שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    משרד התקשורת ושר הכלכלה נגד רמי לוי

    משרד התקשורת יצא בחריפות נגד מבצע חבילת הסלולר "ללא הגבלה" עם 8 ג'יגה של רמי לוי תקשורת. לפי המשרד, מדובר במכירה במחירי הפסד שמהווה "פגיעה חמורה בשוק ובתחרות". המשרד הודיע כי הוא "בוחן את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת למנוע פגיעה זו". מוקדם יותר התייחס השר אלי כהן בראיון לאולפן ynet להסתרת המבצעים ברשת רמי לוי: "יש כאן דברים נסתרים ומניפולציה, והדבר הזה ייחקר וייבדק"

    מתקפה חריפה של משרד התקשורת ושר הכלכלה נגד חברת רמי לוי. חברת רמי לוי תקשורת יצאה הערב (ג') במבצע חבילת סלולר בשקל לחודש למשך שנה, הכוללת שיחות והודעות ללא הגבלה וגלישה בנפח 8GB, ללקוחות המחזיקים בכרטיס אשראי של החברה. במשרד התקשורת הגיבו: "אנו מבינים שישנה כאן פגיעה חמורה בשוק ובתחרות. אנו בוחנים את כל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למנוע פגיעה זו".

     

    לפי גורמים במשרד, מדובר במכירה במחירי הפסד (היצף) שיכולה למוטט חברות. עם זאת בשוק הסלולר לא כולם מתרגשים: "הוא ניסה מבצעים כאלה בעבר ונכשל בגיוס לקוחות. זה מביך שאתה מוכר בחינם ואין היענות".

     

    רגע לפני החגים: איפה מוחבאים המבצעים של רמי לוי?

    שר הכלכלה: המבצעים הנעלמים - הטעיה שדורשת חקירה

    תחרות למועדון חבר: רמי לוי השיק אתר הטבות למועדון הלקוחות

    רמי לוי (צילום: דרור סיתהכל) (צילום: דרור סיתהכל)
    רמי לוי(צילום: דרור סיתהכל)

     

    גורם נוסף בשוק הסלולר מעריך כי שוב מדובר בשיטה: הצגת מחיר נמוך כאקט שיווקי, כשרק מספר מוגבל של לקוחות יזכו בו. "מדובר במבצע שיסתיים מהר, למספר מוגבל של לקוחות, כי זה הפסדי", אמר הגורם. "רמי לוי נאלץ לשלוף מבצע של משהו בשקל, לאחר שספג ביקורת על העלאת מחירים ערב החג, והגימיק הנוכחי אמנם יעלה לו לא מעט כסף, אבל מסית את הדיון מההתייקרות ברשת החנויות שלו".

     

    ואכן, החברה הציעה מבצע דומה לשוק החרדי לפני כחודשיים וב-2013 הציעה מחיר של שקל לחודש אחד. עם זאת, כאן היקף המבצע גדול יותר - הוא מיועד לכלל הציבור ובעיקר מיועד לשווק את כרטיס האשראי של הרשת, שכן התשלום יכול להיעשות רק דרכו במסגרת הקמפיין השיווקי הזה.

     

    מבצעים מוחבאים

    רמי לוי עושה זאת בצל פרשת הסתרת מבצעים מעמיקים מצרכני רשת הסופרמרקטים רמי לוי שיווק השקמה (המבצעים בסניפים פורסמו באתרי השוואות המחירים ובקופות, אך לא הוצגו בשלטים בסניפים), שנחשפה ב-ynet. אחרי סקרי המחירים ורגע לפני החג: הרשת העלתה מחירים בכך שייקרה מבצעים. כעת הוא חוזר לשיטת השיווק שהפכה אותו לסלב. אבל גם שר הכלכלה, אלי כהן, הגיב למבצעים הנעלמים.

      

    "אם יש שוני במחיר בין המדף לבין הקופה - לא רק אם המחיר גבוה יותר, אלא גם אם המחיר נמוך יותר, יש כאן דברים נסתרים ומניפולציה - והדבר הזה ייחקר וייבדק", כך אמר הבוקר (ג') באולפן ynet. "באופן אבסורדי, המחירים על המדף גבוהים יותר בהשוואה למחירים שיש בקופות. על אף שבקופה המחיר זול יותר, אם כך למה המחיר על המדף גבוה יותר? מתוך מטרה שאותם מוצרים שנמכרים במחירים זולים - הצרכנים לא יקנו אותם. אני אומר לך, אני רואה בזה הטעיה. המועצה לצרכנות ביקרה במספר סניפים, גילתה את ההטעיה הזאת והדבר הזה דורש חקירה".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים