שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לקוחות פרטנר ב-2011-2003: יתכן שמגיע לכם שובר של 100 שקל
    במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית, במסגרתה נטען שפרטנר חייבה מנויים על תוכן וצליל המתנה מוזיקלי ללא הסכמתם - יפוצו כ-486 אלף לקוחות ב-48.5 מיליון שקל. החיסרון: ההסדר כופה על לקוחות בעבר ובהווה לקבל את הפיצוי בדמות מוצרים שיצטרכו לקנות מפרטנר
    פרטנר גבתה ביתר ותפצה את לקוחותיה בשובר של 100 שקל לקניית מוצרים בפרטנר: בית-המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה ב-2010 (ת"צ 11008-04-10) נגד פרטנר, בטענה שצירפה מנויים לחבילות תוכן סלולרי וגבתה תשלום על צליל המתנה לשיחה (פאנטון) ללא הסכמה מפורשת של הלקוח.

     

    בסלולר ובטלוויזיה קשה להרוויח: פרטנר תציע ללקוחות גם כרטיס אשראי

    פרטנר TV המשיכה לגבות מבת 78 למרות שהתנתקה

    פרטנר חידשה את מבצע נטפליקס חינם וביטלה את הטבת ערוצי הספורט

      סוכם שהחברה תפצה 485,855 אלף לקוחות ולקוחות לשעבר (לא כולל לקוחות עסקיים) ב"מוצרי פרטנר" בשווי 48.5 מיליון שקל. זאת במקום 113.6-103.6 מיליון שקל שגבתה מהם לכאורה ביתר על פאנטונים שלא ביקשו.

    פשרה בייצוגית נגד פרטנר ()
    פשרה בייצוגית נגד פרטנר
     

    הפיצוי מגיע לכל הלקוחות שחויבו בגין חבילת תוכן או פאנטון בין אפריל 2003 ועד סוף 2011 ולא עשו שימוש בשירותים הללו. כלומר, לא הורידו פריט תוכן ולא החליפו את צליל ברירת המחדל בהמתנה למענה.

     

    הם יהיו זכאים לקנות ציוד שפרטנר מוכרת כגון מכשירי סלולר, מודמים, דיבוריות, טאבלטים, טלוויזיות, רמקולים, סוללות, אוזניות, מגני מסך, מטענים וכיסויים, בין היתר. כן ניתן יהיה לממש את השובר עבור תיקון מכשירי סלולר. השובר תקף גם בתשלום עבור משלוח לפריטים שהלקוחות יקנו באתר האינטרנט של פרטנר.

     

    מה עוד צריך לדעת?

    תוקף השובר יהיה לתשעה חודשים מיום שליחתו. תאריך תום תוקף השוברים יצוין על גבי השוברים.

     

    השובר יהיה ניתן למימוש במלוא ערכו גם לגבי מוצרים הנמכרים בהנחה או במבצע.

     

    השוברים יהיו ניתנים למימוש בכל מרכזי השירות של פרטנר, בחנויות ובדוכנים שלה וכן באתר האינטרנט שלה, אך הם לא יהיו ניתנים למימוש אצל משווקים מטעם פרטנר.

     

    חברי הקבוצה הזכאים לא יוגבלו במספר המוצרים אותם יוכלו לרכוש במסגרת השוברים ואף יוכלו לרכוש את המוצרים בזמנים שונים במהלך תקופת המימוש.

     

    הרכישה עם השוברים היא ללא כל תנאי מוקדם ושוות ערך לרכישת אותו מוצר במזומן. לאחר מימוש השובר תישלח ללקוחות הודעת סמס המיידעת כי ההטבה

    נקלטה במערכות פרטנר. השובר הוא לשימושו האישי של חבר הקבוצה ואינו ניתן לסחר.

     

    החברה תשלח לחברי הקבוצה הזכאים בדואר ישראל או מסר או חברה דומה מכתב ושובר עם קוד שובר בתום חמישה חודשים מהמועד הקובע. במכתב תיידע כי השובר ניתן במסגרת תובענה ייצוגית וכן פרטים בדבר תוקף השובר ותחולתו. תוקף השובר גם יצוין על גבי השובר עצמו. במכתב יופיע גם קוד אותו ניתן יהיה למסור על מנת לממש את השובר ללא הצגתו או על מנת להזינו באתר האינטרנט לצורך רכישת מוצרי פרטנר. בנוסף יכלול הפניה לעמוד הפייסבוק של החברה ובו הסבר אודות ההטבה.

     

    בהודעות הסמס שיישלחו ללקוחות, כמו גם במכתבים, תהיה הפניה לעמוד האינטרנט בו תופיע רשימת מרכזי השירות, חנויות ודוכנים המלאה בה ניתן לממש את השוברים. החברה מחויבת לשלוח עד חמש הודעות סמס ללקוח במרווחים של 30 יום, כדי להודיע לו על קיומו של השובר ואז לתזכר אותו שלא מימש את השובר.

     

    לאלו שאינם לקוחות החברה במועד תחילת המימוש, תשלח החברה את המכתב לכתובת המייל הרשומה אצלה בתוך חודש מתחילת תקופת המימוש. היא תשלח שני מכתבים נוספים באופן זהה לזה שנשלח המכתב הראשון, כעבור 60 יום ממועד משלוח המכתב הראשון וכעבור 120 יום.

     

    לאלו מבין הזכאים שהם לקוחות פרטנר, יצורף המכתב לחשבונית במייל, או כמכתב המצורף לחשבונית בדואר כשהוא יהיה העמוד הראשון בקובץ דפי החשבון.

     

    גם הנציגים יתודרכו על הפיצוי וכן הדבר יופיע ב"כרטיס הלקוח" של הלקוחות הזכאים.

     

     

    ואם לא ינוצלו כל השוברים?

    אם יתברר חודש לפני תום תקופת המימוש, כי מספר השוברים שנוצל הוא פחות מ-82% ממספר השוברים (39.8 מיליון שקל), פרטנר תשלח מסרון חמישי לחברי הקבוצה שטרם מימשו את ההטבה, המודיע להם כי יש בידיהם שבועיים למימוש ההטבה. המסרון החמישי יישלח במהלך מחזור של חודש, כשהמסרון הראשון במחזור השליחה ישלח כשבועיים לפני תום תקופת המימוש והמסרון האחרון במחזור זה יישלח כשבועיים מתום תקופת המימוש, לפיו נותר להם פרק זמן של 14 יום לממש את השובר.

     

    גם אם במהלך תקופת הארכה לא ינוצל לפחות השיעור המינימלי של השוברים, פרטנר תעביר זיכוי כספי שסכומו הכולל יהיה ההפרש בין השיעור המינימלי של המימוש לבין מספר השוברים שנותרו במכפלה של 100 שקל, כולל מע"מ.

     

    כל לקוח קיים של פרטנר הנכלל בקבוצת הלקוחות הזכאים שלא עשה שימוש בשובר, יקבל חלק יחסי שווה מסך ההפרש, כזיכוי בחשבונית שאותו תזרים המשיבה לחשבונית בתוך 60 ימים (כל לקוח יראה את הזיכוי בחשבונית הראשונה שתונפק לאחר 60 הימים כאמור). בחשבונית האמורה יובהר כי הזיכוי נעשה במסגרת הסדר פשרה בתובענה ייצוגית. בסופו של יום יועבר כל סכום הזיכוי כאמור לידי הלקוחות הקיימים של פרטנר ולא יוותר בידי פרטנר.

     

    התובע: לקוחות מגלים באיחור שהם משלמים על צליל המתנה

    התובע הייצוגי טען כי במשך 10 חודשים החברה חייבה אותו ב-5.97 שקלים בגין פאנטון, בסך 28.48 שקל בחודש בקו אחד ו-34.63 שקל בקו שני. לטענתו, מעולם לא ביקש את השירותים המתקדמים האלה והם נכפו עליו. בבקשה לתביעה טען כי פרטנר נוהגת כך כלפי לקוחותיה: תחילה ניתנים השירותים המתקדמים ללא תמורה לחודש או חודשיים ואם הלקוח לא מבטל אותם מתחילה המשיבה לחייבו בתשלום.

     

    מדובר בשירותים שקשה ללקוח לדעת על הוספתם, שכן שירותי התוכן עניינם הורדת תכנים לטלפון הסלולרי. לקוח שלא יזם רכישת החבילה, לא מודע לה ולא עושה בה שימוש אך משלם בגינה. כמו כן, פאנטון הוא הצליל ששומע המחייב ללקוח, ולא הלקוח שאינו מודע לקיומו בכלל אם לא הזמינו.

     

    לטענתו, החברה לא תיקנה את הסכם ההתקשרות על הלקוח בעניין הוספת השירותים המתקדמים, לא מחתימה את הלקוח על תיקון הסכם ולא שולחת הודעה בדואר על תיקון שכזה. נטען אף כי החברה מסתמכת על כך שרוב לקוחותיה לא יטריחו עצמם להתקשר לשירות הלקוחות להבין מדוע שונה צליל החיוג.

     

    מפניות לחברה עולה כי הלקוחות חויבו בגין שירותים מתקדמים באופן אוטומטי במספר מצבים: כשהם פונים לקבלת עזרה טכנית, כשהם מכניסים את המכשיר לתיקון או לבדיקת מעבדה, כשהם פונים לשדרוג המכשיר ולעיתים גם סתם כך.

     

    לטענתו, החברה הפרה את הוראות רישיונה בכך שסיפקה שירותים ללקוחות בלי קבלת הסכמתם המפורשת.

     

    פרטנר טענה לעומת זאת, כי אינה מנחה נציגים לתת שירות ללקוח ללא הסכמתו והלקוחות מודעים לכל סוגי השירותים הניתנים להם והחיובים בגינם על גבי החשבון החודשי שנשלח אליהם. לטענתה המבקש חתם על טופס בקרשה לקבלת שירות פאנטון לגבי שניים מהקווים שבבעלותו שאינם נשואי הבקשה ולכן ברי כי הכיר את השירות ותנאיו. נשלחו לו גם הודעות אודות סיום הטבת החינם בסמוך למועד סיומה.

     

    הסכם פשרה שנגרר

    הצדדים הגיעו להסכמה על הסכם פשרה כבר ב-2016, אך אחד מלקוחות פרטנר הגיש התנגדותו להסכם בטענה שהפיצוי שמוצע בהסדר אינו ניתן במזומן אלא בהתניה לרכישת מוצרי החברה ואף סכומו נמוך ביחס לנזק שנגרם לחברי הקבוצה. גם היועמ"ש מצא כשלים בהסדר.

     

    הסדרי שוברים כופים על הלקוח להתעסק במימוש השובר, להיתקל בבעיות אפשרויות במימושו ולקנות מוצרים שיתכן שאצל המתחרות יהיו זולים יותר. לפי בודק שמינה בית המשפט, היתרון בהסדר הוא פיצוי משמעותי יחסית לנהוג בתביעות ייצוגיות. החיסרון: הוא לא משקף את הגבייה בפועל מרוב חברי הקבוצה כך שחלק מהלקוחות יקבלו פיצוי חסר וחלק עודף. נערך תיקון ומפאת גילו של התיק (9 שנים), השופטת מיכל נד"ב החליטה לאשר את הסדר הפשרה המתוקן.

     

    להסדר הפשרה ולמימוש השוברים לא תהיה השפעה על התוצאות הפיננסיות של החברה, כיוון שנעשו כבר הפרשות חשבונאיות בעבר בהתאם לנדרש בחוק.

     

    במסגרת ההסדר נקבע גמול לתובע הייצוגי, רועי רשף, בסך של 700 אלף שקל לא כולל מע"מ ולעורכי דינו נקבע שכר טרחה של 4.446 מיליון שקל לא כולל מע"מ.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים