שתף קטע נבחר

קיה K900 (נהיגה ראשונה) - ספינת דגל, אבל עממית

תשכחו מבדיחות מקומיות סביב שמה, שכן ספינת הדגל של קיה היא מכונית רצינית ומסקרנת למדי. עם ממדים של מכונית יוקרה אירופאית גדולה ומחיר נמוך בעשרות אחוזים. נהגנו בה לראשונה

במה נהגנו: קיה K900 (דור 2)

מתחרות: בעיקר מכוניות פאר מהמזרח שאינן מגיעות למערב

מתי אצלנו: לא תגיע

מחיר משוער: 500 אלף שקל בקוריאה

 

 

בעד: מרחב פנים, אבזור

נגד: איכות ונוחות נסיעה, ביצועים, עיצוב

קיה K900 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

בגדול: קיה K900 היא ספינת הדגל המפוארת של היצרנית הקוריאנית, אשר הושקה ב-2012 ומוצגת כעת בדור חדש ועדכני. שוק היעד העיקרי שלה הוא זה הביתי שן היא מאוד פופולארית כרכב שרד, מעט במזרח התיכון ובמספרים זניחים במיוחד בצפון אמריקה (260 יחידות השנה).

 

בשונה ממותגים אחרים מיפן וקוריאה שהקימו חטיבות יוקרה נפרדות כדי להמלט מכבלי תדמית עממית (טויוטה-לקסוס, ניסאן-אינפינטי, הונדה-אקורה יונדאי-ג'נסיס), ה-K נושאת בגאון את סמל קיה המוכר. ואיך היא אמורה להצליח לשכנע בכל זאת את רוכשיה לשלם פי 3-4 מקיה סדאן ממוצעת? מידות ואבזור של מרצדס S קלאס במחיר של מרצדס E.

 

במסגרת ביקור שערכנו במרכז הפיתוח של קיה בקוריאה, במהלכו נהגנו לראשונה ובאופן בלעדי בקיה נירו EV החשמלי, לצד ראיון עם המהנדס הראשי של היצרנית, אלברט בירמן, שעבר אליה מב.מ.וו, קיבלנו גם את המפתחות לגרסה העדכנית של ספינת הדגל מבית קיה.

קיה K900 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

עיצוב ותא נוסעים: בשונה מדגמים אחרים של היצרנית, בעיקר אלה המכוונים לאירופה כמו הסיד, נירו, פיקנטו ואפילו ספורטאז', מראה ספינת הדגל הקוריאנית בגרסתה העדכנית מיושן, משעמם, חסר ייחוד וגמלוני במופגן. כאילו ויתרו המעצבים על החלק הזה בתכנית הפיתוח.

 

תא הנוסעים לעומת זאת מרשים, בעיקר אם זוכרים שמדובר בקיה. אין כאן את המראה ותחושת היוקרה האינסופיים של המותגים הגרמניים, אפילו לא קרוב לכך. אך יש בכל זאת מסך מגע גדול ("12.3) בחלקה העליון של הקונסולה, לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) עם תצוגה עלית גדולה במיוחד ("9.7) ויש המון דיפוני עור, עץ ואלומיניום. כמו מתחרות בעלות שם, גם קיה דאגה לשת"פ מסחרי עם יצרנית שעונים נחשבת אך בהתאם ליומרה, זה אינו מותג צמרת יקר להחריד - מוריס לקרואה.

 

כמקובל כיום בעולם היוקרה, יש אפשרות לבחירת תאורת אווירה משבעה גוונים תחת השמות הבאים (באמת שלא המצאנו): "כחול טיסה", "ירוק יער שקט", "סגול חולמני", "ענן ורוד", "עונג כתום", "תובנת זהב", ו"טורקיז אוקיינוס מרענן". מעורר מחשבות, אבל לא מסייע לחלל הפנים להיראות מיוחד ומזמין.

קיה K900 ()
תודות לבסיס גלגלים ענק (310.5 ס"מ, בין מרצדס S קלאס רגילה לארוכה) מרחב המחיה לנוסעים מאחור מצוין, והם גם נהנים ממושבים נוחים עם חימום, קירור ואפשרות כיוון זווית המסעד, שליטה במערכת השמע והמיזוג וצמד מסכים בגב המושב הקדמיים. עבור תפעול וילונות ההצללה לחלונות הצד מאחור, פריט שערכו עבור בני תמותה זניח אך שועי עולם מכורים לו, תיאלצו למתוח את היד ולהפעיל שריר. שערוריה.


קיה K900 ()
ה-K900 מצוידת במיטב מערכות הבטיחות המתקדמות לרבות בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור), ערנות נהג ומערכת מצלמות היקפיות. שווה להזכיר את הקרנת אזור שטח-מת מהמצלמות האחוריות על גבי לוח המחוונים בעת הפעלת האיתות.


קיה K900 ()
  

יחידות הנעה וביצועים: ה-K900 משווקת בשלוש גרסאות הנעה - V6 אטמוספרי בנפח 3.8 ליטר (315 כ"ס), V6 כפול מגדשי טורבו בנפח 3.3 ליטר (370 כ"ס) או V8 בנפח 5.0 ליטר (425 כ"ס). כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, המנוע הבסיסי עם הנעה אחורית ושני האחרים עם הנעה כפולה-קבועה.

קיה K900 ()
בביקור שערכנו אצל היצרנית הועמדה לרשותנו גרסת הביניים המוגדשת, עם ביצועים מרשימים ביחס למותג, סבירים בלבד ביחס להספק: 5.9 שניות ל-100 קמ"ש, בין היתר עקב משקל עצמי גבוה במאות קילוגרם (2.2 טון) ממקבילות לכאורה כמו אודי A8 עם מנוע דומה (55 TFSI), או ב.מ.וו 740.

 

לכן גם אין כאן את התחושה המוכרת (וממכרת) בספינות דגל גרמניות של רזרבות כוח כמעט בכל מצב. גם תיבת ההילוכים אינה מהירה במיוחד, אפילו במצב "ספורט". עדות נוספת לכך שהפער האיכותי-טכנולוגי בין מיטב התוצרת הגרמנית לקוריאנית עדיין עצום.


קיה K900 ()

נוחות והתנהגות: על-מנת לחסוך בעלויות, ה-K900 מבוססת על מערך מיתלים פשוט מהמקובל בקטגוריית היוקרה: קפיצי סליל הנתמכים בבולמי זעזועים אדפטיביים שמשנים את קשיחותם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. כיול המיתלים נוטה לרכות יחסית ונסיעה נוחה ונעימה במהירות נמוכה ותנועה עירונית. במהירות גבוהה יותר או ברצף שיבושים, מניפים המיתלים דגל לבן ומתקשים לרסן את המרכב הכבד. בידוד רעשי רוח ודרך מרשים, בין היתר עקב הבחירה בזכוכית-כפולה.

 

ה-K900 אינה מעודדת נהיגה דינמית. ההתנהגות בטוחה וצפויה והורדת הכוח לאספלט דרך ההנעה הכפולה יעילה, אך זוויות הגלגול מורגשות, התחושה גמלונית ואובדן האחיזה עשוי להגיע מוקדם מהצפוי.

 

קיה K900 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום: ה-K900 נראית על הנייר כתמורה מעולה לכסף, אבל בפועל היא רחוקה מלהבריק ופרט למרחב מחיה מרשים בתא הנוסעים, רמת אבזור גבוהה ותג-מחיר צנוע יחסית לגודל, היא רחוקה מלהשתוות - שלא לומר לאיים - לנבחרת העילית של המותגים האירופאיים, או אפילו אלה היפנים. לא באיכויות הנסיעה, לא בביצועים, אך בעיקר בהיעדר תחושה יוקרתית ייחודית. ואחרי הכל, זו הסיבה העיקרית בגינה לקוחות מוכנים לשלם מחיר שמתקרב לשבע ספרות על מכוניות מסוגה.

 


קיה K900

קיה K900
מנוע V6, טווין-טורבו
נפח / סוג דלק 3,342 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 370 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 52 קג"מ ב-1,300 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / אוטומטית 8 הילוכים
אורך 512 ס"מ
רוחב 191.5 ס"מ
גובה 149 ס"מ
בסיס גלגלים 310.5 ס"מ
משקל 2,180 ק"ג
נפח תא מטען 470 ליטר
100-0 קמ"ש 5.9 שניות
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 8.7 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) אין נתון
כריות אוויר 9
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא נבחנה

 

הכתב היה אורח חברת קיה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים