שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לא תאמינו: כמה ק"מ תצטרכו לרוץ כדי לשרוף את הקלוריות מליל הסדר
    אנחנו מחכים כל השנה לארוחת ליל הסדר אבל יודעים שזה יעלה לנו בקילוגרמים. מומחי תזונה וכושר חישבו כמה קלוריות עולה לנו ארוחת החג - וכמה צריך לרוץ כדי להוריד אותן. התשובה - מפתיעה

    ארוחת ליל הסדר במשפחה שלו, ארוחת חג למחרת במשפחה שלה, ארוחת חג שני, מצה עם שוקולד בבוקר, מצה מטוגנת בכל ערב, עוגיות בוטנים. זהו ללא ספק החג הקשה ביותר בשנה למי שמנסה לשמור על משקלו.

     

    לראייה, מנתונים שאספה קבוצת הולמס פלייס מקרב מדגם מייצג של מנוייה מכל רחבי הארץ, עולה כי במהלך הפסח מרבית המשיבים מצפים לעלייה של בין 2-2.5 ק"ג.

     

    נוסיף לכך את התזמון של החג שמגיע בשבוע שבו הוכרז על הפתיחה הרשמית של עונת הרחצה בישראל, ומרביתנו כבר חושבים על תהליך ההרזיה והחיטוב לקראת הקיץ. נכון, קל מאוד לומר "נתחיל את התהליך מיד לאחר החג", אך חשוב להישאר במסגרת מאוזנת גם במהלך החג.

     

    אחרי ארוחת החג. מוכנים לעלייה של כ-2.5 ק"ג (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    אחרי ארוחת החג. מוכנים לעלייה של כ-2.5 ק"ג(צילום: shutterstock)

     

    לעבור את החג בלי עודפים:

    כך תעברו את פסח בלי לעלות במשקל - 10 עצות

    מצה זה משמין? הגיע הזמן לנפץ את המיתוס

     

    קחו למשל את ארוחת ליל הסדר העשירה שנמשכת כשלוש שעות ומורכבת מעשרות מרכיבים. המומחים שלנו חישבו כמה נדרש יהיה מאנשים בכושר ממוצע לרוץ על מנת לשרוף את הקלוריות שנצברו בארוחה (ריצה על הליכון בקצב ממוצע 8 קמ"ש).

     

    המסקנה המפתיעה: בארוחת החג אנו עתידים להכניס לגופנו כ-3,000-3,500 קלוריות שלצורך השריפה שלהן נידרש לגמוא מרחק ריצה של כ-42 ק"מ, השקול לריצת מרתון.

     

    להלן הממצאים:

     

      ( )

      

    כך תעברו את החג בקלות

    1. הגדירו את החג כתקופה שבה אתם שומרים על המשקל. זאת על מנת לעבור את החג ביותר הנאה ופחות ייסורי מצפון. ברגע שתסירו את הנטל הפסיכולוגי של ההרזיה, לא תרגישו ב"עונש" ובכך תנטרלו את הצורך לפצות את עצמכם על החסר בהמשך. גם להימנע מעלייה במשקל זה אתגר לא קטן, אך קל יותר ליישום.

     

    2. בצעו רישום אכילה בימי החג. דבר זה יביא לתודעתכם כל נשנוש או חטיף שאכלתם ובכך יגרום לכם לשלוט על כמות האוכל הנצרכת במהלך היום.

     

    3. הכירו את עצמכם. נסו לרשום את המזונות אשר קשה לכם לעמוד בפניהם, כגון: קניידלך, חרוסת, מצות עם שוקולד, עוגיות בוטנים או קוקוס, יין אדום, מיץ ענבים, אגוזים.

     

    תיהנו מהם בארוחת ערב החג אך במהלך החג מצאו להם תחליפים. לדוגמא: במקום מצה עם שוקולד מצה קלה עם טחינה גולמית מסומסום מלא וסילאן, העדיפו אגוזים טבעיים על פני פיצוחים, מהלו את התירוש במים.

     

    4. תזמנו את הארוחות. מומלץ להימנע מדילוג על ארוחות וזאת למרות ארוחת הסדר עתירת הקלוריות. דילוג על ארוחות יכול להוות מכשול מאחר והגוף ידרוש את האנרגיה שמנעתם ממנו ויגרום לכם להיות מאוד רעבים ולצרוך יותר מדי קלוריות במהלך הארוחה עצמה. לא להגיע מורעבים לארוחת הסדר.

     

    5. במהלך ארוחת החג נצלו את ההזדמנות לנהל שיחות עם הסובבים. זה ירחיק אתכם מההתעסקות עם האוכל, כך גם תוכלו להאט את קצב האכילה ולחוש שובע. זכרו! תחושת השובע מורגשת לאחר כ-20 דקות, בין אם אכלנו מעט או הרבה.

     

    6. צאו החוצה. מזג האוויר משתפר, השמש מחייכת ומחשיך מאוחר יותר, נצלו זאת לצעידות וטיולים רגליים במהלך החג. מומלץ לשלב בשעות הבוקר של ליל הסדר אימון גופני.

     

    יערה סיטבון, מנהלת תחום התזונה, אמיר אלבז המנהל המקצועי של קבוצת הולמס פלייס

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    להוריד את הקלוריות אחרי הארוחה
    צילום: shutterstock
    שלום דוקטור
    מומלצים