שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פשרה בייצוגית נגד הבימה: כרטיסי תיאטרון בהנחה

    בית המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד תיאטרון הבימה, שנטען כי שלח מסרונים לקוני כרטיסים בלי שקיבל את הסכמתם המפורשת לכך. התיאטרון התחייב להעניק לכל אחד מהנמענים המופיעים ברשימת התפוצה הנחות של עד 50% להצגות ומופעים

    הבימה יפצה לקוחות בהנחות להצגות ולמחזות זמר כיוון ששלח ספאם: בית-המשפט המחוזי בת"א אישר הסכם פשרה בתביעה ייצוגית (ת"צ 34900-12-15) נגד התיאטרון הלאומי הבימה, בטענה ששלח סמסים פרסומיים לנמענים שונים בלי שקיבל את הסכמתם המפורשת לכך מראש ובכתב, כנדרש על פי חוק.

     

     

    עוד נטען כי התיאטרון ממשיך לשגר מסרונים פרסומיים לנמענים, גם לאחר שאלו מודיעים לו כי הם אינם מעוניינים לקבל ממנו דברי פרסומת. התובעת הייצוגית טענה כי הדבר מהווה הפרת הוראות סעיף 30א חוק התקשורת (בזק ושירותים), תשמ"ב – 1982, לפיו אין לשלוח דבר פרסומת ("מסר המופץ באופן מסחרי, שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת") אלא אם כן הנמען הסכים לכך מראש, בכתב או בשיחה מוקלטת. לפי הסעיף, בית משפט יכול לפסוק פיצוי של עד 1,000 שקל לכל הודעת דואר זבל שנשלחה למנוי.

     

    הבימה טען להגנתו כי המסרונים משוגרים על ידו רק ללקוחות שרכשו כרטיסים להצגות התיאטרון ומסרו את פרטיהם האישיים, לאחר שנמסר להם שפרטים אלו ישמשו למשלוח הודעות פרסומיות בנוגע להטבות ומבצעים לרכישת כרטיסים להצגות התיאטרון. כמו כן נטען מטעם התיאטרון, כי כל נמען רשאי לבקש להסירו מרשימת התפוצה וכי כל מי שביקש זאת - הוסר ממנה. בנוסף טען התיאטרון כי הוא נכנס לגדר החריג הקבוע בסעיף 30א(ג) לחוק התקשורת, המאפשר למפרסם לשגר דבר פרסומת אפילו אם לא התקבלה הסכמת הנמען מראש ובכתב, בהתקיים מספר תנאים מצטברים, המתקיימים במקרה זה. 

    תיאטרון הבימה (צילום מסך מאתר הבימה)
    המלך ליר. מנויים זכאים ל-30% הנחה ורוכשי כרטיסים שאינם מנויים ל-50% הנחה(צילום מסך מאתר הבימה)

    תיאטרון הבימה (צילום מסך מאתר הבימה)
    הנחה של 25% על מחיר כרטיס למחזות זמר(צילום מסך מאתר הבימה)

     

    אתם ברשימת התפוצה? זה מה שמגיע לכם

    בית המשפט שלח את הצדדים לפשרה. לפי הסכם הפשרה שנוסח על-ידי הצדדים ואושר על ידי בית המשפט, כל מי שקיבל או יקבל מהבימה (לרבות שלוחיו או מי מטעמו) "דבר פרסומת" בניגוד לדין, החל מ-1 בדצמבר 2008 ועד מועד אישור הסכם הפשרה בפסק הדיון על ידי בית המשפט - זכאי לפיצוי.

     

    התיאטרון התחייב להעניק לכל אחד מהנמענים המופיעים ב"רשימת התפוצה", אשר כלולים בה 89,658 נמענים ולהם משוגרות ההודעות השיווקיות על ידי הבימה, הטבה אחת מבין ההטבות הבאות לפי בחירתו של הנמען, למימוש במשך תקופה של שנה:

     

    הנחה של 50% במחיר המכירה המלא (ללא מבצעים) של כרטיס להצגות המוצגות בתיאטרון (מרפרטואר התיאטרון בלבד לא כולל הצגות אורחות).

    הנחה של 30% ממחיר המכירה המלא (ללא מבצעים) של מנויים להצגות בתיאטרון.

    הנחה של 25% במחיר המכירה המלא (ללא מבצעים) של כרטיס למחזות הזמר בתיאטרון.

     

    תוך 30 ימים לאחר אישור ההסכם על ידי בית המשפט, הבימה יפנה לכל הנמענים ברשימת התפוצה ולכל הנמענים ברשימת "החסומים" (61,779 נמענים) ויודיע
    להם כי הם זכאים לקבל את ההטבה באמצעות מסרון שישוגר אליהם בנוסח שתואם בין הצדדים. בנוסף, הבימה יפרסם בדף הבית של אתר האינטרנט שלו מודעה למשך 12 חודשים רצופים, המודיעה כי כל נמען אשר קיבל מהתיאטרון מסרון פרסומי רשאי ליצור קשר עם נציג הבימה על מנת לקבל את ההטבה.

      

    הבימה התחייב אף לנקוט בשורת פעולות שיש בהן כדי להבטיח כי התנהלותו העתידית בכל הקשור לשיגור מסרונים פרסומיים, תעמוד בהוראות חוק התקשורת ושאר הוראות הדין.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים