שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פשרה בייצוגית: חניה חינם בשרונה מרקט לשעתיים

    את התביעה הגישה צרכנית שהורידה את האפליקציה של שרונה מרקט וקיבלה לטענתה מיילים פרסומיים למרות שלא אישרה זאת. ההטבה, בסכום כולל של 450 אלף שקל, תינתן רק למי שהוריד את האפליקציה של החברה ורק בימים א'-ה'

    בית המשפט המחוזי בלוד אישר הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד שרונה מרקט, לפיו המרכז יעניק חנייה חינם לשעתיים בימים א'-ה' בחניון בסכום של 450 אלף שקל. זאת לכל מי שהוריד את אפליקציית שרונה מרקט ועקב כך קיבל מייל שיווקי מהמרכז מבלי שלכאורה אישר קבלת מייל כזה ולכל מי שניסה להסיר עצמו מרשימת התפוצה ולא הצליח. ההטבה תינתן באמצעות משלוח שובר או קופון לכל מורידי האפליקציה, שיישלח אליהם באמצעות המייל.

     

    התנתקתם מספקית האינטרנט? איחור בהחזרת הנתב יעלה לכם ביוקר

    הפסד לנסטלה בעליון: "הפרודיה על ג'ורג' קלוני בפרסומות לאספרסו קלאב - לגיטימית"

    עתירת טיב טעם נדחתה: סניף רמת החייל ייסגר בשבת  

     

    משך תקופת ההטבה: שלושה חודשים, החל מ-30 יום לאחר מתן פסק הדין שמאשר את הסכם הפשרה. כעבור שלושה חודשים אם לא ימוצה המימוש, התקופה תוארך עד לשנה.

    שרונה מרקט (צילום: אבישי פינקלשטיין) (צילום: אבישי פינקלשטיין)
    שרונה מרקט(צילום: אבישי פינקלשטיין)

    מדובר בהסכם פשרה שעשוי להועיל לשרונה מרקט, כאקט שיווקי, שכן באמצע השבוע יש פחות תנועה במתחם ועל כן חניה חינם למשך שעתיים עשויה למשוך לשם קונים פוטנציאליים.

     

    שלחה מייל "הסר" - אך לא הוסרה

    את התביעה בגובה 10 מיליון שקל הגישו עורכי הדין ליאת וחן שטיין בשם צרכנית שטענה כי החברה המפעילה את

    המתחם הקולינרי של גינדי החזקות בפארק שרונה בת"א הפרה את חוק התקשורת משום שהפיצה פרסומות במייל ללא הסכמה מפורשת מהנמען וללא אפשרות בחירה בהסרה מרשימת התפוצה.

     

    לטענתה, היא החלה לקבל מיילים פרסומיים לא רצויים, משום שהוצע לה ליהנות ממבצע של 25% הנחה בכל מתחם שרונה. לשם כך נתבקשה להוריד את האפליקציה של המתחם משום שנאמר לה שכך תוכל לקבל קוד הנחה. היא לא זכרה שבשום שלב אישרה הצטרפותה לרשימת התפוצה במייל ובכל זאת, להפתעתה החלה לקבל הודעות פרסומיות במייל.

     

    הצרכנית לא מצאה דרך לחלץ עצמה מרשימת התפוצה, שכן לטענתה יתכן שהיתה הצעה כזאת בתחתית המייל בשפה האנגלית אך היא חששה ללחוץ על הלינק. היא שלחה מייל תשובה: "הסר" לכתובת הדואר האלקטרוני ממנה נשלחו המסרים השיווקיים, אך זה לא עזר. מדי מספר ימים קיבלה מייל עם פרסומות.

     

    לטענת החברה, מרבית האנשים שרצו להיות מוסרים מרשימת התפוצה הצליחו להסיר עצמם ממנה וכי מדובר בקהילה סגורה ועל כן היא לא נכללת בהוראות חוק התקשורת. בנוסף הבהירה שהפסיקה את הפעילות באפליקציה שבמסגרה סיפקה את השירותים לרבות הודעות פרסומיות במייל.

     

    החברה התחייבה: לשלוח מיילים רק למי שאישר זאת מראש

    למרות זאת הצדדים כאמור הגיעו להסדר פשרה במסגרתו החברה תפצה צרכנים בסכום נמוך בהרבה מסכום התביעה המקורי. החברה התחייבה בנוסף לעבור על רשימת התפוצה ולמיין אותה, באופן שבו רק נמען שיש בנמצא הסכמה מפורשת ומתועדת ממנו לקבלת דיוורים, ממועד המאוחר מ-2008, יישאר ברשימת התפוצה.

     

    נמען שתנאים אלה אינם מתקיימים לגביו - יישלח לו מייל עם ההטבה ובנוסף הוא יוכל לבחור האם לאשר את הישארותו ברשימת התפוצה, או שהוא מעוניין להיות מוסר ממנה. נמען שלא יבחר להישאר יוסר ממנה תוך 30 יום.

     

    כמו כן, החברה התחייבה שתשנה את דיווריה כך שתינתן אופציה להיות מוסר מרשימת התפוצה מתוך המייל עצמו באמצעות הודעת השב: "הסר" שתישלח למייל ממנו נשלחות הודעות הפרסומת. על החברה להסיר את הלקוח המבקש להיות מוסר מרשימת התפוצה, לא יותר מ-24 שעות ממועד הודעת ההסרה.

     

    גם בהורדת האפליקציה וברישום אליה יישאל הנמען אם הוא מאשר קבלת דיוורים במייל או לא והחברה תשלח דיוורים רק ללקוח שמאשר זאת.

     

    התובעת תקבל 20 אלף שקל ובאי כוחה 73 אלף שקל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים