שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שתי חברות רהיטים נסגרו בשבוע אחד: צרכנים שקנו בשתיהן איבדו עשרות אלפי שקלים
    חברת הרדור סגרה את שבע חנויותיה, ודנה לא האמינה שזה קורה לה - לא רק שהזמינה שם ארונות ונראה שלא תקבל את ההזמנה, אלא שהיא כבר נפלה קורבן קודם לכן, כשקנתה סלון בפרנקו פרי. היא ובעלה קנו ב-50 אלף שקל והפסידו מחצית מהסכום בשתי החנויות. "אם הייתי מאמינה בזה, הייתי חושבת שמישהו עשה לי עין הרע"

     

     

    עוד היעלמות בענף הרהיטים הותירה לקוחות מבולבלים ללא כסף וללא רהיטים: חברת הרדור, יצרנית ישראלית של ארונות הזזה בבעלותו של עמוס חלפון, סגרה במפתיע כמה מהחנויות שלה ביום חמישי האחרון, והבוקר הודיעה כי היא מקפיאה את פעילותה, ולקוחות רבים לא יקבלו את הארונות שהזמינו.

     

    סניפי רשת הארונות הרדור נסגרו במפתיע

    חנויות הרהיטים פרנקו פרי נסגרו; לקוחות נותרו ללא מענה

     

    הסגירה הזאת באה במקביל לסגירת חנויות פרנקו פרי בשבוע שעבר, כשהבעלים איזי קורדובה נעלם והותיר אחריו כ-200 צרכנים המומים וזועמים, ששילמו עשרות אלפי שקלים על רהיטים שלא יקבלו. ל-ynet הגיעו תלונות על לקוחות שנפגעו משתי החברות.

      

    נפגעתם? יש לכם מידע על החברות? כיתבו לנו >>

    פרנקו פרי (צילום: רגינה איסקוב)
    פרנקו פרי - הראשונה שסגרה את הדלתות בשבוע שעבר(צילום: רגינה איסקוב)

    המנעול הוחלף בסניף

    בהרדור, בניגוד לפרנקו פרי שנעלמה ללא זכר, הבעלים הותירו הודעה על דלתות החנויות: "הסניף סגור, עמכם הסליחה". צרכנים שהגיעו לחנות הרדור בחיפה גילו שהצילינדר הוחלף, וצרור מפתחות היה זרוק לצידו. לפי הערכה, העובדים השאירו את הצרור על הקרקע אחרי שלא הצליחו לפתוח את דלת החנות. 

     

    שניים מהצרכנים האלה היו דנה ויצמן ובעלה: "בחרתי ברשתות האלה כי רציתי חנויות גדולות במיקומים מרכזיים. פחדתי ורציתי ללכת על בטוח. אם הייתי מאמינה בזה, הייתי חושבת שמישהו עשה לי עין הרע", סיפרה ויצמן ל-ynet.

     

    ואכן, מדובר ברשתות בעלות שם. הרדור פועלת מאז 2002, והיא מחזיקה במפעל לייצור ויצוא של ארונות הזזה, עם מנגנוני פטנט ופרזול ייחודיים שמשווים לארון מראה של קיר חלק. היא הפעילה סניפים בחיפה, ראשל"צ, דן דיזיין סנטר בבני ברק, אשדוד, נתניה, ירושלים וב"ש. כעת, עובדיה מתכננים להגיש בקשה לפירוק החברה.

     

    פרנקו פרי היא חברה ליבוא רהיטים מאיטליה. החברה הפעילה שתי חנויות בדן דיזיין סנטר ובשבעת הכוכבים בראשל"צ, פעלה מספר שנים והיה לה שם טוב בענף רהיטי היוקרה, שכן הבעלים שלה שייך למשפחה בעלת עסקים בתחום הרהיטים. לפי עובדים בחברה, כבר שנה שהרשת לא מכרה את המותג פרנקו פרי אלא את המותג מקס דיבאני, שמיוצר באותו המפעל.

    הסניף הסגור בנתניה ביום שישי (צילום: איריס ליפשיץ־קליגר)
    הסניף הסגור בנתניה ביום שישי(צילום: איריס ליפשיץ־קליגר)
      

    "סגרנו בשתי הרשתות עסקאות בשווי כולל של 50 אלף שקל"

    דנה ובן זוגה הזמינו את הסלון שלהם בפרנקו פרי בדן דיזיין סנטר ב-13 באוגוסט. "בעצם חתמנו על עסקה של 120 יום יבוא מאיטליה בהתאמה אישית בפרנקו פרי. שילמנו 25 אלף שקל בתשלומים, ובערך חצי מהתשלום כבר ירד. באותה תקופה קנינו את הארונות שלנו, באותו סכום, בארונות הרדור בחיפה. גם פה חילקנו לתשלומים 25 אלף שקל. אלה שתי עסקאות מאוד גדולות של 50 אלף שקל. באמת גדולות. משתיהן ירדה כבר מחצית הסכום, ואין לנו לא ארונות ולא סלון.

     

    "חיכינו להתקנה של הרדור, ואז ראינו שבפייסבוק פרסמו שהרדור כנראה פשטו רגל. קפצנו לסניף הקרוב לביתנו, בחיפה, וכמו כל עסק בצרות גילינו שכנראה החליפו להם צילינדר. ליד הדלת היו מפתחות זרוקים על הרצפה. ניסינו לפתוח את הדלת עם המפתחות, ראינו שאפילו הז'קט של אחת העובדות היה שם בפנים. זה לא עבד. אני מניחה שכנראה לא שילמו לעובדים משכורות והם פשוט זרקו את המפתחות והלכו. הרבה יותר כואב לי על העובדים. הם נפגעו, והם גם שעירים לעזאזל של הלקוחות, והם סובלים יותר מאיתנו כי הם לא באו לקנות סלון יוקרה".

      (צילום: פייסבוק)
    (צילום: פייסבוק)
     

    וקודם לכן גילית על הסגירה של פרנקו פרי?

    "כן, הסלון שלנו לא הגיע ויצרתי קשר עם פרנקו פרי בבני ברק כי עמדנו להיכנס לדירה. אמרו לי שהוא עוד לא הגיע לארץ. שבוע אחרי זה הגיע אבל עדיין לא נפרק, ואז אמרו לי שהוא הגיע למחסנים אבל המוביל שמוביל לצפון (אנחנו מהקריות) נמצא בחו"ל וזה עניין של יום-יומיים, אבל אחרי יום-יומיים הם כבר היו מנותקים. חשבתי שזה בגלל מזג האוויר כי היו סופות, ואז חיפשתי בגוגל עוד מספרים וגיליתי את הכתבה של ynet שהחנויות נסגרות. התקשרנו לשבעת הכוכבים כי הם אמרו שיעזרו לנפגעים, אבל הם מפנים לחברות אחרות שנותנות הנחות. שלחתי גם מייל לדן דיזיין סנטר ולא ענו לי. פניתי לאיטלקים ואמרו לי שהם לא קיבלו מקדמה עבוד ההזמנה שלי, וישמחו לספק אותה ללא תיווך של המוכר, אבל זה אומר להזמין מכולה כשכל העלויות עלינו".

      (צילום: דנה ויצמן)
    (צילום: דנה ויצמן)
      

    אלכסי: "לא אראה את הכסף, וגם ההורים המבוגרים שלי נפלו"

    אלכסי איאולין, שגם הוא קנה סלון וארון אצל שני הספקים, אמר ל-ynet: "פוף, עוד ספק נעלם לי. אנחנו ממתינים לדירה מקבלן, פיזרתי תשלומים למגוון ספקים וכל שבוע מישהו אחר נעלם לי".

     

    איך הגעת לפרנקו פרי והרדור?

    "הלכתי עם מעצב לדיזיין סנטר. התלבטנו בין איטלסופה לפרנקו פרי. בחרנו בפרנקו פרי כי המעצב אמר לנו: 'אני מכיר אותם שנים ויודע שהם איכותיים'. שילמנו לבעלים בוויזה 11 אלף שקל ב-10 תשלומים. למזלי, רק תשלום אחד ירד אז מיד עצרתי את התשלומים.

     

    "בהרדור הנזק שלי יותר גדול. הגעתי לחנות בנתניה וידעתי שאלה חנויות איכותיות. כמו פרנקו פרי, גם הרדור מייצגת רמה גבוהה. זה לא מפתיע שיש לקוחות של שניהם. נתתי מקדמה של שני צ'קים בגובה 8,000 שקל – 40% מהעסקה.

     

    "לפני שבוע הייתי שם ונתתי את הצ'ק השני מבין השניים, ומכיוון שההורים שלי החליפו דירה המלצתי גם להם לקנות שם, והם שילמו 6,000 שקל. אני קניתי ארון חשמלי מפנק ב-23 אלף שקל, ורציתי שגם הוריי ייהנו. כנראה כבר לא אראה את הכסף, וגם ההורים המבוגרים שלי נפלו. עכשיו עליי לחפש מקומות אחרים להזמין

     

    בהרדור סירבו לומר ל-ynet מהו היקף החובות וכמה הזמנות לא סופקו ומסרו בתגובה: "חברת הרדור עצרה בשלב זה את פעילותה בשל קשיים כלכליים. מנהלי החברה עושים מאמצים אדירים על מנת למצוא פתרון להמשך פעילותה של החברה באופן שימזער את הנזק ללקוחות החברה, לעובדיה ולספקיה".

     

    אלכסנדרה לוקש ואטילה שומפלבי השתתפו בהכנת הידיעה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים