שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אז מה אם לא שילמתם? דן מפטרת מבקרי כרטיסים
    הסיבה לפיטורי המבקרים, שגויסו רק לפני שלושה חודשים: אי-אישור קנסות מוגדלים למי שלא ישלם על הנסיעה. נדחתה הרחבת העלייה מכל הדלתות באוטובוסים בגוש דן

    משרד התחבורה והכנסת לא מצליחים להגיע להסכמות, ואת המחיר משלמים כרגיל העובדים הפשוטים: 22 איש שנקלטו רק לפני כשלושה חודשים לעבודה כמבקרי כרטיסים בחברת "דן", קיבלו בימים האחרונים מכתבי פיטורים. כך נודע ל"ממון".

     

    השבוע: ג'נרל מוטורס תחל בפיטוריהם של כ-4,000 עובדים

    מנכ"ל סלקום לעובדים: ותרו על תוספות שכר, ולא - נפטר 250 איש

    פגיעה נפשית עקב הודעת פיטורים הוכרה כתאונת עבודה

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    המהלך מעלה ספקות לגבי הרצינות של המדינה לאכוף על הנוסעים את התשלום באוטובוסים, אחרי שאישרה עלייה מכל הדלתות בבאר שבע, בירושלים, וכעת גם בקווי "דן" בגוש דן.

    מי יבדוק אם שילמתם? אוטובוס דן (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    מי יבדוק אם שילמתם? אוטובוס דן(צילום: מוטי קמחי)
     

    במקביל, נדחה השלב הבא ברפורמה בגוש דן, שתוכנן ל-18 בינואר, ובו היו אמורות גם שאר חברות התחבורה הציבורית במרכז לאפשר עלייה מהירה מכל הדלתות.

     

    "בסך הכל רציתי להתפרנס", סיפר אחד המפוטרים, תושב מרכז הארץ בשנות ה-40. "עזבתי עבודה אחרת כדי להרוויח שכר קצת יותר גבוה. עברנו קורס, עשינו מבחן, והתלווינו לפקחים ותיקים. כמעט בכל נסיעה ראינו שאיך שאנחנו עולים, אנשים בורחים מהדלת האחורית, עכשיו כשעולים מכל הדלתות, לא חייבים לעבור אצל הנהג. למה מי שמשלם צריך להרגיש פראייר?".

     

    במכתב הפיטורים שקיבלו העובדים, שנקלטו בחברה הבת של "דן", D&M, נכתב: "לצערה של החברה, ומסיבות שאינן תלויות בה, היא נאלצת לשקול את הפסקת העסקתך בחברה". השימועים הסתיימו בפיטורי המבקרים לעתיד.

     

    ח"כ כבל: "החוק שהגיע לוועדה היה פוגע בנוסעים"

    משרד התחבורה הגיש בסוף 2018 לאישור ועדת הכלכלה תקנות חדשות, שישוו את סמכויות מבקרי הכרטיסים באוטובוסים לאלה של פקחי הרכבת הקלה: הנוסעים יהיו חייבים להזדהות בפניהם, תהיה להם סמכות לעכבם עד להגעת שוטר, והקנס על אי תשלום יגדל מ-100 ל-250 שקל. התקנות הוגשו לכנסת באיחור רב, אחרי שמשרד התחבורה הפעיל עלייה מכל הדלתות בשתיים מהערים הגדולות בארץ, ולאחר שתצפיות העלו ש-23% מהנוסעים ב"ש ותשעה אחוזים מהנוסעים בבירה נוסעים בלי לשלם.

     

    בוועדת הכלכלה, שדנה בבקשה בנובמבר, סירבו לאשרן ללא תוספת של עמדות טעינת רב-קו באשראי ובמזומן כדי לוודא שלנוסעים יש איך לשלם על הנסיעה שלא דרך הנהג, וללא הפחתה של הקנס, הגבוה משמעותית אפילו מזה המוטל על נוסעי הרכבת הקלה בירושלים, 180 שקל.

     

    למרות זאת טוען דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה: "העברנו את תקנות החוק לוועדת הכלכלה לפני מספר שבועות. יו"ר הוועדה, איתן כבל, הבטיח לטפל בקרוב בחקיקה. עם אישור החקיקה ניתן יהיה לקלוט את הבקרים בדן ולגייס עוד עשרות".

     

    חברת דן: "תהליך החקיקה מתעכב ונוצר חוסר ודאות באשר להשלמתו בעתיד הנראה לעין. לכן, נאלצנו להודיע לחברת D&M כי אין לנו צורך בהצבת 22 עובדים. ביחס לשלושה עובדים, הרי שהללו השתלבו בתפקידים אחרים בשירות 'דן'. נשמח להציע לעובדים שהצבתם הסתיימה לשוב ולעבוד בשירותינו עם השלמת תיקון החקיקה ובתיאום עם משרדי התחבורה והאוצר".

     

    ח"כ איתן כבל: "החוק שהגיע לוועדה לא היה בשל והיה פוגע בנוסעי התחבורה הציבורית ובאמון הציבור. לא ייתכן שעל אי תשלום בנסיעה שעולה 5.9 שקלים יוטל קנס של 250 שקל, ועוד בזמן שפריסת מכונות טעינת רב־קו מעטה. שלחתי את משרדי האוצר והתחבורה להגיע לנוסח מוסכם וסביר ובתקופה הקרובה אני מאמין שנאשר זאת בוועדה".

     

    תזכורת: איפה אפשר להטעין את הרב קו?    (צילום: ניצן דרור)

    תזכורת: איפה אפשר להטעין את הרב קו?    (צילום: ניצן דרור)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים