שתף קטע נבחר

אודי מאיצה את המהפיכה החשמלית עם ה-GT. תגיע ארצה ב-2020

חטיבת היוקרה של קונצרן פולקסווגן חשפה בתערוכת לוס אנג'לס דגם חשמלי שלישי, הפעם בקצה העליון של סקלת המחיר. בינתיים כאב-טיפוס אך הוא מוכן לייצור

אודי פותחת פער חשמלי גדול ממתחרותיה הישירות. יצרנית הרכב אודי חשפה בתערוכת לוס אנג'לס את ה-e-טרון GT, אב-טיפוס מוכן לייצור של דגם חשמלי שלישי במספר, אחרי ה-e-טרון שכבר משווק בישראל וה-e-טרון ספורטבק שיוצג בשנה הבאה. המטרה: להתמודד בעיקר בשוק האמריקאי בטסלה מודל S. לדברי צ'מפיון, יבואנית המותג, המכונית המסוגננת צפויה להגיע לישראל במקביל לתחילת שיווקה בעולם ב-2020.

 

 

ל-GT מרכב ארבע דלתות דמוי-קופה בדומה ל-A7 המוכרת וגם אורכה (496 ס"מ) דומה, אך היא רחבה ב-6 ס"מ (196 ס"מ), נמוכה ב-4 ס"מ (138 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים קצר ב-2 ס"מ (290 ס"מ) מה-A7. השימוש במנוע חמשלי מאפשר לאודי להציע צמד תאי מטען, קדמי בנפח 100 ליטר ואחורי בנפח 450 ליטר (15 ליטר בסך הכל יותר מה-A7).

אודי e-טרון GT ()
אודי e-טרון GT

 

ה-GT פותחה בשיתוף פעולה בין אודי-ספורט לפורשה, חולקת פלטפורמה עם הטייקן של האחרונה וכוללת חלקי אלומיניום וחומרים מרוכבים רבים על מנת להשיג קשיחות מבנית גבוהה אך בעיקר כדי להמנע מצמיחה אדירה במשקל עקב המצברים הכבדים הממוקמים מתחת לרצפת המכונית. צמיגי כביש דביקים מסוג קונטיננטל ספורט קונטקט 6 (במידה 285/30) על חישוקי "22 רומזים במשהו על היכולת הדינמית הצפויה ולא פחות חשוב, מסייעים ליצירת מראה ספורטיבי.


אודי e-טרון GT ()
אודי e-טרון GT

 

יחידת ההנעה כוללת צמד מנועים חשמליים מלפנים ומאחור המאפשרים הנעה כפולה-קבועה מעשית. ההספק המשולב עומד על 590 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, עשירית שניה יותר מה- R8 למשל. ל-200 קמ"ש היא תגיע תוך כ-12 שניות בדרך למהירות מרבית של 240 קמ"ש.

 

מצברי ליתיום-יון בקיבולת 90 kWh מאפשרים טווח נסיעה משוער של 400 ק"מ (על פי תקן WLTP), ושימוש בעמדה מהירה יאפשר הטענה ל-80 אחוז - -320 ק"מ של טווח - ב-20 דקות בלבד. אודי גם טוענת שמערכת בלימה רגנטיבית לאגירת אנרגיה מסגלת לספק כוח בלימה של 0.3 G ובכך להגדיל את טווח הנסיעה בכ-30 אחוז.


אודי e-טרון GT ()
אודי e-טרון GT

 

אודי בחרה לשמר מוטיבים מדגמי הכביש המוכרים שלה כמו למשל סבכה קדמית (מדומה), יחידות תאורה צרות לפנים ויחידות אחוריות הנמתחות לכל רוחב דלת תא המטען. בשונה מה-e-טרון, ל-GT מראות קונבנציונאליות.

 

בתא הנוסעים מושבי בד קדמיים ומאחור יש מקום לשניים בלבד. מפתיע לגלות שאודי בחרה לשמור גם על תעלת גל ההינע במרכז, למרות שאין כאן כזה. הגה שטוח בחלקו העליון והתחתון, לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע גדול הממוקם בחלקה העליון של הקונסולה לטובת שליטה במערכות שונות, וקטן יותר בחלקה התחתון לתפעול בקרת האקלים. מתגים מחליפים את בורר ההילוכים המסורתי ומאפשרים מעבר בין הילוך נסיעה לפנים, לאחור או מצב חניה.


אודי e-טרון GT ()
אודי e-טרון GT

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים