שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מחאת השירה: "פיתחנו נשק לא קונבנציונאלי של שירת נשים"
    אחרי שהצליחו לעצור מחאה חרדית ביישוב שלהן באמצעות שירה בלבד, מנהיגות מחאת הנשים שהפכה ללהיט רשת, מספרות לאולפן ynet על המהלכים שקדמו לכך, על הזעם סביב מה שהן מכנות "סחיטה באיומים" ועל מרקם החיים המשותף בין דתיים לחילונים בשהם
    צילום: אלי סגל

    צילום: אלי סגל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    סוזי בר וד"ר כנרת שפר לא תכננו להפוך לכוכבות רשת. שתיהן אקטיביסטיות, פעילות חברתיות ותושבות שהם. אבל בתחילת השבוע מצאו עצמן (שוב) מתמודדות עם הפגנה בלתי חוקית של קבוצה חרדית קיצונית מיליטנטית, שדרשה את עצירת עבודות הבינוי במקום בטענה לחילול קברים (טענה שהופרכה, אגב, על ידי רשות העתיקות).

     

    << הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >> 

     

    אם לא די בהפרעה החוזרת ונשנית, מתארות השתיים נסיונות שהן מכנות "סחיטה" מצד המפגינים – ולכך לא הסכימו לשתוק, תרתי משמע. כך נולדה כמעט במקרה "מחאת השירה", כאשר קבוצה של נשות שהם, ושפר ביניהן, תועדו על ידי אמיר ימפל כשהן שרות "הללויה", ומרחיקות אט-אט את המפגינים.

     

    קראו עוד בערוץ היהדות :

     

    "האנשים שהגיעו הם לא מתוך היישוב", מספרת ד"ר כנרת שפר, פעילה חברתית ומובילת תנועת שהם חופשית. "מדובר בקומץ חרדי קיצוני של אנשי אתרא קדישא – שהפכו את זה לכלי לסחיטה של כספים".

     

    "אפשרות אולי לעשות סטארט-אפ"

    סוזי בר, יו"ר האופוזיציה ביישוב, שמצאה עצמה בשיתוף פעולה יד ביד עם ראש המועצה – מספרת כי מדובר ב"קבלן שיש לו את זכות הקניין של השטח. הוא החל לבצע עבודות דיפון וחפירה עם היתרי בנייה, כולל אישורים של רשות העתיקות שביצעה בעבר חפירות הצלה, ללא ממצאים. כשהוא עלה על הקרקע הגיעה קבוצה קטנה וקיצונית מאזור בית שמש וירושלים, שנכנסה לבורות שם ועצרה את העבודות.

     

      (צילום: אמיר ימפל)
    לא שתקו(צילום: אמיר ימפל)

     

    "ההשפעות הן נרחבות: מדובר פה בהפסד כסף, אך מעבר לזה הם ביקשו שישלמו להם כספי סחיטה. לכאורה ברגע שהכסף מתקבל אז אפשר להמשיך בעבודות".

     

    "זו הייתה כבר ההפגנה השנייה", מתארת ד"ר שפר. "ללא ספק קשה מאוד לגייס אנשים בהתראה קצרה". אבל ראש המועצה ביקש את עזרתה של בר, הוציא קריאה שאליה הצטרפו גם בר ושפר – והרשת החברתית עשתה את שלה.

     

    "בשהם אין שום סכסוך בין דתיים לחילונים", מדגישה בר. "אנחנו חיים נהדר ביחד ומשמשים דוגמה לערים אחרות. מארג החיים נעשה בשיתוף פעולה... אבל כשעוצרים את העבודות האלו, הקבלן מבין שבמכרז הבא שהוא מגיש הוא צריך לקחת בחשבון כספי סחיטה, וזה ישפיע גם על המחירים שכולנו נצטרך לשלם".

     

    נשות שהם עם תושבים נוספים כבר מצחצחות את מיתרי הקול לקראת עבודות נוספות שייפתחו בעוד כשבועיים. "אנחנו מרוצות שאין צורך להשתמש בכוח", שפר אומרת. "אנחנו יוצרות דעת קהל, גורמים למשטרה להיות נוכחת בלי להשתמש בכוח - וזה באמת חשוב". ובר מוסיפה בחיוך: "אנחנו מרגישות שפותח נשק לא קונבנציונלי של שירת נשים, בלי אלימות. אפשרות אולי לעשות סטארט-אפ".

     

    אמיר ימפל עצמו סיפר ל-ynet: "המפגינים ברחו עם אצבעות בתוך האוזניים. זה עדיף בהרבה על עוד פרובוקציות שהיו נגמרות במעצר".

     

    לדבריו, לאחר שראה כי קבוצת המפגינים לא מתייחסת לניסיונות היס"מ לעצור אותם וממשיכה להפריע לעבודות במקום, ארגן עם הנשים שהגיעו את מחאת השירה. "תמיד כשאני רואה את הצעקות והקללות נגד נשים, אני חושב שזה פתרון ומחאה נגד מי שלא יכולים לשאת שירת נשים. זה הרבה פחות אלים מכל דבר אחר", הוסיף.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים