שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    התפריט המושלם: הארוחות היומיות שיספקו את כל הוויטמינים שהגוף צריך

    בעקבות המקרה בו נער איבד את ראייתו ושמיעתו עקב אכילת מזון מהיר בלבד לאורך זמן, קבלו שני תפריטי ארוחות יומיים לילדים ולמבוגרים, שמכילים את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף שלכם צריך

    כולנו יודעים שתזונה נכונה היא הבסיס לבריאות טובה. רק השבוע קראנו על הילד שהתעוור, בגלל שהתזונה שלו התבססה בעיקר על ג'אנק פוד, והיו חסרים לו ויטמינים ומינרלים נחוצים.

     

    על מנת להקטין את הסיכון לחוסרים תזונתיים בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, וכדי למקסם את פוטנציאל הגדילה והגובה של הילדים תוך שמירה על משקל

    תקין, חשוב מאוד לשים לב לתפריט היומי.

     

    בגיל ההתבגרות קיימת התפתחות פיזית מואצת, בד בבד עם התלבטות בנושא דימוי הגוף, תפיסת ה'אני' בחברה, מקום ההורים בעולם והבלבול השורר בגיל זה. כל אלה מביאים לעיתים לצורות אכילה שאינן בריאות כמו אי אכילה למשך הרבה מאוד שעות, אכילה בולמוסית או אכילה המבוססת בעיקר על ממתקים וחטיפים. דווקא בגיל רגיש זה יש מקום להתייחס לתזונת הילד/ה תוך הקפדה על אכילה בריאה, וזה ללא ספק אחד האתגרים ההוריים בגיל הזה.

     

     

    נערה (צילום: shutterstock)
    תזונה בריאה לילדים. להקפיד על אכילה של ירקות(צילום: shutterstock)

     

    על מה חשוב להקפיד?

    ארוחות מסודרות.

    לכלול את שלושת אבות המזון: חלבונים, פחמימות ושומנים.

    תוספת של ירקות ופירות על מנת לתגבר ויטמינים ומינרלים.

    גיוון במזונות הבלתי מעובדים בתפריט היומי.

    שתייה מספקת.

    הפחתה של מזון אולטרא מעובד.

     

      ( )

     

    ומה קורה עם ההורים?

    על מנת לדאוג שילדינו יאכלו באופן בריא ומאוזן, אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר היא לשמש דוגמה, לא במילים אלא במעשים. כלומר, חשוב לאכול בעצמנו באופן נכון ובריא.

     

    אותם כללים, שאנחנו רוצים להחיל על הילדים, חשוב שנחיל גם עלינו, ואם אנחנו נשתדל להקפיד עליהם, כך יש סיכוי גדול יותר שגם ילדינו יאכלו בריא ונכון רוב הזמן.

     

      (צילום: shutterstock)
    לתת לילדים דוגמה. אכילה בריאה ביחד(צילום: shutterstock)

     

    ההשתדלות והמכוונות לאכילה נכונה רוב הזמן היא בהחלט מספקת ואף יותר מכך. אמנם חתירה לשלמות ללא יציאות קטנות מהמסלול אינה ריאלית לאורך זמן ומייצרת עייפות, התשה ובעיקר התנגדות לאורך זמן.

     

    לכן מומלץ לראות את היציאות הקטנות מהמסלול כחלק מהמסלול ולא כ"חריגות" או "חטאים", בתנאי שאינם מייצגים את הרוב. ללא ספק, זהו השיעור הטוב ביותר שנוכל להעניק לילדינו.

     

      ( )

    שירי נקש היא דיאטנית קלינית

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים