שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    דו"ח עולמי: סמסונג נחלשת, הסינים מתחזקים
    היצרנית הקוריאנית מכרה הכי הרבה סמארטפונים ברבעון השלישי של 2018 - אבל איבדה 13.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. וואווי ושיאומי זינקו, אפל שוב במקום השלישי בלבד

    355.2 מיליון סמארטפונים נמכרו ברחבי העולם במהלך הרבעון השלישי של 2018 - ירידה של 6 אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מנתונים שפורסמו בסוף השבוע על-ידי IDC (תאגיד המידע הבינלאומי), עולה כי סמסונג עדיין שולטת בשוק העולמי, אבל נחלשת בזמן שהמתחרות הסיניות שלה - בעיקר וואווי ושיאומי - הולכות ומתחזקות. זהו גם הרבעון השני ברציפות שבו אפל נמצאת במקום השלישי בלבד.

     

    חנות סמארטפונים (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    שוק הסמארטפונים ברבעון השלישי של 2018 ()

    סמסונג אוחזת בנתח שוק מרשים של 20.3 אחוז, שמשקף מכירה של 72.2 מיליון סמארטפונים ברבעון. אולם מדובר בירידה דרמטית למדי של 13.4 אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.  ב-IDC מציינים שההשקה של הגלקסי נוט 9 אמנם הייתה מוצלחת, אבל סמסונג מאבדת אחיזה בשוק של הסמארטפונים בטווח המחירים הזול-בינוני. ההכרזה שלה על כך שתשלב פיצ'רים מתקדמים דווקא בסמארטפונים הזולים יותר, עשויה לסייע לה.

     

    Note 9 (צילום: גיא לוי)
    גלקסי נוט 9. מכירות נאות(צילום: גיא לוי)
    במקום השני ניצבת וואווי עם נתח שוק של 14.6 אחוז (52 מיליון סמארטפונים) אחרי שזינקה ב-32.9 אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ב-IDC מייחסים את ההצלחה לסדרות ה-P והמייט של היצרנית הסינית, לצד המותג "הונור" שמתמקד בבני נוער ובמכירות ברשת.

    במקום השלישי נמצאת אפל עם 13.2 אחוז (46.9 מיליון סמארטפונים) - עלייה קלה של חצי אחוז בלבד. עם זאת, ב-IDC מציינים כי ברבעון הרביעי של השנה - תקופת החגים והקניות - אפל עשויה לטפס למקום הראשון בזכות שלושת האייפונים שהושקו לאחרונה.

     


    במקום הרביעי ניצבת יצרנית סינית נוספת, שיאומי, שזינקה ביותר מ-21 אחוז ואוחזת כעת בנתח שוק של 9.7 אחוז אחרי שמרה 34.3 יחידות ברבעון השלישי. שיאומי, שזוכה להצלחה רבה גם בישראל, ממשיכה להתרחב ברחבי העולם - למשל בהודו ואינדונזיה - וממשיכה לחדור לשוק האירופי ולחולל בו שינויים, כמו בספרד למשל.

    אחרי שיאומי - עוד יצרנית סינית, אופו, שלא כל כך מוכרת בישראל, עם נתח שוק של 8.4 אחוז (29.9 מיליון סמארטפונים). במקרה שלה

    מדובר בירידה של 2.1 אחוז בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017. בדו"ח נכתב כי אופו "מתחילה לתפוס תשומת לב עולמית עם כמה ממכשירי הדגל החדשים שלה, שהושקו באירועים שזכו לשיווק משמעותי".

     

    ומה בשנה באה?

    שאר המכשירים - 119.9 מיליון במספר - נמכרו על-ידי יצרניות אחרות. ב-IDC מציינים כי שוק הסמארטפונים ממשיך להצטמצם בארבעת הרבעונים האחרונים, ואילו בסין - שם נמכרים כשליש מהמכשירים - הירידה נמשכת כבר שישה רבעונים. עם זאת, ההערכה היא כי השוק העולמי יחזור למגמה של צמיחה בשנת 2019.

     

    ויש גם תחזיות אופטימיות לרבעון הרביעי: "בלי קשר למי שיוביל, הרבעון של החגים צפוי להיות מרגש עם מגוון רחב של מכשירי דגל חדשים. עם האייפונים החדשים, מייט 20, פיקסל 3, V40, נוט 9, וואן פלוס 6T, לצרכנים יהיה מגוון רחב של אפשרויות כשיגיע הזמן לשדרג. המכשירים היקרים שבשוק אמורים לסייע לגובה המחיר הממוצע להתקדם לכיוון חיובי ברבעון הבא".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים