר אמיתי שקיים בקופה בקנייה מעל 75 שקל, אז למה הוא לא מופיע על גבי המדף?

    רמי לוי מבצעים שהסתתרו ()
    מחיר המבצע שמופיע במדף בסניף: 34.90 שקל במקום 42.80 שקל

     

     

    עוד דוגמאות: רמי לוי מפרסם שברמי לוי ראשל"צ, בת ים ומודיעין קפה עלית עולה 11.20 שקל. על המדפים בסניפים אלו אין שום אינדיקציה למחיר הזה. במקום זה, המחיר על גבי המדף והמוצר הוא 18.90 שקל. כך גם בקפה טייסטרס צ'ויס, שהמחיר שלו אמור להיות 19.80 שקל לפי מאגר המחירים המקוון, אבל בסניף הוא מוצג על גבי המדף כמוצר ב-29.90 שקל.

    רמי לוי מבצעים מוחבאים ()
    קטשופ בסניף מודיעין. המבצע שמופיע: 9.9 שקלים במקום 10.8 שקלים

    רמי לוי מבצעים מוחבאים ()
    אבל מחיר המבצע שמדווח לאתר נמוך יותר: 5.9 שקלים

     

    בכל הסניפים ובכל המוצרים האלה, כשניגשנו לקופה ציפתה לנו הפתעה. לפי המאגר המקוון, בסניף רמי לוי בת ים, אפשר למצוא תירוש אדום יקבי כרמל 1 ליטר ב-9.80 שקלים. מביקור בסניף עולה כי על המדף אין זכר למחיר המבצע הזה ומפורסם בכלל מבצע אחר: 13.90 שקל, במקום המחיר הרגיל 16.60 שקל.

     

    עם זאת, כשהעברנו את המוצר הזה בקופה, כמו גם את המוצרים האחרים, קיבלנו פתאום את מחיר המבצע שהרשת שידרה למאגר המחירים המקוון - כחוק. בקופה ירדו לנו 3 שקלים + 7.10 שקלים וכך קיבלנו את התירוש ב-9.80 שקלים, מחיר שכאמור לא היה לו זכר בסניף.

    רמי לוי מבצעים שהסתתרו ()
    בקופה קיבלנו את מחירי המבצע שדווחו כחוק למאגר המחירים המקוון, אבל לא פורסמו בסניף

     

    ההנהלה לא מרשה לפרסם שלטי מבצע

    כשבררנו את העניין עם עובדת בכירה בסניף קיבלנו תשובה מפתיעה. לדבריה, בקנייה ביותר מ-100 שקל (או 75 שקל) ניתן לקבל  את מחירי המבצע שמתפרסמים אונליין כמשויכים לסניפים האלה, אבל ההנהלה לא מאשרת לפרסם את דבר המבצעים העמוקים האלה בשלטים בסניף. לפניכם השיחה:

     

    ynet: למה באינטרנט כתוב שהמוצר עולה X בסניף הזה ובקופה קיבלתי מחיר Y?

     

    עובדת: "כן, מעל 100 שקל. כל המבצעים שאתם רואים פה, זה מעל 100 שקל".

     

    ynet: אבל זה גם לא כתוב במדף. אין שלט מבצע.

     

    "כן, כרגע אנחנו לא יכולים לשָלט את זה".

     

    ynet: למה?

     

    עובדת: "לא יודעת. מה שכן אם את קונה מעל 100 תקבלי את המבצע".

     

    ynet: אבל מה, אסור לכם לשלט את זה, כדי שהצרכנים לא ידעו?

     

    עובדת: "בינינו כן? כן, זו ההנהלה מה אפשר לעשות".

     

    הפתעות נעימות בקופה

    לכאורה, מדברי הקופאית ניתן להבין כי מדובר במניפולציה מכוונת. אחרי העדות שלה, על החבאה לכאורה של מבצעים מפני הצרכנים, חיפשנו עוד דוגמאות בסניפים ואף ערכנו רכישה שתאפשר לנו לקבל את מחירי המבצע המסתוריים. וזה עבד. המבצעים המוחבאים נחשפו בקופות.

     

    הקופות משדרות את המידע למאגר המחירים המקוון, אבל עובדי הסניף ככל הנראה לא יכולים ליידע את הצרכנים בסניף על המבצעים הללו באמצעות שלטים.

     

    אחד המבצעים שנחשפו רק בקופה היה על דבש טהור מפרחי יד מרדכי 1 קילו של שטראוס. לפי המידע שרמי לוי מפרסם אונליין, מחירו בסניף ראשל"צ: 24.20 שקל. בסניף עצמו מוצע בכלל מבצע אחר: במקום 42.80 שקל, 34.90 שקל. אין זכר למבצע האינטרנטי.

     

    רק כשמעבירים את הפריט בקופה, הפלא ופלא, מקבלים הנחה נוספת בסך 7.90 שקלים והנחה נוספת של 10.70 שקלים – סך הכל 24.20 שקל, בדיוק המחיר שמפורסם אונליין, כחוק. אפשר רק לתהות, למה הצרכן לא יודע מראש על המחיר הזה שמוסתר בכך שאין שום שילוט או מדבקה בסניף שמעידים עליו? מדוע בסניף מארגנים לו הפתעה נעימה בקופה? הפתעות דומות מצאנו גם בשעועית עדינה שלמה של סנפרוסט ואפונה של סנפרוסט.

     

    בסניף בבת ים מצאנו תופעות דומות גם במוצרים: סנו מקסימה, נוטלה, קטשופ אסם, שניצל דקדק של מאמא עוף וקולון.

    רמי לוי מבצעים שהסתתרו ()
    למה המבצע הזה לא מופיע על גבי המדף, אלא רק בקופה, כך שהצרכנים שמטיילים בסניף בכלל לא מודעים לו?

     

     

    עם זאת, יש גם לא מעט מוצרים שמחיריהם זהים למחירים המדווחים לגביהם למאגר המחירים המקוון. למשל, בטבליות למדיח מקס פיניש 80 יחידות: המחיר בסניף זהה למחיר במדף: 46.90 שקל. גם המחיר של אקונומיקה ריחנית סנו ז'אוול מופיע באינטרנט כפי שהוא בסניף, כנראה כי אין פה מבצע שמוגבל בקנייה מעל סכום מסוים.

      

    מרמי לוי מסר בתגובה כי "ההוראה לכל הרשת בכל הוזלת מחיר היא שיש קודם כל להוריד את המחיר בקופה ולאחר מכן לדאוג לשילוט בשביל למנוע

    בעיה שהלקוח ראה שילוט ולא קיבל את המחיר. כשהמחיר עולה זה מתבצע הפוך - קודם משלטים ולאחר מכן מעדכנים את המחיר בקופה.

     

    "רשת רמי לוי חרטה על דגלה להיות עם המחירים הזולים ביותר. 92 אחוז מהמחירים הם מחירים זהים ברשת והם יותר זולים מהמתחרים ו-8 אחוז הם מבצעים מעמיקים יותר בהתאם לתחרות והצרכים של הצרכן באזור. אנחנו 40 שנה מבטחים לתת את הסל הזול ביותר והצרכן סומך עלינו שאנחנו עושים את העבודה נאמנה בשבילו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים