שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פוטרתם לכל חופשת הקיץ? תתייצבו בלשכה פעם אחת

    לאחרונה החמירו "פיטורי הקיץ" הנפוצים במערכת החינוך, בקרב מי שמועסקים דרך חברות כוח אדם. המהלך יפחית גם את העומס בלשכות

    נוהל חדש של שירות התעסוקה יקל על מפוטרי הקיץ: מ-20 ביוני עד 1 בספטמבר הם יתייצבו בלשכות רק לרישום ראשוני, ואם לא יועסקו עד 1 בספטמבר, יגיעו אז שוב בשביל המשך הזכאות לדמי אבטלה כמתחייב בחוק. הנוהל לא יחול על כל מי שיפוטר בקיץ אלא רק במקצועות המאופיינים ב"פיטורי קיץ", והמפוטר יידרש לחתום על הצהרה בנושא.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

     

    חבל ההצלה למפעל פניציה: יחסי ציבור על חשבון העובדים

    השביתה בשירות התעסוקה: 20 אלף מובטלים לא יקבלו את דמי האבטלה לחודש ינואר

    השביתה שעלולה ליצור למובטלים חובות למדינה‏

     

    התופעה נפוצה בעיקר במערכת החינוך, בקרב מורות, גננות, סייעות ומטפלות וכן בתחום האבטחה. היא כוללת פיטורים זמניים בשל ירידה בפעילות במקום העבודה. כך המעסיק מונע מהעובד לצבור רצף תעסוקתי וזכויות. היא חלה על עובדים המועסקים בצורה קבלנית, דרך חברות שירותים שזוכות במכרזי משרד החינוך. העובדים מועסקים בחוזים לתקופה קצובה, שלא חל עליהם ההסכם הקיבוצי הכולל קביעות וצבירת זכויות, מפוטרים בכל שנה, ואחרי הקיץ, החוזה מחודש. לפי עו"ד שלומית גוטרמן-כספי, מומחית בדיני עבודה, "לכאורה זה חוקי, כי יש הסכמה בין הצדדים ליחסי העבודה, אך כשאלו יחסים של שנים, וכל יוני ברור שהחוזה מחודש בספטמבר, ספק אם יש תוקף למצב כזה".

    לשכת התעסוקה ()
    לשכת התעסוקה

    מהתופעה נפגעות בעיקר נשים, ואלו מהוות כ-90% ממפוטרי הקיץ. רובן צעירות (20-29), וכשני שלישים מהן מועסקות כסייעת/מטפלת, מורה או גננת. התופעה החריפה עם הגידול בהיקף ההעסקה דרך חברות כוח אדם.

     

    אשתקד עמד מספר מפוטרי הקיץ על 17,408 עובדות ועובדים, שהצהירו כי עבודתם הופסקה והם צפויים לחזור אליה בתום הקיץ - זינוק של כ-13% ביחס לנתון בקיץ לפניו, שעמד על 15,431. הלשכות הכי עמוסות במפוטרי קיץ באוגוסט היו ירושלים, עם 2,180 מפוטרים, ובני ברק, עם 2,014.

     

    אותם מפוטרים נאלצים לתבוע דמי אבטלה, ולצד הטרטור לעובדים, נוצר עומס חריג בלשכות ברחבי הארץ.

       ()
     

    מנכ"ל שירות התעסוקה: "השירות הוא ערך עליון"

    לפני כמה שנים איפשר השירות למפוטרי הקיץ להתייצב בלשכות רק פעם בחודש במקום פעם בשבוע. כעת, הם יוכלו להתייצב פעם אחת עם הפסקת עבודתם, לשם רישום וקליטה ראשונית, ושוב לאחר שיחזרו לעבודה.

     

    רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, מסר: "אני רואה כערך עליון את השירות הניתן בלשכות, כולל צמצום העומס. מפוטרי הקיץ נוגעים בעיקר בתחומי החינוך, ובעיקר בקרב מטפלות בגיל הרך. אני מקווה שהדגש ששירות התעסוקה שם על התופעה, יסייע לצמצם אותה". 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים