שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בגלל חיוב על תא קולי: בקשה לייצוגית נגד סלקום, פרטנר ו־HOT מובייל
    בית המשפט התבקש להוציא צו האוסר על החברות לגבות מחברי הקבוצה תשלום בגין שירות התא הקולי, שסופק בחינם במשך שנים רבות. "חברות הסלולר מכירות בכך שהעלאת מחירי החבילות תוביל לנטישת לקוחות, וחיפשו דרך 'מקורית' להגדיל את הכנסותיהן", נטען בבקשה

    גם אתם מחויבים בחודשים האחרונים על תא קולי? שלושה לקוחות של סלקום, פרטנר ו-HOT מובייל הגישו לבית המשפט המחוזי בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים נגד מפעילות הסלולר.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    לקוחות פרטנר ללא גלישה: תקלה של 3 שעות

    פרטנר TV המשיכה לגבות מבת 78 למרות שהתנתקה

    בקשה לייצוגית נגד HOT מובייל: צירפה בחינם לספק אינטרנט והחלה לגבות אוטומטית

    לקוחה: "סלקום לא מחזירה את הכסף שהיא חייבת לי"

     

    בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שלומי מושקוביץ ממשרד עו"ד מושקוביץ וסטיס ונתי פולינגר ממשרד עו"ד פולינגר ויקמן כהן, נטען שלקוחות החברות מחויבים בחודשים האחרונים בתשלום שלא כדין בגין שירות תא קולי. את הקבוצה שבשמה הוגשה התובענה הם מבקשים להגדיר בשם "כל לקוחות שלוש החברות שחויבו בתשלום בגין השירות מבלי שניתנה הסכמה מפורשת ומראש על ידם".

       ()
    בגלל חיוב על תא קולי: בקשה לייצוגית נגד סלקום, פרטנר ו־HOT מובייל
     

    "דרך להגדיל הכנסות"

    בית המשפט התבקש להוציא צו האוסר על החברות לגבות מחברי הקבוצה תשלום בגין שירות התא הקולי, שסופק בחינם במשך שנים רבות. "חברות הסלולר מכירות בכך שהעלאת מחירי החבילות תוביל לנטישת לקוחות, וחיפשו דרך 'מקורית' להגדיל את הכנסותיהן", נטען בבקשה, "ועל כן נקטו בתכסיס הבא: הן 'בראו' חיוב בגין תא קולי, שניתן מאז ומעולם בחינם, למרות שמעולם לא ניתנה הסכמת הלקוחות לשלם - וזאת באמצעות משלוח הודעת SMS ללקוחות, בה נכתב שלקוח שלא יודיע להן אחרת - יחויב בגין השירות".

     

    עוד נכתב בבקשה כי "המשיבות אוחזות בפרטי אמצעי התשלום של חברי הקבוצה והחליטו למעול באמון הלקוחות ולשלוח יד לחשבונות הבנק שלהם, תוך ניצול

    לרעה של ההרשאה שניתנה להם".

     

    לדברי מגישי התובענה, החברות יודעות שאין מקור חוקי לגביית החיוב החדש, ועל כן הן הוסיפו "חטא על פשע" והחליטו להטעות במכוון את הלקוחות ושלחו להם הודעה לפיה הגבייה החדשה נעשית כביכול בשל "עדכון מחירים". "סעיף עדכון המחיר מתייחס בכלל לשינוי מחיר ביחס לחיוב קיים, שהלקוח הסכים לקבלו ולשלם עבורו, ואינו חל על חיוב חדש, בגין שירות שכלל לא התבקש, ושמעולם לא ניתנה הסכמה לשלם עבורו", נטען.

     

    "החברה פועלת בהתאם לדין ועידכנה את לקוחותיה"

    בבקשה נטען שלפי הערכה המבוססת על מנויי החברות (פרטנר 2.6 מיליון, סלקום 2.8 מיליון, HOT מובייל 1.3 מיליון), "די אם נניח, בהערכה שמרנית, שרק 10% מהמנויים חויבו בגין השירות מבלי שנתנו הסכמה מפורשת לכך, הרי שהנזק שנגרם לציבור הצרכנים חברי הקבוצה נאמד, לכל הפחות, בעשרות מיליוני שקלים מדי שנה".

     

    טרם הוגשו תגובות החברות לבית משפט. מסלקום ופרטנר לא נמסרה תגובה.

     

    מ־HOT מובייל נמסר: "החברה פועלת בהתאם לדין ועידכנה את לקוחותיה על עדכון מחיר שירות התא קולי מבעוד מועד ואיפשרה ללקוחותיה להסיר את השירות. התביעה טרם הומצאה לנו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים