שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    בקשה לייצוגית נגד בירד: מחייבת יותר מדי

    תביעה בסך שני מיליון שקל נגד חברת הקורקינטים השיתופיים, בטענה כי המונה ממשיך לרוץ לאחר הנעילה. החברה: התקלה המתוארת אינה מוכרת

    הקורקינטים השיתופיים של בירד נכנסו בסערה לתל אביב, ועכשיו מגיעה נגדם התביעה. בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כשני מיליון שקל הוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב נגד החברה, בטענה שכל המשתמשים בשירותי הקורקינטים שלה ב-2018 חויבו חיובי יתר.

     

    כמו באמזון: צבא רובוטים יאסוף חבילות שהזמנתם אונליין - במחסן בישראל

    מנכ"ל שופרסל על המשלוחים אונליין: "אין לנו יכולת לדייק כי זה נעשה מהחנויות"

    סייל החורף של איקאה: האם ההנחות באמת משתלמות?

     

    לטענת התובעים, בסיום השימוש בשירותי הקורקינט, לוחץ המשתמש על כפתור ה"נעילה" באפליקציה של המשיבה, המודיע על סיום השירות ונועל את הקורקינט, וחרף זאת, ממשיך מונה הזמן בגין השימוש לרוץ באופן שחייב את המשתמשים.

    הקורקינטים החשמליים של בירד (צילום: FRANCES IACUZZI PHOTOGRAPHY)
    הקורקינטים החשמליים של בירד(צילום: FRANCES IACUZZI PHOTOGRAPHY)

    בירד מספקת בישראל שירות שיתופי להשכרת קורקינטים חשמליים נטענים (זמין בתל אביב וברמת גן), והיא פועלת באמצעות אפליקציה ייעודית המאפשרת למשתמשים לאתר את הקורקינט הקרוב אליהם, לשחרר את הנעילה ולרכוב עליו, תוך חיוב בתשלום על בסיס זמן השימוש. עבור כל נסיעה משלם המשתמש תעריף קבוע – חמישה שקלים לדקה הראשונה, ו-0.5 שקל לכל דקה נוספת או חלק ממנה.

     

    בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד גיא לוינסון ממשרד י. לוינסון ושות' בשיתוף עו"ד רן ברא"ז, שותף במשרד לוי טילר ושות' המשמש כתובע הייצוגי, נטען כי בפועל חולף פרק זמן נוסף, של 15-25 שניות לערך, מהמועד שבו המשתמש לוחץ על כפתור הנעילה עד שהאפליקציה משלימה את התהליך, ובמהלכו האפליקציה ממשיכה "לראות" את הקורקינט כאילו הוא בשימוש – וממשיכה לחייב את המשתמש. לטענתו, הצרכנים לא מודעים לכך, ומדובר בהטעיה ובמצג שווא.

     

    מחברת בירד נמסר: "התקלה המתוארת אינה מוכרת. החברה תבצע מספר בדיקות בכדי לשלול כל היתכנות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים