שתף קטע נבחר

מאזדה 6 (סיבוב בזק) – צעד קטן לפרימיום

המשפחתית הגדולה של מאזדה עברה עדכון שמטרתו שוב לנסות ולמצב אותה מעט גבוה יותר, קרוב לקטגוריית הכמעט-יוקרה. אחרי שנים של ניסיונות דומים, האם זה מצליח ליצרנית היפנית? נהיגה ראשונה

 

 

עד העשור הקודם נחשבה מכונית סדאן גדולה לסמל-סטטוס-במגרש-החניה שמבדיל בין מנהלים בכירים לחבריהם שעדיין לא טיפסו גבוה כל-כך בסולם הדרגות (והמשכורת). ה-6 הראשונה  והשניה היתה הנמכרת ביותר מסוגה אצלנו, ובפער גדול. עליונות עליה שמרה במשך שנים רבות.

 

אך ה-6 הנוכחית (דור שלישי שהוצג ב-2012) נאלצת בשנים האחרונות להתמודד לא רק מול מתחרות חזקות מאירופה וקוריאה, אלא בעיקר להעמיד אלטרנטיבה לרכבי פנאי שהפכו להעדפה מועדפת וגורפת, אלה שמאיימים להכחיד לחלוטין את הקטגוריה אליה היא שייכת. האם בכל זאת יש לה, אחרי מתיחת פנים שלישית במספר, מה להציע למנהל?

מאזדה 6 (צילום: גדי סיארה)
(צילום: גדי סיארה)
 

מה שונה: עיקר ההשקעה ב-6 העדכנית מתבטאת בתא הנוסעים שגם בגרסת הבסיס מרשים באיכותו, לרבות דיפוני עור ומתכת מרשימים המעניקים לו מראה יוצא דופן. מתגי הקונסולה המרכזית ולוח המחוונים עוצבו מחדש, מסך המגע - נשלט חוגה - גדול מבעבר ("8) והוא מאפשר צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. רשימת האבזור עשירה יותר וכוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית (עם זיכרונות לנהג) וחיישני חניה קדמיים ואחוריים.

 

 

מערך הבטיחות כולל כעת כציוד תקני בלימה אוטונומית (גם במהירויות בינעירוניות ובנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית וערנות נהג.

 

שינויים נוספים כוללים כיול חדש למיתלים ותוספת חומרי בידוד, המשפרים יחד את נוחות הנסיעה ונטרול רעשי רוח ודרך. ה-6 שומרת על ריסון טוב יותר של המרכב גם בתנאים מאתגרים יותר של נסיעה במהירות גבוהה יחסית על כביש שאינו סלול היטב. מלבד זאת נראה כי היכולת הדינמית שופרה עוד יותר וזוויות הגלגול צנועות מבעבר ומאפשרות אחיזה גבוהה יותר. חובבי ההגה (המעטים) בקטגוריה ישמחו לדעת שה-6 עדיין נותרה אמת המידה מבחינה זו.

 

ציון בטיחות מאזדה 6 ()

מה נשאר: העיצוב כמעט ולא שונה, למעט סבכה קדמית אחרת, יחידות תאורה קדמיות צרות וארוכות יותר ופגוש קדמי ללא פנסי ערפל. יש גם חישוקים בעיצוב שונה ("17 בגרסאות בסיס, "19 בבכירות). ולמרות שעברו שבע שנים מיום השקתה ה-6 עדיין נעימה מאוד לעין.

 

אך השנים ניכרות בכל זאת, ושטחי חלונות קטנים יחסית וקורות A עבות, פוגעים בשדה הראיה ואינם מעניקים את אותה תחושה אוורירית של מתחרות מודרניות ורכבי פנאי. בנוסף, מרחב המחיה לנוסעים מספק אמנם לשימוש משפחתי אך אינו יכול להתחרות בזה שמספקות הגדולות בקטגוריה - סקודה סופרב למשל - וכך גם נפח תא המטען הצנוע (429 ליטר) יחסית.

 

מאזדה 6 (צילום: גדי סיארה)
(צילום: גדי סיארה)

 

בצפון אמריקה משווקת ה-6 עם מנוע מוגדש, בישראל מוצעים עדיין מנועי בנזין אטמוספריים ותיקים שעברו בירושה מהדגם היוצא - 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ו-2.5 ליטר עם 195 כ"ס עם מערכת לניתוק אספקת הדלק לצמד מזרקים בעומס נמוך. לא נשמע מיושן אמנם, אך למעט מאזדה, כמעט כל המתחרות משתמשות כבר ביחידות מודרניות יותר עם מגדשים או תמיכה חשמלית.

 

למרות נתון הספק נאה, יחידת ה-2.0 ליטר לא מרשימה עקב מחסור בכוח זמין המחייב סל"ד גבוה. תיבת שישה הילוכים אוטומטית מנסה אמנם לסחוט את המנוע עד תום, בעיקר במצב ספורט, אבל התחושה היא של מאמץ ניכר וקבוע, בעיקר בכביש הררי או בשיוט מזורז. עבור לקוחות הקטגוריה עם נסועה שנתית גבוהה מהממוצע מדובר בנקודת תורפה שלא ניתן להתעלם ממנה. כזו שאינה ניכרת אצל חלק ממתחרותיה.

 

מאזדה 6 (צילום: גדי סיארה)
(צילום: גדי סיארה)

 

 

סיכום: העדכון שעברה ה-6 הופך אותה מרשימה מבעבר בכל הנוגע לתא הנוסעים, נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית. היא גם מאובזרת היטב ומציעה מערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני. אבל מה שחסר לה ועשוי להוות בעיה היא יחידת הנעה ראויה ומודרנית, בעיקר לצד משפחתיות גדולות בדגמים עדכניים.

 


מאזדה 6 SKYACTIV-G 2.5L

מאזדה 6
מנוע 4 צילינדרים
נפח / סוג דלק 2,488 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 195 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט מרבי 26.1 קג"מ ב-3,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 6 הילוכים
אורך 487 ס"מ
רוחב 184 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים

283 ס"מ

משקל 1,667 ק"ג
נפח תא מטען 429 ליטר
100-0 קמ"ש 8.2 שניות
מהירות מרבית 223 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.7 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 157 גרם לק"מ
מחיר 180 אלף שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים