שתף קטע נבחר

עדות הדיילות: "בטיסת השוקולד היה נוסע אלים אחד - אצלנו הייתה קבינה אלימה"

שתי דיילות אל על שחזרו בפוסטים בפייסבוק את הטיסה הקשה בחייהן. "החלה התלהמות גדולה מצד הרבה מנוסעינו, חילוניים ודתיים כאחד", כתבה אחת מהן על הרגע שבו הודיע הטייס כי ינחת באתונה כדי לא לחלל שבת. "היו נוסעים מדהימים שהגנו עלינו"

מהומה בטיסת אל על (צילום: רוני מיטל)
מהומה בטיסת אל על(צילום: רוני מיטל)
 

שתי דיילות אל על שהיו ב"טיסת השבת" שהמריאה מניו יורק באיחור ונאלצה לנחות באתונה כדי לא לחלל שבת פרסמו פוסטים בפייסבוק שבהם סיפרו על אלימות הנוסעים. "חוויה כזו עוד לא הייתה באף טיסה בעולם, אני יכולה להבטיח לכם", כתבה אחת מהדיילת. "טיסת השוקולד - שבה היה נוסע אלים אחד - אצלנו הייתה קבינה אלימה".

 

האיחור והאלימות | טיסת ההתפרעות והתלונה למשטרה

 

הדיילת המשיכה וכתבה: "מאמציי להסביר להם שמדובר בכוח עליון (שלג. שלג ראשון בניו יורק) עלו בתוהו. ההתלהמות האיומה והכניסה למרחב האישי ואף ירידה לפסים אישיים... אפילו אין לי כוחות נפשיים לפרט לכם מה היה שם. כל זה בשם השבת...".

 

תיעוד של קטע מהמהומה בטיסת אל על    (צילום: רוני מיטל)

תיעוד של קטע מהמהומה בטיסת אל על    (צילום: רוני מיטל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

  

לאחר מכן התייחסה הדיילת לסרטון שצילמה נוסעת בשם רוני מיטל שפרסמה פוסט בפייסבוק. "הסרטון הזה לפני ההמראה שצולם מהמחלקה שלי למעלה, איפה שנמצא הקוקפיט, זה כלום", כתבה הדיילת. "הסרטון הזה מראה כלום ושום דבר. את ההתלהמות אחר כך לא היה ניתן לתעד בכלל. זה 'כולה' סרטון שמראה אותם עומדים. את הצעקות (צרחות) אחר כך אולי מישהו אחר תיעד.

 

"צילמו אותנו די הרבה פעמים (הפצרתי וביקשתי לא לצלם, אך בקשתי נעלמה בהמון הזועם). הנוסעים עלו אליי והקבינה הייתה מפורקת מנוסעים עומדים ומאד מאוד כועסים (לא בטיחותי! אבל מה זה בטיחות אל מול שבת!) אחד מהם צעק עליי שהוא 'מתפרץ לתא הטייס'. 'אוקיי. מה שמך אדוני? אתה רוצה שתחכה לך ניידת למטה??', הוא החוויר וברח למטה.

 

"נוטים לשכוח שמדובר במטוס ג'מבו מעל הים בגובה 38,000 רגל ושוכחים את המטרה לשמה התכנסנו. להביא את הנוסעים בבטחה הביתה. המטרה הזו הפכה להיות אחרונה בסדר העדיפויות שלהם, כאילו שכחו מה מטרת העל בכל העניין. לא אמשיך לפרט, אבל דעו לכם שמדובר בטיפה בים, וכמו שחבריי האמיצים אמרו, זר לא יבין.

אלימות בטיסת אל על ()
אחד הנוסעים תוקף באגרוף
 

"אני חייבת לשבח את הפרסריות ואת צוות הדיילים. מקצועיות כזאת ואצילות - אל על בחרה את בניה בפינצטה והיא ידעה את מי לבחור לשורותיה. הפכנו להיות חברים לחיים אחרי הטיסה הזו. מזרים גמורים - לחברות אמיצה. האהבה והתמיכה ההדדית שנראתה שם לא תדמה לשום מקום אחר.

 

"בבקשה לחסוך ממני תגובות כמו 'למה לא הורדתם אותם קודם לכן, זוהי אשמתכם שבכלל המראתם'. (הו! איך לא חשבנו על זה, טיפשים שכמונו! תודה, פעם הבאה נקשיב לך בזמן לקיחת החלטות הרות גורל!). הדברים נבדקו ונטחנו עד דק, אנשים לא מבינים שיקולים ולא דבר וחצי דבר מהחלטות הטייסים".

 

"זכינו לתגובות משפילות ומחיאות כפיים" 

דיילת אחרת בשם הדר מיכה כתבה בפייסבוק: "נחתנו. עולה למונית חנוקה מתחושות מעורבות וקשות של הטיסה הכי קשה שהייתה לי, ואני מאמינה שגם לצוות המדהים שלי באל על. אתחיל בלשתף בעובדות היבשות - אתמול יצאנו בשעה 15:30 בשתי הסעות נפרדות, אחת מהמלון הצפוני והשנייה מהמלון הדרומי. סביב השעה 13:00 התחיל שלג ראשון בעיר.

 

"עקב השלגים שנערמו, ואי הכנה מראש מצד העיר (לא שמו מלח על הכבישים) נוצר מצב של פקקי ענק, כבישים שנחסמו ותאונות שרק גרמו לדרך להתארך עוד ועוד. לקח לנו בין 5.5 ל-6!!!!! שעות להגיע (לאלו שבאו מהצפוני). מהמלון הדרומי הגיעו לפנינו והתחילו להכין את המטוס וגם בסוף לקבל נוסעים. ככל שהזמן עבר הבנו שאנחנו גבוליים לצאת בזמן כדי לנחות מספיק זמן לפני שבת.

 

עדות של שמעון שבס שהיה בטיסה 

 

"כשהגענו למטוס שחיכה רק לנו, ובאמת עשה הכל כדי שנסגור את הדלת ונצא בזמן כדי שכולם יעשו את שבת בארץ הקודש, זכינו לתגובות משפילות ומחיאות כפיים, כאילו בחרנו להיות כמעט שש שעות בפקק שבו אנחנו רעבות וצריכות להתפנות ללא אפשרות. בזריזות התאפסנו על חירום, סגרנו דלתות והתכוונו לצאת.

 

"רק שכשיצאנו מהגייט החלו עיכובים בשל מזג האוויר, ולזה התווסף הצורך בדי אייסינג מהכנפיים. ברגעים אלו חלק קטן מהנוסעים החרדים החלו להילחץ שלא יגיעו לשבת בזמן ודרשו לרדת מהמטוס והתקהלו תוך התלהמות כלפי הצוות ודרישה לרדת מן המטוס, אך בשלב מאוחר מדי. (הטייסים לפי החישובים צפו הגעה בזמן).

 

"ואז יצאנו לדרך. במהלך הדרך התברר שעקב גורמים שלא תלויים בנו כמו מזג אוויר, אנו ננחת בזמן שלא יאפשר לנוסעים להגיע למקום שבו יוכלו לעשות את השבת. הקוקפיט הודיעו בפי איי על כך שניאלץ לעצור באתונה והנוסעים הדתיים יירדו ושאל-על תדאג להם למלון, אוכל כשר ושבת כהלכתה, ויתר הנוסעים יעלו על מטוסי ישראייר לארץ שיטוסו בזמן שבת.

 

"ברגע זה החלה התלהמות גדולה מצד הרבה מנוסעינו, חילוניים ודתיים כאחד, והחל עליהום מטורף על הצוות שכלל: גידופי פה, הרמות קול, אי כיבוד של מרחב אישי, איומים, השפלות ואף - הרמת יד על הצוות. (נוסע שתפס בחוזקה ביד של דיילת).

 

עדות של נוסעת שהייתה בטיסה 

 

"מולם היו נוסעים מדהימים שהגנו עלינו בדבריהם ואף בכך שחצצו בינינו לבין הנוסעים שדרשו תשובות. יש לציין שברגעים אלו הנוסעים לגמרי שכחו שכרגע יש מטוס של 400 איש באוויר שיש לדאוג לבטיחותו ולשירותו. כולם דרשו תשובות וטחנו אותנו עד דק! בעיקר את הפרסריות המדהימות שהתנהגו במנהיגות ובאצילות - ובמשך כל הזמן ניסו לשמור על הסדר הטוב ולספק תשובות והבנה למצב המורכב.

 

"לכל זה התווספו גם מקרים מורכבים כמו אישה חרדית שהארון קבורה של בעלה מוטס איתנו ואם יגיע לארץ בשבת חברת קדישא לא תוכל לאסוף את הארון, נוסעים הנוטלים תרופות חשובות להם הם זקוקים, פספוס של טיסות המשך ועוד שלל אירועים של אנשים פרטיים שכל אחד מהם רצה תשובה והסבר.

 

"בכל הזמן הזה הצוות בחר להמשיך עד כמה שניתן בשירות, לנסות לענות לנוסעים ואף להוציא אוכל למרות שכל המעברים היו הומים והנוסעים לא היו ישובים. כל זה הצוות עשה בניסיון לחייך כל הזמן ולתת את השירות הכי טוב, כשדמעות חונקות אותנו מבפנים עקב ההתלהמויות הרבות כלפינו.

מטוס אל על (צילום: דני שדה)
המטוס שבו אירעה המהומה. ארכיון(צילום: דני שדה)
 

"הנוסעים לא היו מרוצים מהפתרון - לא החרדים שכבר העדיפו לנחות בארץ ולא באתונה ולא החילוניים להם חיכו ילדים בבית, או שפשוט היו עייפים מכל המסע חזרה לארץ. נחתנו באתונה והמשכנו 'פרי' לארץ. חזרנו מפורקים. אך מאוחדים.

 

"בנוסף לכל זה חשוב לי מאד להראות את הצד היפה של נוסעינו ולספר על נוסעים שניסו לעזור לנו לחלק אוכל, על כאלו שעזרו לאחסן מגשים כדי שנוכל לנחות בזמן ושאנשים יוכלו לאכול, ואף על כאלו שלבם יצא אלינו הצוות וכשהגענו לאתונה פרצו בבכי מהקושי של החוויה שראו אותנו נאלצים לעבור. היה אפילו נוסע חרדי שהודה לנו על כך שבזכות המקרה יבקר באתונה פעם ראשונה.

 

"מה שחשוב לי להבהיר כאן הוא שברור לי שהחברה לא ידעה שכך יתגלגלו הדברים, ואילו היו יודעים לא היו מוציאים את הטיסה. בדיעבד התברר לכולנו שעדיף היה שנישאר. אבל שוב חשוב לי שיידעו מה קרה שם כדי שמצב דומה לזה לא יחזור בשום פנים ואופן, לא אצלנו ולא באף חברה אחרת.

 

"אנו נותני שירות שבאים לעשות נאמנה את עבודתנו ואין שום סיבה בעולם שנאלץ להתמודד עם מצבים שכאלו ויחס כזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רוני מיטל
המהומה בטיסת אל על
צילום: רוני מיטל
מומלצים