שתף קטע נבחר

מה גרם לסאני תקשורת לשווק את המבצע שלה ללקוחות סלקום?

אחד ההסברים: בעלת השליטה בסאני תקשורת, לפידות קפיטל, מחזיקה גם בסאני אלקטרוניקה, שמחזיקה במניות המתחרה הגדולה - פרטנר. את סאני אלקטרוניקה הקים אילן בן דב שהיה בעל השליטה בפרטנר עד 2012

 

 

סאני תקשורת , יבואנית סמסונג בישראל, השיקה בשבוע שעבר מבצע על חבילת סלולר של HOT מובייל ב-14.9 שקל לחודש . את החבילה מפרסמת החברה בקמפיין אגרסיבי, שחלק נכבד ממנו פונה ישירות ללקוחות סלקום בלבד. "לקוחות סלקום? המבצע הזה הוא גם בשבילכם", נכתב במודעת פרסומת של החברה.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

האותיות הקטנות מאחורי המבצע של סאני: חוזה של הוט מובייל ומחיר שגוי

מחירים נמוכים מאי פעם: כמה תשלמו לחברות הסלולר

סאני מציעה חבילת סלולר הזולה ביותר בארץ: 14.9 שקל בחודש

 

מדוע מכוונת סאני דווקא ללקוחות סלקום? החברה סירבה להשיב ישירות לפניית "כלכליסט". הסבר אחד יכול לנבוע מכך שבעלת השליטה בסאני תקשורת, לפידות קפיטל, מחזיקה גם בסאני אלקטרוניקה - שמחזיקה במניות המתחרה הגדולה של סלקום, פרטנר. את סאני אלקטרוניקה הקים איש העסקים אילן בן דב ב-1991 כחברת החזקות, שהיה בעל השליטה בפרטנר עד 2012 (דרך חברת סקיילקס).

   (צילום: ג'ניה פרוז)
חנות סאני(צילום: ג'ניה פרוז)

בנוסף, סאני גם משווקת את הוט (HOT) מובייל, שחולקת רשת סלולרית אחת עם פרטנר. זו אולי סיבה נוספת לכך שסאני נמנעת מפנייה גם ללקוחותיה.

 

הסבר נוסף אולי טמון בכך שסאני איבדה את החברה הבת דינמיקה סלולר, רשת לציוד סלולרי, שנמכרה לסלקום בעקבות התערבות של רשות התחרות. באופן אירוני, מוכרת כיום סלקום בחנויות אלה את מכשירי הסמסונג נוט 10 במחיר הנמוך ב־700 שקל מהיבואנית הרשמית, סאני תקשורת.

 

   ()
 

"השת"פ בין סאני להוט הרסני"

החבילה שהרעידה את שוק הסלולר לא הותירה את השוק אדיש, ובשבוע שעבר פנה ועד עובדי קבוצת סלקום למנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, ב"דרישה דחופה לבחינת שיתוף הפעולה ההרסני והתמוה בין חברת סאני לבין חברת הוט".

 

יו"ר ועד עובדי קבוצת סלקום, מיה יניב, שלחה את המכתב לאחר שחברות התקשורת פנו גם הן למשרד התקשורת בדרישה שיתערב. סלקום ביקשה מהמשרד שיפעיל את סמכותו על פי סעיף 11 ב' לחוק התקשורת, שמהותו עצירת התנהגות שיש בה כדי לפגוע בתחרות. כמו כן, יניב צירפה לפנייתה תקדימים של שימוש בסעיף זה. בנוסף, החברה פנתה גם לרשות התחרות.

ניר שטרן, מנכ
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום ומשה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת(צילום: סיון פרג' ותומי הרפז)

חברת סאני משתפת פעולה עם הוט מובייל בתחום השיווק, ומאחורי המהלך עומדת למעשה חברת הוט. בדרך זו, מנסה הוט לפגוע במתחרות בתחום הנייד, במטרה לעצור את השקעותיהן הגדולות בתחום הנייח שבו היא דומיננטית.

 

יניב ציינה במכתב כי "14.9 שקלים הוא מחיר שעלול להביא לאובדן שליטה מוחלט על רמת המחירים בשוק הסלולר, ולפגיעה מיידית לא רק בחברות התקשורת הגדולות - אשר מספקות את התשתיות למפעילים הווירטואליים, אלא גם לפגיעה ישירה ומיידית במיליוני הלקוחות של חברות אלו".

 

"כל המודלים של הפעלת שווקים סלולריים בעולם מצביעים על כך שהמבנה הקיים של שוק הסלולר בישראל יביא לקריסת כל המפעילים, ולפגיעה מוחלטת בתשתיות, תוך גרימת נזק בלתי הפיך לציבור ולמפעילים", טוענת יניב.

 

"אני חייבת לציין בהקשר זה כי המחיר שמציעה הוט הוא אשליה והטעיה. אין כל הבדל בין מכירת חבילת סלולר בעלות של 14.9 שקל לבין מסירת אותה החבילה בחינם אין כסף! מהלכה של חברת הוט אינו מהלך מקרי, כי אם מהלך מתוכנן היטב שנועד מראש להשיג אפקט מיידי באמצעות פגיעה אנושה במפעילות הגדולות, וסלקום ביניהן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ג'ניה פרוז
סניף סאני
צילום: ג'ניה פרוז
מומלצים