שתף קטע נבחר

מותג אסם ללא גלוטן - גם בישראל

החברה תתחיל למכור את מוצרי Gratify foods שנמכרו עד כה רק בארה"ב גם בשוק המקומי, בהם חטיפים מלוחים, קרקרים ובייגלה רגילים. מנכ"ל אסם: "נחליף חלק מהפורמולות כדי לעמוד בתקנים ובטעם הישראלי"

חלק ממוצרי Gratify foods, מותג הפרימיום של מוצרים ללא גלוטן המיוצר במפעלי אסם בישראל, יתחילו להימכר גם בארץ במהלך 2019. המוצרים נמכרו עד כה רק בחו"ל, בעיקר בשוק האמריקאי. לדברי מנכ"ל אסם אבי בן אסייג, המהלך הוא חלק משינוי מדיניות בחברה שתשים דגש רב יותר על מוצרים ללא גלוטן. הוא ציין שאסם תוסיף עשרות מוצרים ללא גלוטן למגוון מוצריה בשוק הישראלי.

 

שיבושים במפעל אסם בגלל חשש לפיטורים: "רשתות השיווק משתלטות על הסדרנות"

אסם במו"מ להפצת חטיפי במבה בארה"ב

האוצר: הרווחיות של 10 חברות המזון הגדולות עמדה על 12.7% ב-2016 - שיא של 20 שנה

 

אסם מוכרת כבר היום מוצרים ללא גלוטן, אבל מדובר במגוון דל יחסית. "עם כניסתי לתפקיד ביקשתי מראשי כל החטיבות לבחון כל מוצר ובכל מקום אפשרי לייצר מוצרים ללא גלוטן כדי לענות על צורכי האוכלוסייה, כולל המוצרים שלנו לשוק האמריקאי, שאותם ביקשתי לגייר", מסביר בן אסייג.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

מפעל אסם (באדיבות אסם) (באדיבות אסם)
מפעל אסם(באדיבות אסם)
 

Gratify foods פונה בעיקר לצעירים, וכולל חטיפים מלוחים שונים, בייגלה רגילים ומצופים בשוקולד בוואריציות שונות, וקרקרים שחסרים בשוק.

 

דן סלומון, מייסד ומנכ"ל ארגון חולי הצליאק בישראל, אמר ל"ממון": "בעבר פנינו לא פעם לאסם בטענה שלא ייתכן שצרכנים ישראלים לא יוכלו ליהנות ממוצרים שהאמריקאים נהנים מהם, אך לא נענינו".

 

"התאמת מוצרים לצרכנים ללא גלוטן איננה פשוטה", מציין בן אסייג, "מדובר בשוק מאוד קטן, ורוב המוצרים שהשקנו לא הצדיקו כלכלית את ההשקעה. בגלל האלמנט הבריאותי, הכנת קו הייצור כרוכה בעבודה ממושכת של ניקוי הנמשכת כיממה וכל זאת למשך ייצור של חצי שעה עד שעה. מאחר שהמוצרים מיועדים לשוק האמריקאי, צריך לעיתים להחליף פורמולות כדי לעמוד בטעם ובתקנים בישראל. נעשה זאת ככל האפשר והצרכנים יקבלו גם יותר מוצרים מהחטיבה הקולינרית - נודלס, רטבים, מרקים ומוצרים נוספים של החברה. הבדיקות בעיצומן".

 

תוך 10 שנים: שוק המוצרים ללא גלוטן בישראל גדל ב-400%

היקף שוק המוצרים ללא גלוטן בישראל הגיע ב-2018 ל-105 מיליון שקל לעומת 95 מיליון שקל ב-2017, והוא גדל ב-400% בעשר השנים האחרונות. אתי ברק, מנהלת השיווק של חברת גורי שמוכרת את המותג GFREE, צופה בפסח השנה עלייה של 10% במכירות לעומת פסח שעבר.

 

לימור טל פוני, הדיאטנית של ארגון חולי הצליאק בישראל, מעריכה את שוק הצליאקים ב-1% מהאוכלוסייה, כשלאחרונה יש עלייה במספר המאובחנים לאור מודעות גבוהה יותר של הרופאים והאוכלוסייה. "בעבר היו מאבחנים בעיקר ילדים, היום חמישית מהמאובחנים הם מבוגרים מעל גיל 60", הוסיפה. ערן זינו, שף קונדיטור המתמחה בתחום, מייחס חלק מהעלייה במספר הסובלים מצליאק לשימוש הגובר של גלוטן בתעשיית הלחמים והמאפה כדי להאריך את חיי המדף, גמישות הבצק ונוחות העבודה. טל פוני מעריכה כי השוק הכולל של רוכשי מוצרים ללא גלוטן כולל משפחות וחסידי הטרנד ללא סיבות בריאותיות, מגיע ל-8-10אחוז מכלל המוצרים.

 

"אנו רואים צמיחה בכל שנה של מכירות מוצרים ללא גלוטן. לא מדובר על טרנד חולף אלא על קטגוריה שמתפתחת בתחום המזון", מציין רועי וולף סמנכ"ל מצות אביב.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים