שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    ותודה לגומיגם: עלייה בצריכת הגלידה ב-2018

    לא מפחדים מסוכר ושומן: ענף הגלידות צמח פי 3 משוק המזון, גומיגם נסק בזכות השיר ואחד מלהיטי 2018 היה "כריך" אוריאו, שיחד עם קוקילידה מסמן את ההתחזקות של "הקסטה" על חשבון השלגונים. ומה ב-2019? בין היתר - יבוא רשמי של גלידת טובלרון

    יותר סוכר, יותר שומן, יותר יקר ויותר כיף ללא עכבות: ענף הגלידות שמגלגל בישראל למעלה ממיליארד שקל, צמח ב-2018 ב-8.7%, פי שלושה מכלל שוק המזון. זו השנה הרביעית שהענף מציג צמיחה, מה שמעיד שהישראלים מאוד אוהבים את מה שיש לשוק הגלידה להציע להם.  

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    שוקולד ורוד: קיטקט רובי הגיע לארץ. טעים?

    שטראוס החלה לשווק שוקולד חדש: "בלונדיני"

    אחרי יותר מעשור: טעם חדש לקוקה קולה - וניל-תפוזים

     

    בסופרמרקטים, הצמיחה מגיעה מבן אנד ג'ריס, שממשיכה לשגשג בזכות המחירים הנוחים בהם נמכרים מוצריה ומגדילה את נתח השוק שלה בכ-5%. עיקר הצריכה שם מגיעה מתחום מאגדות השלגונים שצמחו בכ-16%. הישראלים גם צרכו 10% יותר שלגונים מחוץ לבית, לפי נתוני סטורנקסט, שלא תמיד מקיפים את כל שוק הגלידה שכולל הרבה מאוד נקודות מכירה.

        (צילום: סטודיו אסם)
    "אוריאו וקוקילידה יחד עקפו את מגנום בצריכה"(צילום: סטודיו אסם)
     

    "אנחנו מייצרים קרוב ל-100 מיליון יחידות צריכה ויש תנועה ענקית לעבר צריכה אישית", אמר ל-ynet מנכ"ל גלידות נסטלה עופר גרין, שהחברה שהוא מנהל נחשבת לשנייה בגודלה בשוק אחרי גלידת שטראוס של יוניליוור והראשונה בשוק השלגונים שנצרכים מחוץ לבית.

       (צילום: סטודיו אסם)
    (צילום: סטודיו אסם)
     

    גומיגם בעלייה והישראלים אוהבים אוריאו

    הלהיטים השנה היו שלא במפתיע גומיגם, שלגון שהוא פופולרי כבר שנים והשנה צמח ב-37% בזכות שירם של סטטיק ובן אל שנכתב על שמו והלהיט המפתיע ביותר של נסטלה היה "כריך" אוריאו שמכר 2.8 מיליון יחידות ולא נגס בקוקילידה המתחרה, שמכירותיה צמחו ב-16% ל-2.9 מיליון יחידות.

     

    יחד עם מוצרים כמו טעמקור ומוצרי עוגיות גלידה של בן אנד ג'ריס, נראה שיש לבלוב והתקמבקות לז'אנר הגלידה שלכודה בין שתי עוגיות. ב-2019 החברה תחל למכור שלגון אוריאו, שהציפוי שלו לא עשוי שוקולד, אלא עוגיית אוריאו.

     

       ()

    "קטגוריית הפינוק עלתה מ-180 ל-300 מיליון", טוען גרין, "אך יש גם צמיחה גדולה בשלגוני פרי מ-18 מיליון שקל ל-36 מיליון. לכן נמכור גם מוצרים חדשים בסדרת לה פרוטה שמכילה פרי טבעי. כלומר, הצמיחה הגדולה בכסף היא בסגמנט הפרימיום, הצמיחה הגדולה באחוזים היא בפרי וכל המוצרים האחרים לא משתתפים בחגיגה. יש לנו גם צמיחה במגזר הערבי של 21%. כוח הקנייה שם בנסיקה".

     

       (צילום: סטודיו אסם)
    (צילום: סטודיו אסם)
     

       (צילום: סטודיו אסם)
    (צילום: סטודיו אסם)

    בפיצוציות: גרסת הגלידה של חטיפי השוקולד

    הסיבה לחיבה הגוברת של ישראלים לגלידה לפי גרין, היא מזג האוויר הנוח בזכותו הורים מבלים יותר בחוץ מפנקים יותר את הילדים, אבל לא רק. למרות שהצרכנים לכאורה מודעים יותר לבריאות, יש מגמת צריכה עוצמתית שמושכת לכיוון השני, הרחק מזה הבריאותני: הנאה ללא מגבלות וחיבה למותגים.

     

    בפיצוציות ובחנויות ממתקים אפשר למצוא ייבוא מקביל של חטיפי גלידות של מותגים ידועים כמו מארס, סניקרס, מילקה, טובלרון וקינדר ונסטלה מתכוונת
    לייבא לארץ באופן מסודר ובכשרות רשמית את שלגון הטובלרון ואולי גם את גלידת מילקה ו-DIME.

     

    עוד סיבה לעלייה בצריכת הגלידה היא: 300 חנויות גלידה שנפתחו ברחבי הארץ. בין היתר רשת דאהן פירות וירקות שמפעילה 10 סניפים בצפון ואחד בבאר שבע, רשת ארין שיווק שמחזיקה שמונה נקודות מכירה בדרום הארץ, גלידורון שיש לה שישה סניפים בצפון, קרלו וצביקה ש.ב שמחזיקות כל אחת ארבעה סניפים במרכז הארץ.

     

    "לעיתים קרובות מדובר בחדר ריק של 30 מ"ר עם מקפיאים מסביב. אנשים מגיעים לקראת הסופ"ש וקונים מספר רב של שלגונים, מוצרים נחשקים במחירים נגישים - אז מעמיסים", הוא מסביר.

     

    בעוד שגלידת שטראוס של יוניליוור, התמקדה השנה במארזים משפחתיים: קרין גורן וגודיס; נסטלה התמקדה במנות אישיות. "אנחנו מובילים מחוץ לבית" טוען גרין. "אנחנו 48.5% בצריכה מחוץ לבית והם 41%".

       ()
      

    אבל מגנום שלהם הרבה יותר חזק מג'ויה שלכם

    "הפסקנו להשקיע בג'ויה באופן ישיר, כי זה לא עובד לנו. אנחנו לא מצליחים לנצח את מגנום. אנחנו ממשכים לייצר אותו כי הכשר בד"צ העדה החרדית מאפשר לנו לפנק את האוכלוסיות הרלוונטיות. יש עלייה גדולה במכירות טילוני אקסטרים שלנו והכריכים: אוריאו וקוקילידה יחד עקפו את מגנום בצריכה.

     

    מה יקרה למחירים ב-2019?

    "לא היתה תזוזה במחירים ולא תהיה. הרכיבים העיקריים במוצרים שלנו לא מתייקרים או מתייקרים מעט, אבל הבחירות של הלקוחות משתנות. קונים יותר מוצרי פרימיום מבחירתם".

     

    אז אנחנו מוציאים יותר על גלידה כי אנחנו קונים יותר וקונים יותר יקר?

    "אבל המחיר האפקטיבי ליחידה יורד בגלל חנויות הגלידה".

     

    מה קונים פחות?

    "פחות קרח. יש ירידה במותגים הפשוטים, הילדים מהגרים למותגים יקרים של מבוגרים ויש ירידה בצריכת מוצרי דיאט".

     

    מה קרה למותגי הילדים?

    "ארבע שנים אחורה היתה התפתחות אדירה שם אבל מספרי 2015 ו-2018 זהים כי נטשנו את התחום. הצהרנו השנה שאנחנו לא נותנים מתנות ולא יוצרים אוספים לילדים יותר.

     

    מה עם רפורמת משרד הבריאות שנכנסת לתוקף בעוד כשנה?

    "יהיו לנו שני מוצרים, מוצר לילדים ומוצר למבוגרים, ללא סימונים אדומים, שאנחנו נשיק לקראת הרפורמה. שאר המוצרים יקבלו מדבקות אדומות. אנשים מבינים שבגלידה יש סוכר ושומן. הבנו שעדיף לשמר את הטעם של המוצר".

     

    מחירי החלב משפיעים עליכם?

