שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פופאי צדק: השינוי שגופכם יעבור עם כוס עלים ירוקים ביום
    מחקר שנערך לאחרונה באוסטרליה קובע כי צריכת עלים ירוקים משפרת את מסת השריר ומסייעת ליציבות הגוף, במיוחד לבני ובנות הגיל השלישי אשר סובל מנפילות בשיעור גבוה משאר האוכלוסייה
    כוס עלים ירוקים ביום ישפרו את מסת השריר במבוגרים: מחקר שנערך באחרונה באוניברסיטת ECU באוסטרליה, בקרב 1,420 נשים בנות 70 ומעלה, ואשר פורסם בכתב העת JCSM לחקר מחלות הזקנה, מצא כי תזונה עשירה בנוטריאנטים המצויים בירקות ירוקים  ובסלק, הגבירה באופן משמעותי את חוזק השרירים והתפקוד הגופני בקרב הנחקרות.

     

    קרן דגן, הדיאטנית הראשית של המרכז הרפואי שיקומי בית בלב בבת ים, מציינת כי מגיל 30 ומעלה אנחנו מתחילים לאבד 3-5% ממסת השריר בכל עשור, אך מגיל 50 ומעלה עולה שיעור איבוד מסת השריר ל-15% בכל עשור. הירידה במסת השריר בגיל המבוגר, נקראת סרקופניה, והיא גורמת לחולשה של השרירים ויציבות הגוף ומשפיעה על שיעור הנפילות.

     

    קיראו עוד: 

    עלייה במסת השריר: גם מבוגרים יכולים

    5 הירקות הירוקים שבריאים יותר מקייל

    למה קשישים סובלים מנפילות תכופות - ואיך למנוע 

      

    נפילות היא הבעיה השכיחה ביותר הגורמת לנכות ולתמותה בגיל המבוגר. על פי נתוני משרד הבריאות, אחד מתוך 3 מבוגרים נופל לפחות פעם אחת בשנה, ובכל יום נופלים כאלף מבוגרים.

     

    אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה בעלת מאפיינים שונים מהאוכלוסייה הכוללת, בחלקה קיימת תחלואה נלווית החושפת אותה לסכנות בריאותיות שונות, ולצד זאת ישנה התפתחות של מגבלות בתפקוד הקוגנטיבי או הפיזי, סיכון לנפילות ושברים, דמנציה, תת תזונה וסרקופניה, קרי איבוד מסה של שריר.

     

    בשל העלייה הדרמטית בתוחלת החיים בעולם, מתמקדים מחקרים רבים בדרכים למנוע איבוד מסת השריר, ולתזונה תפקיד משמעותי בשמירה תקינה על תפקוד הגוף.

     

    נפילה זקן זקנים קשישים נפילות בריאות (צילום:shutterstock)
    נפילות. שכיחות במבוגרים(צילום:shutterstock)
     

     

    צריכה יומית: מפחיתה סיכוי לשבץ מוחי

    מה יש בעלים ירוקים, ובהם תרד טרי, רוקט וחסה הגורמים לשיפור במסת השריר? במחקר נמצא כי עלים ירוקים מפחיתים מחומרת התקפי לב, משפרים את זרימת הדם בגיל המבוגר. הנוטריאנטים המצויים בעלים הירוקים, מתפרקים ומרחיבים את כלי הדם, כתוצאה מכך מתאפשר ליותר דם רווי בחמצן לזרום בגוף, לחץ הדם  מתאזן, והחמצן מוזרם טוב יותר לשרירים ותפקודם עולה. מהמחקר עולה עוד, כי צריכה יומית של העלים הירוקים מפחיתה ב-40% את הסיכון לשבץ מוחי. 

     

    דגן ממליצה כי "בנוסף לתרד טרי, רוקט וחסה המוזכרים במחקר, ניתן לשלב בצריכה היומית גם סלרי, כרוב, וכן כרוב עלים ובשמו הידוע קייל. גם סלק עשיר בנוטריאנטים ובריא מאוד. אך יש לזכור כי לא מומלץ לצרוך כמות רבה מדי מזן אחד של ירק, ובייחוד ממשפחת המצליבים, מאחר ויכולה להיות הפרעה בספיגה של רכיבים נוספים כמו ברזל וסידן או תופעות אחרות לא רצויות. לכן מומלץ מאוד להתייעץ עם דיאטנית קלינית".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום:shutterstock
    ירקות ירוקים. לשיפור הבריאות
    צילום:shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים