שתף קטע נבחר

כך מנסים לקדם שדה תעופה בנגב

יהיה שדה תעופה בנגב? עוד לא בטוח. אבל סרטון כבר יש. בהודעה חגיגית שנשלחה מוצג סרטון וידאו, מפואר או מביך - אתם תחליטו, שמציג כיצד ייראה שדה התעופה החדש בנבטים שיקום, בשאיפה אופטימית משהו, עוד חמש שנים. ההחלטה אם הוא ייבנה בנגב או בצפון טרם התקבלה

ממשלת ישראל עוד לא החליטה היכן יקום נמל התעופה המשלים לנתב"ג. זאת כאשר על הפרק נמצאות שתי חלופות: נמל תעופה בנבטים, שתושבי הנגב ממש רוצים ונמל תעופה ברמת דוד, שתושבי האזור ממש לא רוצים. זאת משום שהם חוששים כי הדבר יפגע באיכות חייהם. כך נראה סרטון התדמית של שדה התעופה העתידי, אם יוקם, בנגב:

 

 

השדה החדש, יהיה היכן שיהיה, הוא חלק מהחלטת ממשלה להקים שדה תעופה נוסף, נוכח הגידול המתמשך במספר הנוסעים שעוברים בנמל התעופה בן גוריון והעובדה כי בעוד מספר מועט של שנים נתב"ג, שגם ככה עמוס ביותר, יגיע לקצת יכולת הקיבול שלו ולמעשה לא יוכל לתפקד בצורה אופטימלית.

 

החלטה לגבי מיקום השדה, כאמור, עוד לא התקבלה. אבל כבר נחשף סרטון הסברה העונה לשם "ברוכים הבאים לנמל התעופה הבינלאומי נבטים". רק ממש לקראת הסוף מבינים כי מדובר בסרטון שמבטא בעיקר שאיפה וחלום. שאיפה שהשדה יקום שם בנגב וחלום כי זה יקרה בתוך חמש שנים. סליחה על הסקפטיות, אבל בכל זאת, אנחנו חיים במדינת ישראל.

 

בסרטון מועברים לצופים נתונים על אודות הקמת נמל התעופה הבינלאומי: הקמתו בזמן שיא, תוך התחשבות בטבע ובסביבה, מסלול נחיתה בנבטים שיהיה הארוך במזרח התיכון ונתיבי טיסה שאינם עוברים מעל יישובים.

נתב
מתוך סרטון ההדמיה של שדה התעופה(צילום מתוך הסרטון של מועצת הנגב ומיראז' הקרן לפיתוח הנגב)

נתב
לא צפויים עיכובים(צילום מתוך הסרטון של מועצת הנגב ומיראז' הקרן לפיתוח הנגב)
 

עוד על הפרק: 10,000 משרות בנמל התעופה עצמו, לצד עשרות אלפי משרות שיהוו אבן שואבת לאזור כולו, תוספת של אלפי חדרי אירוח ומלונאות והפיכתו של נמל התעופה בנבטים למרכז שילוח סחורות בינלאומי. כל אלו לצד מאות טיסות ביום, אשר מובילות כ-20 מיליון טסים מנמל התעופה מידי שנה.

 

מנכ"ל מועצת הנגב, יוהן אטלן: "הקמת נמל התעופה בנגב תזניק את הנגב, המהווה מעל 60 אחוז משטחה של מדינת ישראל. זו הזדמנות נדירה לקדם פרויקט לאומי חשוב שגם ימצב את הנגב כחלק מרכזי במדינת ישראל, ויהווה עוגן מרכזי לפיתוחו. הנגב הוא העתיד של מדינת ישראל, ונמל תעופה בינלאומי יהציב את היסודות לעתיד הזה".

 

דיוויד מיראז', מייסד קרן מיראז' לפיתוח הנגב: "הקמת נמל תעופה בינלאומי בנגב הוא הפרויקט הציוני החשוב ביותר כיום בישראל. נמל תעופה שכזה לא רק יאפשר למיליוני תיירים נוספים להגיע ארצה, אלא גם יוסיף עשרות אלפי משרות איכותיות לנגב".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מתוך הסרטון של מועצת הנגב ומיראז' הקרן לפיתוח הנגב
מתוך סרטון ההדמיה של שדה התעופה
צילום מתוך הסרטון של מועצת הנגב ומיראז' הקרן לפיתוח הנגב
מומלצים