    "לא, אנחנו קונים את אבקת החלב בגרמניה ובאוקראינה בהכשר בדצ העדה החרדית".

     

    בן אנד ג'ריס: יותר בצק, יותר חמאת בוטנים

    מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אבי זינגר, ניסה להסביר לנו את ההצלחה בישראל של המותג הפרימיומי. יש לו נתחי שוק הולכים וצומחים, כאלה שאין בכלל בנמצא בארצות אחרות. "המוצר שלנו הוא סופר פרימיום ונמכר במחירים שלא מתאימים לו זו הסיבה להצלחה שלנו", הוא מסביר. "אנשים טועמים, המוצר טעים להם והוא גם זול. ניסינו להתאים השנה את המחיר למוצר אך לא העלנו מחירים".

        ()
     

    אתם נמכרים רק במבצע. תצמצמו מבצעים ב-2019?

    "יש רשתות שמוכרות בן אנד ג'ריס במחיר נמוך מדי, מחיר הפסד, בעוד שהמוצר שלנו בפועל יותר יקר מכל מוצר על המדף ועוד יותר יקר כיוון שאנחנו משתמשים במוצרי סחר הוגן, אבל זו הסיבה שאנחנו גדלים כל שנה - כי המחיר שלנו כה אטרקטיבי. בזכותו אנחנו מספר אחת בגלידות משפחתיות ברשתות רבות".

       (יח
    (יח"צ)
     

    אתם מרוויחים?

    "כן, אנחנו חברה רזה וקטנה וכמה שאנחנו גדלים, נשאר אצלנו גרעין מצומצם של אנשים. ההפצה שלנו והייצור שלנו, מה שמצמצם עלויות ואנחנו גם מייצאים לאירופה כספק משנה (עבור תקופות מבצעים מ.ק) וקצת לארה"ב לשוק הכשר. אנחנו בעיקר גדלים בזכות נאמנות של לקוחות בקהל הצעיר. נכנסנו לאחרונה גם למגזר הערבי והתגובות חיוביות מאוד".

     

    מה יהיה הלהיט של 2019?

    "בצק עוגיות חזק מאוד וחמאת בוטנים, טעם שלא האמנו שיהיה לו כל כך הרבה ביקוש".

     

       (יח
    (יח"צ)

    נסטלה החלה להפיץ את האגן דאז והמותג צפוי להתחזק ב-2019. זה טוב לכם?

    "אסטרטגית זה שחקן בסופר פרימיום, זה טוב לנו אבל בפועל כרגע אין להם נוכחות".

       ()

       ()

     

    ומה בעולם?

    • בן אנד ג'ריס השיקה בארה"ב, 3 טעמים שיש בהם ליבת בצק עוגיות (פס עבה במרכז הפיינט של בצק עוגיות). כרגע - לא בישראל.

     

    • האגן דאז: בארץ, האגן דאז מצטיידת בטעם חדש: בצק עוגיות (שוב) ובארה"ב היא משיקה שלל טעמי אלכוהול תחת תת המותג "ספיריט" ויש לה מגוון של טעמים לטבעונים שלא נמכרים בישראל וכן סדרה שנקראת האגן דאז טריו גלידת שכבות.

     

    • אפס פסולת: עוד טרנד מעניין מאוד: מכירה של האגן דאז באריזות רב שימושיות, במטרה ליישר קו עם צרכנים ירוקים שמנסים את אתגר אפס פסולת. זה נעשה במסגרת מיזם שנקרא Loop שמביא אוכל לצרכנים עד הבית באריזות שעליהם להשיב לחברה כדי שאפשר יהיה להשתמש בהן שוב.

     

    • באירופה גלידות שנמכרות תחת המותג קינדר זוכות לעניין רב, כולל גלידת קינדר בואנו וגלידת ביצת הפתעה, שת"פ של פררו ויוניליוור.

     

    • המגנום הצמחי שמתאים לטבעונים, הגיע גם לארה"ב, לא ברור מתי יגיע לארץ, אבל מחכים לו פה.

     

    • טרנד החלבון: בארה"ב יש טרנד חזק של גלידה עתירת חלבון בשם halo top, שמציגה את כמות החלבון והקלוריות לגביע על גבי האריזה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים