שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    יום חופש חילוני: הישראלים הסתערו על הקניונים

    הרשתות ומרכזי הקניות דיווחו על עלייה של עד פי 6 לפחות במכירות - ויש גם עלייה בקניות אונליין. לפי שירותי בנק אוטומטים שב"א, חל זינוק של 20% בפעילות כרטיסי אשראי. גורם בענף האופנה: "זה מראה כמה פוטנציאל יש ביום חופש חילוני, אך לא מספיק כדי להציל את הענף מהתקופה הקשה"

    זמן בחירות זה זמן קניות: הישראלים הסתערו ביום הבחירות (ג') על הקניונים - שמצידם דיווחו על עלייה במכירות של עד פי שישה. "זה יותר מפי שניים מיום שבת", אמר מנכ"ל חוצות המפרץ בחיפה, חיים חורש, "אלפי משפחות הציפו את החנויות והאטרקציות במקום". בקניון חוצות המפרץ, כמו בשאר הקניונים שפונים להורים, הציעו הצגות, מופעים ודוכני יצירה - הכל כדי לעודד מכירות.

     

    >> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    המאני טיים: סיכום העמדות הכלכליות של המתמודדים

    זכות הבחירה: האם המעסיק יכול לחייב אתכם לעבוד ביום הבחירות?

    בזמן שבחרתם: קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה של ישראל

     

    בחברת שירותי בנק אוטומטים שב"א מסרו כי "הישראלים מגהצים. מ-10:00 בבוקר מורגשת פעילות ערה בכרטיסי אשראי - למעלה מ-20% יותר בהשוואה לימי חול. בין השעות 12:00-13:00 בצהריים נרשם קצב פעולות של למעלה מ-6,000 עסקאות בדקה וכ-400 אלף עסקאות בשעה".

        ()
    צולם בחוצות המפרץ ב-10:00 בבוקר
     

    בסניף של רשת מזון מהיר גדולה בקניון עזריאלי בתל אביב אמר ל-ynet אחד המוכרים שהוא לא הצליח לצאת להפסקה כל המשמרת. "מצביעים להמבורגרים במקום לכנסת", אמר בעייפות. גורם בענף האופנה אמר ל-ynet: "זה מראה כמה פוטנציאל יש ביום חופש חילוני, אבל זה לא מספיק כדי להציל את ענף האופנה מהתקופה הקשה שהוא שרוי בה".

     

    "יום הבחירות לא יציל את הענף"

    ואכן, על קניוני ישראל עוברת תקופה לא פשוטה. הקניונים והפאואר סנטרים (מרכזי קניות) מציגים השנה ירידה מתמשכת
    בפדיונות למ"ר בשיעור של כ-5%, כאשר בחודש מרץ האחרון חלה ירידה של כמה עשרות אחוזים, בשל מזג האוויר הקר הלא צפוי. עיקר הפגיעה - ברשתות האופנה וההנעלה - שכן הרשתות נערכו עם בגדים לקיץ, כאשר בחוץ ירד גשם.

     

    באחד הקניונים אמרו ל-ynet: "הקניון מפוצץ עד אפס מקום, אבל בעיקר במשפחות עם ילדים שמשתתפות בפעילויות חינמיות. הן קונות הרבה מזון, אבל אם יש עלייה משמעותית בפדיונות, נראה זאת רק בסוף היום או מחר".

     

    שחקן אחר בענף טוען שהמבצעים בבחירות המקומיות היו עמוקים יותר. "זו רק תחילת העונה. אני חושב שרוב האנשים באים לבלות ולקנות מזון, לא בהכרח לקנות. מי שמציע מבצעים טובים - הצרכנים מזהים את זה. אבל יש לא מעט מבצעים בכאילו".

     

    עם זאת, יש לא מעט גורמים בשוק שמציגים תמונה ורודה: רוני שורץ, מנכ"ל רשת הריהוט עמינח, טוען שהמכירות ביום הבחירות הן פי שישה מאשר ביום ממוצע. בקבוצת ההנעלה בריל (שמחזיקה בין היתר, במותגים גלי, סולוג וניין ווסט) טוענים שכבר בשעות הצהריים המוקדמות נרשמו עסקאות פי ארבעה מיום רגיל. כמו ברוב הרשתות, גם בבריל הציעו מבצעי הנחה כדי למשוך לקוחות.

     

    לפי חברת שיכון ובינוי (חברת ניהול קניונים), הצפי הוא לעלייה של 250% במכירות. "בניגוד לקהל הבינלאומי, הצרכן הישראלי אינו רגיל לימי חג וחופש בהם העסקים פתוחים כרגיל", אומר סמנכ"ל נכסים מניבים בחברה, אלירן דן, "לכן כל יום שבתון באמצע השבוע מוביל לזינוק משמעותי בפדיונות. כבר ביום הבחירות המוניציפליות, שנערך באוקטובר האחרון, הקניונים רשמו מכירות של 182 שקל למ"ר, לעומת 69 שקל למ"ר ביום רגיל - זינוק של 163.8% ביחס לממוצע המכירות היומי".

     

    מנכ"ל קניון הדר בירושלים, אייל סקוזה, מסויף כי בקניון נרשמו פי שלושה מבקרים מביום רגיל. מנכ"ל הקריון שבקריות, גיא קרן, מציין: "לפי ההערכות, יבקרו בקניון מעל 45 אלף מבקרים והפדיון היומי צפוי להיות כפול ואף משולש מיום רגיל".

     

    מנהלת קניון TLV בתל אביב, עו"ד טל אורן, מדווחת על עלייה של 85% במספר המבקרים, ועקב כך צופים לעלייה של חמישה מיליון שקל בפדיון החנויות: "בבחירות המקומיות ביקרו בקניון למעלה מ-40 אלף אנשים, ובשעה הזו של היום אנו יודעים שנעבור את המספר הזה. נערכנו רבות לקראת היום, החל מהערכה מקדימה בכוח האדם, ועד להיערכות של דוכני אוכל וקניות בכל שטח נתון פנוי. בנוסף, יש היצע של פעילויות לילדים וחניה שתוגברה במיוחד".

     

       ()
    בחירות 2019 בקניון

    בקניוני G מדווחים על עלייה של יותר מ-80% בתנועת הקונים. ירון אשל, מנכ"ל חברת גזית גלוב ישראל המפעילה את הקניונים, אומר כי "עד הערב אנו צופים לגידול של 300% במספר המבקרים ועלייה מאוד משמעותית בפדיונות בחנויות השונות".

     

    ומה קורה באינטרנט? ברשת האופנה עדיקה טוענים שחלה עלייה של 30% בכניסות לאתר. בחברה לא מסרו האם הזינוק בכניסות לאתר התבטאו בעלייה במכירות. באתר מתחרה אמרו לנו: "כל עם ישראל בחוץ , מזג האוויר יפה ויש גם מבצעים בקניונים, לכן חשבנו שלא יקנו, אבל יש אצלנו עלייה יפה במכירות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים