שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קנס של 2.6 מיליון שקל לרשתות שלא הציגו מחירים ברשת; יינות ביתן ושופרסל מובילות
    בכוונת הרשות להגנת הצרכן לקנוס 10 רשתות מזון על הפרות שונות של חובת שקיפות המחירים, לפיה עליהן לפרסם מחירים של כל הסניפים באינטרנט - כדי להקל על צרכנים להשוות מחירים. גובה הקנסות: 108 אלף שקל לחצי חינם, רמי לוי וסטופ מרקט ועד 396 אלף שקל לשופרסל ו-468 אלף שקל ליינות ביתן

    קנסות בסך כולל של 2.6 מיליון שקל לרשתות מזון גדולות: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ה') על כוונתה להטיל עיצומים על 10 חברות שמפעילות את רשתות המזון הגדולות בישראל, על שהפרו את תקנות קידום התחרות בענף המזון (שקיפות מחירים).

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    עתירת טיב טעם נדחתה: סניף רמת החייל ייסגר בשבת

    שופרסל אונליין: צרכנים עלולים לשלם עשרות אחוזים יותר על מוצרים במשקל

    שוב תרמית: שופרסל לא מחלקת לכם קופונים בשווי 900 שקל

     

    הדרישה לקנס הגבוה ביותר נשלחה ליינות ביתן: 468 אלף שקל, על 13 הפרות שונות. אחריה: שופרסל, עם טענה ל-11 הפרות וקנס של 396 אלף שקל. לגבי טיב טעם נטען ל-10 הפרות ויש כוונה לקנוס אותה ב-360 אלף שקל. לגבי סופר ברקת נשלחה כוונה לקנס של 324 אלף שקל על תשע הפרות וכך גם לקינג סטור. זול ובגדול תיקנס ב-252 אלף שקל על שבע הפרות, ואת רמי לוי, סטופ מרקט וחצי חינם יש כוונה לקנוס על שלוש הפרות ב-108 אלף שקל כל אחת.

    קנס של 2.6 מיליון שקל לרשתות שלא הציגו מחירים ברשת (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    קנס של 2.6 מיליון שקל לרשתות שלא הציגו מחירים ברשת(צילום: shutterstock)

    על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, לחברות קיימת זכות לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו, וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

     

    בהודעה לעיתונות מסרה הרשות כי כוונות החיוב נשלחו לרשתות בעקבות אי פרסום מחירי מוצרים באינטרנט. הרשות ניהלה מבצע אכיפה במסגרתו התגלו

    דיווחים חסרים, וביניהם סניפים שלמים שלא דווחו ואתרים שכלל לא עלו לאוויר.

     

    נטען שהחברות לא פרסמו באופן רציף באתר האינטרנט שלהן את רשימת המוצרים הקיימים, את מחירם הכולל וכל מידע אחר שחובה לפרסם על פי התקנות (החל ממוצרים בודדים ועד לכל הסניפים). כמו כן, נטען כי החברות לא פרסמו באופן רציף באתר שלהן את רשימת המבצעים, תנאיהם ומועד פקיעתם. בנוסף, לא פרסמו את רשימת חנויות החברה במלואה כפי שיש לפרסמה על פי חוק.

     

    לדוגמא, רמי לוי לא העלתה את כל רשימת המצרכים הקיימים ברשת ורשימת המבצעים ותנאיהם. המחירים בשני סניפים של הרשת לא עלו לאינטרנט בכלל. טיב טעם לא העלתה נתונים של שני אתרי אינטרנט של החברה (טיב טעם ועדן טבע מרקט) וכן לא פרסמה כלל אונליין נתונים של 18 סניפים פיזיים, בנוסף להפרות הרגילות של השמטת חלק ממצרכים ואי דיווח על כל המבצעים ופרטיהם.

       ()

      

    פרסום המידע ברשת נועד לאפשר השוואה שוטפת

    בתקנות קידום התחרות בענף המזון (שקיפות מחירים) נקבע: קמעונאי גדול יפרסם לציבור באתר האינטרנט את קובץ חנויות הרשת שלו וכן בנפרד לגבי כל אחת מחנויותיו את המחיר הכולל העדכני של כל מצרך שהוא מוכר בחנויותיו.

     

    פרסום המידע ברשת האינטרנט נועד לאפשר השוואה עדכנית שוטפת של מחירי מצרכים וסלי מצרכים בחנויות החברה ובחנויות של חברות אחרות אשר מוגדרות כקמעונאי גדול לכל צרכן.

     

    אי פרסום המחיר הכולל של כל מצרך שהחברה מוכרת ואי פרסום מידע שיש לפרסמו על פי התקנות מהווה הפרה של חוק קידום התחרות בענף המזון שבגינה ניתן להטיל עיצום כספי.

     

    סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין אניטה יצחק, מסרה בתגובה: "החובה החלה על קמעונאי גדול לפרסם באתר האינטרנט את מחירי מוצרי המזון שהוא מוכר בכל אחת מחנויותיו, נועדה להגביר את השקיפות, להנגיש את המידע לציבור ולאפשר לו השוואה עדכנית ושוטפת של מחירי המצרכים הנמכרים אצל כל קמעונאי גדול בכל אחת מחנויותיו. באופן הזה יוכל לכלכל את צעדיו בבחירת החנות ממנה ירכוש מוצרי מזון על פי סל המוצרים האישי שלו והכל כדי לעודד תחרות בין עוסקים ולהפחית את יוקר המחיה.

     

    "הרשות רואה חשיבות רבה בהנגשת מידע זה לציבור ופועלת כל העת כדי לוודא כי קמעונאים גדולים, עליהם חלה החובה בחוק, מקיימים את חובתם".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים