שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מכירות רכבי פנאי: הגודל כבר לא קובע
    כבר לא בזבזנים בדלק ולעשירים בלבד: בתוך שנתיים הוכפלו מכירות רכבי הפנאי הקטנים והזולים בארץ. מי הם להיטי המכירות?
    טרנד רכבי ה-4X4 ואלה שרק נראים כאלה התחיל לתפוס תאוצה לפני שני עשורים כשמרצדס, ב.מ.וו ופורשה הציגו את ה-ML, ה-X5 והקאיין, בהתאמה, קיבעו את תדמית הסגמנט ככלי רכב גדולים, יקרים, צמאים לבנזין ונחשקים.

     

    אופל קרוסלנד סיטרואן C3 איירקרוס קיה סטוניק (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    מאז עגנו אינסוף אוניות להובלת מכוניות חדשות באילת, אשדוד וחיפה, ותעשיית הרכב החלה להשיק דגמים קטנים וזולים יותר. למעשה כמעט ולא קיים

    כיום יצרן רכב שאין לו דגמים כאלה באולם התצוגה וחלקם, כמו מיצובישי וסובארו למשל, משווקים בעיקר רכבי פנאי. השוק כולו גדל בקפיצות משנה לשנה, אבל הגידול הבולט ביותר בשנים האחרונות הוא דווקא בדגמים קטנים וזולים. לא עוד אלטרנטיבה למשפחתית או משפחתיות גדולות, אלא תחליף לדגמי סופר מיני, בתג המחיר ולא פחות חשוב איכויות הנסיעה וצריכת הדלק, עם בונוס של אותה ישיבה גבוהה ומראה חיצוני קשוח.

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הנתונים מראים כי בארבעת החודשים הראשונים של 2019 נמסרו בישראל 17,600 רכבי פנאי קטנים, גידול של יותר מ-50% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול מרשים כשזוכרים שבארבעת החודשים הראשונים של 2017 מספר המכירות של הקטגוריה עמד על 7,900 יחידות בלבד. במקביל גדלו מכירות כל קטגוריית רכבי הפנאי, אבל בשיעור מתון יותר של 33.6%. זאת יש להדגיש בהשוואה לתופעה המוכרת של הצטמצמות בקטגוריות מסורתיות כמו משפחתיות ומשפחתיות גדולות.


    רכבי פנאי קטנים (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הדגם הנמכר ביותר בקטגוריה השנה הוא טויוטה C-HR המצוייד ביחידת הנעה היברידית עם 2,700 מסירות. זו כבר שנת השיווק השלישית בארץ, וקצב המכירות זינק ב-150% בהשוואה לשליש הראשון של 2017. אחריו נמצאים קיה סטוניק עם 1,800 יחידות, שהושק רק בחודשים האחרונים של 2018, מיצובישי ASX עם 1,580, ששומר על קצב מכירות דומה לזה של השנה שעברה, וסיאט ארונה עם 1,318 יחידות. סוזוקי קרוסאובר הוותיק, שהוביל את הקטגוריה בעבר, מדורג רק חמישי עם 1,278 יחידות, בעיקר בגלל שהוא מהבודדים בקטגוריה שלא מצויד במערכות בטיחות מתקדמות.

     

    ב-2020 ינחתו בארץ דגמים חדשים שצפויים להגדיל עוד יותר את הקטגוריה, כמו סקודה קאמיק, יונדאי וניו, קיה SP כמו גם דור חדש לרנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 ודאצ'יה סטפוויי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים