שתף קטע נבחר

מנכ"ל פלאפון: "הרשת תקינה ויציבה"

לאחר קרוב ל-24 שעות של תקלה נרחבת, כינסה הבוקר החברה מסיבת עיתונאים. המנכ"ל, רן גוראון: "מקור התקלה בשדרוג רכיב ה-hlr ובגילוי שרת תקול. כרגע, ברוב המקרים כיבוי והדלקה פותרים את הבעיות. אני לא מעוניין להעריך כרגע כמה לקוחות יעזבו אותנו"

 

 

לאחר קרוב ל-24 שעות של תקלה נרחבת, במהלכה לקוחות החברה (ולקוחות רמי לוי תקשורת) חוו שיבושים בהוצאה ובקבלה של שיחות והשבתה של האינטרנט הסלולרי, כינס הבוקר (ב') מנכ"ל החברה, רן גוראון, מסיבת עיתונאים.

 

"הרשת תקינה ויציבה. אנחנו משדרגים את רכיב hlr, והתקלה אתמול נובעת מפרויקט השדרוג הזה. החל מ-12:00 הבחנו בבעיות ברשת. הסרנו עומסים וגילינו שרת תקול שעליו מנויים שהמספרים שלהם מתחילים ב-6 ו-7", אמר גוראון בפתיחת דבריו.

 

"מרגע הזיהוי רץ עדכון תוכנה, שהשיב שירות ללקוחות עד 20:30. במשך הלילה המשכנו בעבודות נוספות בכדי לוודא יציבות ברשת. כרגע אנו מנטרים פונים בודדים, כאשר לרוב כיבוי והדלקה פותר את הבעיות. צוותים נרחבים פעלו להשבת השירות, והלקוחות עודכנו כל שעתיים. בהקדם האפשרי נעדכן לגבי פיצוי הלקוחות. אשוב ואתנצל בפני לקוחותינו על חוויית השירות שחוו אתמול".

 

נמשכת התקלה בפלאפון

שוב תקלה בפלאפון: לקוחות לא יכולים לקבל ולהוציא שיחות

המנכ"ל התנצל: "נפצה"

 

מסיבת עיתונאים פלאפון, מנכ
מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, במסיבת העיתונאים הבוקר(משי בן עמי)

 

גוראון המשיך ואמר, במענה לשאלה בנושא, כי יש קשר בין התקלה שהחלה אתמול לבין זו שהתרחשה ביום חמישי האחרון. "אנחנו משדרגים את המערכת כבר תקופה ארוכה, והשדרוג נעשה ב'מנות'. מדובר בשדרוג שהתקיים בשרת תקול, המנויים הועברו ביום חמישי לשרת, ובהמשך הוא יצר תקלה גדולה. מדובר באחד מארבעת שרתי המערכת, להערכתנו, כלומר מאות אלפי לקוחות שנפגעו מהשדרוג. הפרויקט הזה נמצא בשלבי סיום".

 

לדברי גוראון, "העבודות מבוצעות עם ספקים חיצוניים, בשיתוף צוותי פלאפון. כרגע אנחנו נמצאים בשלב הלימוד והפקת הלקחים. נתחקר ונלמד מה השתבש בדרך. חשוב לומר שעברנו לגיבוי, אך נבדוק מהו שורש הבעיה".

 

יכול להיות שהחברה משקיעה פחות בתשתית?

"חד משמעית: לא. הפרויקט לא נוהל עם מגבלות תקציביות".

 

כמה לקוחות אתה מעריך שתאבדו?

"נתפנה לדברים הללו בהמשך, אני לא מעוניין להעריך כמה לקוחות יעזבו אותנו".

 

התקלה תשבש את לוחות הזמנים שלכם בעדכון הרשת?

"אנו מקפיאים בשלב זה את העבודות ברשת, אך בטווח הארוך נמשיך בפיתוח שלה".

פלאפון (צילום: מירב קריסטל)
משרדי החברה, הבוקר(צילום: מירב קריסטל)

בהודעה שפורסמה על ידי משרד התקשורת נמסר כי מהנדסים מטעם המשרד יצטרפו לצוות הבדיקה שהקימה פלאפון לבירור נסיבות התקלה, וכי צוות הבדיקה יגיש ממצאים ראשונים למנכ"ל המשרד, נתי כהן, תוך שבועיים. מסקנות והפקת לקחים מהאירוע יוגשו לשר התקשורת, איוב קרא, בתחילת נובמבר.

 

בעל עסק: "הפסדתי אלפי שקלים בגלל התקלה"

בעקבות התקלה, מאות אלפי לקוחות לא יכלו לקבל ולהוציא שיחות. בעלי עסקים רבים התלוננו כי התקלה גרמה לפגיעה בפעילותם העסקית ונגרם להם נזק כספי. אחד מהם הוא דרור בן מויאל, בעלי "תכלת המים" הנותן שירות בתחום הניאגרות הסמויות ואינסטלציה קלה, שלדבריו גם היום בבוקר עדיין סבל מהתקלה. 

 

"אנחנו עמוסים בעבודה לפני החגים, אתמול היה שקט מוחלט מהבוקר עד הלילה", אמר בריאיון לאולפן ynet. 

 

כמה כסף להערכתך הפסדת?

"אני מוציא מאזנים מרואה חשבון לפי ימי ראשון שיהיה בצורה מסודרת, אני מניח שעל יום כזה, משהו סביב ה-5,000-8,000 שקל".

 

אתה מרגיש את זה פיזית, ממש כסף שנעלם.

"פיזית ממש, שני שכירים, שני רכבים שכורים, יושבים כל היום, מסדרים דברים כי אין מה לעשות. אני חושב שההתנהלות שלהם היתה אמורה להיות בצורה יותר מקצועית. הם היו צריכים לצאת בהודעה הרבה לפני ולא למרוח את הלקוחות שלהם. ואני מדבר לא רק בשמי כבעל עסק, אני מדבר בשם כל בעלי העסקים, בשם האמהות שיש להם ילדים בצבא, על קווי הגבול, בשם האמהות ששמו ילדים בכיתה א' שלא יודעים להתנהל ביום הראשון לבית הספר, לדעתי זה פגע בכולם".

 

סיפור דומה עבר גם על פיני זריהן, לקוח פלאפון ובעל חברה לפרסום ושיווק באינטרנט. "אני צריך את הטלפון כדי לדבר עם לקוחות, אני צריך לעקוב אחרי דברים כשאני לא נמצא מול המחשב, אני צריך רשת סלולרית כדי לגלוש באינטרנט וכל הדברים האלו פשוט פגעו", אמר לאולפן ynet. "בנוסף, אתה רוצה להיות בקשר עם האנשים הקרובים אליך, עם הילדים, עם האישה, הייתי די מנותק, היום טלפון זה חלק מאיתנו ובטח ובטח עם כל עידן הסמרטפונים".

 

אתה יודע להגיד כמה כסף הפסדת ברמה העסקית בגלל התקלה הזאת?

"אני לא יודע להגיד אבל ימים יגידו. אני חייב לציין שבהתחלה כשהבנתי שיש תקלה בפלאפון, דווקא קיבלתי את זה בהבנה כי הם אמרו שהתקלה נובעת מאיזשהו שידרוג ודווקא שמחתי. אמרתי 'אוקיי עושים שידרוג, הכל בסדר'. גם אני בעל עסק, ולפעמים אנחנו עושים כל מיני פעולות שגורמות לנו נתק מסויים מהלקוחות אבל זה תמיד בא לטובתם ופה זה נראה משהו שהתגלגל והם לא הצליחו להתגבר עליו לכאורה". 

 

  


פורסם לראשונה 03/09/2018 10:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים