שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    סיירת שקד: כך השקדים ישדרגו לכם את האימונים

    הם מהמזונות העתיקים המוכרים לאדם ונמצאים כבר מימי המצרים הקדמונים. למרות העובדה כי השקדים עשירים בשומן, הם למעשה מסייעים בירידה במשקל ויעילים במיוחד למתאמנים. אז כמה מהם צריך לאכול כדי לשמור על הבריאות?

    57% מהציבור בישראלי צורכים שקדים לפחות אחת לשבועיים. כך עולה מסקר עבור מועצת הצמחים שנערך על ידי סקר נט. אבל מדוע השקדים כל כך פופולריים ומהם היתרונות הטמונים בצריכתם?

     

    שקדים מאז ומעולם היו האגוז המועדף על ידי בני האדם, הם היו נפוצים בתזונתם של המצרים והאינדיאנים הקדמוניים. כיום הם מוכרים כ"נשנוש בריא" ונמצאים בשימוש בצורות שונות כמו חלב שקדים, קמח שקדים, ועוד.

     

    למרות שהם נחשבים לעשירים בקלוריות, יש להם יתרונות תזונתיים רבים - הם מהווים מקור טוב לסיבים תזונתיים, חלבון, ויטמין E ,סידן, מגנזיום, אבץ, וויטמינים מקבוצת B בדגש על חומצה פולית.

     

    שקדים ומשקל

    קיימת נטייה לחשוב שבגלל ששקדים עשירים בשומן הם אינם מסייעים לירידה במשקל, אך מחקרים הראו שצריכת אגוזים כחלק מתזונה מאוזנת בכמות של כ-55 גרם ביום, מסייעת לשמירה על משקל ואף תורמת להפחתת מחלות לב.

     

    אכילת שקדים מועילה בשיפור הישגי פעילות גופנית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    אכילת שקדים מועילה בשיפור הישגי פעילות גופנית(צילום: shutterstock)

     

    שקדים ופעילות גופנית

    בגלל ששקדים הם עשירים בנוגדי חמצון, ארגנין והמינרלים השונים, הם עשויים לסייע לאפקטיביות של פעילות גופנית ושיפור הישגים על ידי ויסות מנגוני חמצון בשרירי השלד.

     

    מהי החשיבות והיתרונות של השקדים אצל מתאמנים?

    השפעה כללית על מערכות הגוף

    שקדים, אשר עשירים בפיטוכימיקליים וסיבים תזונתיים הם בעלי השפעה טובה על ה"חיידקים הטובים" של מערכת העיכול.

    עקב היותם עשירים בשומן בריא, חלבון וסיבים תזונתיים ומנגד דלים בפחמימות, קיימת בשקדים השפעה מיטיבה על רמות הסוכר בדם. צריכתם בסמוך לאכילת פירות מסייעת להאטת קצב עליית רמות הסוכר בדם.

    התכולה הגבוהה של ויטמין E, אשר מהווה נוגד חמצון חזק מסייעת להגן על נזקי העור ומקרינת UV.

    הם בעלי השפעה מיטיבה על פרופיל השומנים בדם בגלל היותם עשירים בשומן חד-בלתי רווי, אשר מסייע לאזן את היחס בין רמות הכולסטרול הטוב ((HDL לכולסטרול הרע (LDL).

    לשקדים יש השפעה מיטבית על המוח, הם עשירים בריבופלאבין וL- קרניטין אשר משפיעים על הפעילות הקוגניטיבית ונחשבים כמורידי סיכון למחלות כמו אלצהיימר ודמנציה.

     

    צריכה והמלצות

    הצורה הטובה ביותר לצרוך שקדים היא  בדרך שבה הם עברו פחות תהליכי עיבוד, כלומר בצורתם השלמה כאשר אינם קלויים. על מנת להגביר את הזמינות של רכיבי התזונה החיוניים של השקדים מומלץ להשרות אותם במים ולהנביט אותם במהלך הלילה למשך 24-12 שעות.

     

    מומלץ לצרוך כחופן שקדים ביום, המכילים כ-5.3 גרם סיבים תזונתיים, 6 גרם חלבון, 14 גרם שומן, 37% מההמלצה היומית של ויטמין E, ובנוסף 20% מההמלצה היומית עבור מגנזיום. ניתן לשלב אותם במהלך היום, כחלק מארוחה, או בין הארוחות.

     

    דנה אפרייט היא תזונאית קלינית בזאוס ראשון לציון, מתחם הכושר, הספא והאסתטיקה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    שקדים. כבר מימי המצרים הקדמונים
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים