שתף קטע נבחר

צפו: האם זו היציאה ממטוס הכי מסודרת בהיסטוריה?

מכירים את הבלגן שמתרחש ברגע שהמטוס נוחת וכולם קמים כדי להספיק לצאת ראשונים? הסרטון הבא, שצילמה דיילת בקנדה, מוכיח שאפשר גם אחרת

 

 

לא פעם הדרך החוצה מהמטוס יכולה להפוך לחוויה לא נעימה. עשרות נוסעים יוצאים יחד אל המעבר הצר, מורידים את תיקי היד מתא האחסון ונתקעים בפקק צפוף וחסר תכלית. אך מתברר שאפשר גם אחרת, כפי שהוכיחה דיילת קנדית בסרטון שצילמה.

 

המאבקים על משענת היד במטוס

הפסיכולוגיה שמאחורי בחירת המושב

בורדינג לישראל מול בורדינג ללונדון

 

לואיז ואדבונקוור, דיילת בחברת ווסטג'ט הקנדית, הבחינה כי עובדי אסדת קידוח שטסים באופן קבוע מפורט מקמורי שבצפון מזרח אלברטה לקלגרי, יורדים מהמטוס בסדר מופתי וביעילות מעוררת קנאה. לואיז כה התרשמה עד שהרגישה שהיא חייבת להנציח את ירידת הנוסעים בסרטון. "הם טסים את הטיסה הזאת על בסיס קבוע", סיפרה בשיחה עם רשת CNN. "זה מדהים אותי כל פעם מחדש איך שהם יורדים באופן מסודר, זו הדרך המושלמת לרדת ממטוס".

נוסעים יוצאים ממטוס בסדר מופתי (צילום: Louise Vadeboncoeur)
יוצאים מהמטוס - בסדר ובנחת(צילום: Louise Vadeboncoeur)
 

צוותי האוויר של חברות התעופה נוטים שלא להתערב בדרך שבה הנוסעים יורדים מהמטוס, אלא אם כן נוסע כלשהו ממהר מאוד לטיסת המשך או במקרים שבהם צריך לסייע לילדים קטנים או לקשישים ונכים. "משאירים את זה להחלטת הנוסעים", הסבירה הדיילת הקנדית שהודתה כי בטיסות אחרות לא תמיד הפינוי עובר באופן חלק. "בדרך כלל יש כאוס ואנשים רוצים לצאת כמה שיותר מהר".

 

בכתבה ציינו ב-CNN שני מחקרים שבוצעו באוניברסיטאות בארה"ב בנוגע לדרך היעילה ביותר להתפנות ממטוס. לפי אחד המחקרים, הדרך היעילה ביותר היא לפי טורים. קודם יושבי המעבר צריכים לקום ולצאת, לאחר מכן הטור האמצעי ובסוף מי שישב ליד החלון. הבעיה בשיטה זו היא שנוסעים לא יוצאים מהמטוס יחד עם שותפיהם לטיסה. בעיה נוספת ליישום שיטה זו היא ילדים וקשישים שלא יכולים להתפנות לבד.

 

הבעיה הגדולה ביותר: "תיקי היד"

מחקר אחר העלה כי יש שלוש שיטות מרכזיות: יציאה בסדר של טורים, יציאה לפי סדר של שורות מקדמת המטוס ואחורה ושיטת "פירמידה" שנחשבת למהירה ביותר ובה נוסעים יוצאים משתי הדלתות לפי שיטת הטורים.

 

חוקר מאוניברסיטת דלפט שבהולנד, שבדק גם הוא את הסוגיה, ציין כי אכן שיטת הפירמידה היא המהירה ביותר אך כמעט בלתי אפשרי ליישם אותה במציאות. "תיקי היד גורמים לבעיות הגדולות ביותר", הסביר פיטר ונק ראש מחלקת עיצוב תעשייתי בדלפט. "אם תיק כבד מדי או מסורבל – או אם הוא הוכנס לא מעל המושב של הנוסע – אז נוצרים עיכובים. לפעמים גם יש נוסעים נמוכים מדי או כאלה עם מוגבלויות שמונעות מהם להוציא לבד את התיקים. גם הוא הצביע על ילדים כבעיה נוספת שגורמת לעיכוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Louise Vadeboncoeur
אפשר לצאת באופן מסודר
צילום: Louise Vadeboncoeur
מומלצים