שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הדרך של פרטנר לכבול לקוחות: טלוויזיה בהנחה ל-3 שנים

    מבצע הטריפל החדש של פרטנר כולל הנחה על מסך טלוויזיה - אבל במודל חיוב-זיכוי חודשי, לכאורה בניגוד לחוק. לקוח שיתנתק יאבד את המשך ההנחה על המסך. משרד התקשורת: "הנושא בבדיקה"

    הקאמבק של "חיוב זיכוי": התנתקתם מפרטנר? איבדתם את ההנחה על מסך הטלוויזיה. החברה מפרסמת בימים אלה מבצע על חבילת טריפל הכוללת גם מסך טלוויזיה, באופן שעשוי להיות לכאורה בניגוד לחוק - משום שנראה שמטרת המבצע היא לכבול לקוחות לשירות הטריפל.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

     

    פרטנר חידשה את מבצע נטפליקס חינם וביטלה את הטבת ערוצי הספורט

    פרטנר: יציבות בהכנסות, נסיגה ברווח, 23 אלף מנויי טלוויזיה חדשים

    מלחמת הטריפלים: כמה תשלמו - ומה תקבלו בתמורה

    הטריפל של yes: תשלמו 299 שקל לחודש

    רוצה להיות נטפליקס: HOT משיקה אפליקציית תכנים ישראלים לשוק העולמי

     

    פרטנר מציעה מבצע בשיטת חיוב זיכוי על חבילת טריפל ומסך טלוויזיה של הייסנס או אפל טי-וי ב-139 שקל לחודש, ואחרי שנה 159 שקל לחודש. המסך מוצע ב-49 שקל לחודש ל-36 חודשים, ובמקביל יש זיכוי של 49 שקל (על הייסנס) או 29 שקל (על אפל ט-וי) בחודש. לקוח שמתנתק בטרם חלפו 36 חודשים מאבד את ההנחה.

      (צילום: עמית שעל)
    פרטנר. טלוויזיה בהנחה? רק אם תישארו לקוחות שלוש שנים(צילום: עמית שעל)
     

    בכך פרטנר כורכת לכאורה בין רכישת מכשיר להצטרפות לשירותיה. כדי לקבל הנחה על המסך, על הלקוח להישאר לקוח פרטנר בטריפל. זאת למרות שלפי חוק התקשורת (סעיף 51ד(ב)), אם לקוח מבטל את הסכם ההתקשרות עם בעל הרישיון, אסור לבעל הרישיון לגבות ממנו תשלום, או למנוע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול. מכוח סעיף זה אסור לבעלי רישיונות להציע מבצעי חיוב זיכוי, משום שעם ביטול ההסכם הלקוח מפסיק לקבל את הזיכוי. מבצעים כאלה מטרתם לכבול את הלקוח לחברה לפרק זמן ארוך ועקב כך מהווים חסם מעבר לחברות אחרות.

     

    לא ניתן להצטרף למבצע דרך אתר האינטרנט של פרטנר אלא רק דרך נציג שירות, וקשה למצוא פרסום באתר לגבי תנאי המבצע המלאים. רק מעיון בנספח המבצע שנשלח למי שמצטרף לתוכנית מתגלה שמדובר במבצע מסוג חיוב זיכוי. בנספח מובהר כי "ההנחה תינתן כנגד התשלום החודשי הקבוע בתוכנית זו", וכן מובהר שהיא תינתן בכפוף למספר תנאים, בהם היות הלקוח "מנוי על שירות פרטנר טי-וי או על טריפל ועושה בו שימוש פעיל".

       ()
     

     

    מה אצל המתחרים?

    חברת הוט מציעה מבצע דומה, אך על אפליקציית הטלוויזיה של החברה NEXT, שאינה תחת פיקוח רגולטורי.

     

    פרטנר עושה זאת על טריפל, שם רכיבי האינטרנט והטלפוניה כן נמצאים תחת רגולציה שמחייבת ניתוק זיקה בין מבצעים על מכשירים כדוגמת מסכי טלוויזיה, ראוטרים וטלפונים סלולרים, לבין התנייה להיות לקוח החברה כדי לקבלם.

     

    בהוט הציעו לפני כחודש מבצע בעייתי דומה מסוג חיוב זיכוי על טריפל של הוט. בחברה מסרו ל-ynet כי מדובר בטעות של משווק ולא יהיה חיוב זיכוי ללקוחות שהצטרפו למבצע זה.

     

    גם סלקום הציעה מבצע דומה לאחרונה בו התנתה מבצע על מסך בהתחברות לטריפל של החברה. מסלקום נמסר כי "מבצעי הטלויזיה של סלקום טיוי בעבר ועתה מאוד אטרקטיביים ועומדים בכללי החוק". 

     

    ממשרד התקשורת נמסר: "הנושא בבדיקה".

     

    מפרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר והייסנס יצאו בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בעולם, בו ייצרה ענקית הטלוויזיה הסינית מסכים עם אפליקציית פרטנר TV מובנית ועם כפתור פרטנר TV ונטפליקס בשלט.

     

    "להשקת השת"פ יצאנו במבצע מיוחד בו ניתן להצטרף לטריפל פרטנר TV בתשלום חודשי קבוע מוזל ביחס לתוכניות ה-TV האחרות של פרטנר, שכן בהצעה

    זו לא קיים רכיב התקנה ו/או קבלת ממיר ראשון חינם, כפי שקיים בתוכניות TV אחרות בפרטנר. התשלום החודשי הקבוע הנמוך בתוכנית זו בא לידי ביטוי בזיכוי חודשי כולל בסך 49 שקל".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים