שתף קטע נבחר

שברולט בלייזר במבחן ראשון בישראל - בשם השם

שברולט מחזירה לחיים את השם "בלייזר", בעבר רכב כביש-שטח אמריקאי מיתולוגי והפעם משהו שונה לגמרי. איך הוא על הכביש?

 

 

זה שברולט בלייזר החדש, רכב פנאי עדכני שעושה שימוש באחד השמות המיתולוגיים בהיסטוריה של היצרנית. רק שהפעם לא כרכב כביש-ושטח מסוקס, אלא כזה הנושא ייעוד משפחתי-פוזאיסטי, בהתאם למנוע הרווחים הפופולרי בתעשיית הרכב כיום. לדברי היצרנית מדובר בסנונית ראשונה בסוללת דגמים שיזנחו את הקטגוריות הקלאסיות לטובת דגמי פנאי ונישה, עם דגש על עיצוב מרשים.

 

שברולט בלייזר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

בניגוד לציפיות בשוק המקומי, יבואנית שברולט לישראל, חברת UMI, החליטה למצב את הבלייזר גבוה. כמה גבוה? עם תג-מחיר שנושק ל-300 אלף שקלים הוא לא רק יקר משמעותית ממתחריו הישירים - פורד אדג' וג'יפ צ'ירוקי - אלא מתקרב אפילו לדגמי יוקרה מוכרים, גם אם קטנים ממנו במידותיהם.

 

מחיר: 285 אלף שקל

מתחרים: פורד אדג', ג'יפ צ'ירוקי

 

שברולט בלייזר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

טוב: עיצוב, מרחב פנים, ביצועים, אבזור

בסדר: איכות נסיעה, צריכת דלק

טעון שיפור: מחיר

ציון:

איך נראה

עיצוב הבלייזר שונה מאוד מרכבי הפנאי הגמלוניים וסתמיים למראה של שברולט, עם דגש על זוויות מרכב וסבכה ענקית בהשראת הקמארו הספורטיבית, יחידות תאורה מפוצלות וצמד מפלטים מאחור עם מסיט אוויר מודגש וספוילר בקצה תא המטען. הוא נראה טוב, ומושך הרבה מבטים ותשומת לב.

 

עיצוב הפנים מרשים לא פחות, עם דיפוני עור בתפירה אדומה ופתחי מיזוג עגולים וזהים לקאמרו. עם זאת, מיקומם הנמוך בקונסולה המרכזית אינו אידיאלי לצינון התא ומקרר בעיקר את ידי הנהג. איכות החומרים אינה אחידה וכוללת פלסטיק קשיח ומחוספס במקומות פחות גלויים לעין.

 

מסך המגע קטן יחסית ("8) והתצוגה בלוח המחוונים מאפשרת אמנם ריבוי נתונים אבל לא מד מהירות בפורמט מקובל. גם מיקום המתגים אינו מובן לעיתים, כמו מתג פתיחת תא הכפפות בסמוך למתג בקרת היציבות, מתג קטן מדי להפעלת אורות ושליטה ידנית בהעברת הילוכים באמצעות מתגים על הבורר.

 

שברולט בלייזר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

המושבים נוחים באופן סביר אך חסרה תמיכה בגב ובירכיים. חלונות צד קטנים עם קורה קדמית (A) עבה פוגעים בשדה הראיה. מראות הצד קטנות מדי ומכילות "שטח מת" מוגזם, בזמן שבמראה המרכזית מוקרנת אמנם מצלמת הנסיעה מאחור, אך היא גורמת לתחושת קרבת-יתר למכוניות מאחור ואין לה תועלת מעבר לגימיק חביב.

 

הבלייזר ממוצב בין האקווינוקס לטראוורס מבחינת מידות. גדול מרכבי פנאי בעלי שבעה מקומות ישיבה כמו יונדאי סנטה פה או קיה סורנטו, אבל מציע חמישה מקומות בלבד. התוצאה היא מרווח מחייה מרשים לנוסעים מאחור, בין היתר תודות לספסל שניתן לכוון למרחק. יש לנוסעים מאחור פתחי מיזוג נפרדים, צמד שקעי USB (מתוך שישה הפזורים בתא) ושקע חשמל לטעינה. רצפה שטוחה מאפשרת מרחב רגליים ראוי גם לנוסע שלישי, אבל גב המושב קשיח ואינו נוח. תא המטען ענק (864 ליטר) וכולל מחיצה ניתנת לכיוון לטובת הפרדה בין פרטי מטען.

 

שברולט בלייזר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

רשימת האבזור עשירה במיוחד וכוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים עם חימום וקירור המתכוונים חשמלית כמו ההגה. יש מערכת שמע של BOSE, מצלמת חניה היקפית, בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "20 קלים או "21 ברכב המבחן. אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים ותאורה דינמית.

 

איך נוסע

הבלייזר משווק כאן עם יחידת הנעה אחת, V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר עם 305 כ"ס המוכר של שברולט, שמשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. היחידה מספקת ביצועים טובים (6.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש), בעיקר תודות לתיבת הילוכים מהירת-תגובה השומרת את המנוע בקלות בתחום היעיל. מצד שני היא מאפשרת סל"ד נמוך בשיוט מסייעת לצריכת דלק ממוצעת סבירה במהלך המבחן ביחס למנוע הגדול: 8 ק"מ לליטר.

בורר מערכת ההנעה כולל גם מצב גרירה, בו התיבה מסייעת עם בלימת מנוע בירידות ומאפשרת כושר גרירה מרשים של יותר משני טון, 700 ק"ג יותר מפורד אדג' למשל. בדומה לדגמי ג'נרל מוטורס, ובשונה מהמקובל בתעשייה, לא ניתן לבטל את מערכת עצור-סע המטרידה שמדוממת את המנוע בזמן עצירה.

 

שברולט בלייזר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

צמיגים נמוכי חתך מקשים על ספיגת שיבושים קטנים במהירות נמוכה ובתנועה עירונית נוחות הנסיעה בינונית לכל היותר. המיתלים, כמעט כצפוי ממכונית אמריקאית, מתקשים להבריק גם במהירות גבוהה. בידוד רעשי רוח ודרך לעומת זאת טוב מאוד, בין היתר תודות למערכת יצירת הד-חוזר מהרמקולים.

 

היכולת הדינמית אף היא אינה מרשימה, גם כאשר השימוש ברכב רגוע ואינו תובעני מעבר לייעודו. זוויות הגלגול מודגשות וההגה חסר תחושה, לעיתים אפילו כבד שלא לצורך ומקשה בכך בתמרוני חניה. במפתיע, מערכת ההנעה כוללת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני של GKN (דומה ליחידה הספורטיבית בפורד פוקוס RS). כך שאם אתם חובבי אקשן, בחירה במצב ספורט תאפשר לכם לשגר את הרכב הגדול והכבד מפניה לפניה במהירות יוצאת דופן.

 

שברולט בלייזר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום

הבלייזר החדש הוא אחד הדגמים היותר-מרשימים של שברולט כיום, ובהחלט מעניק המון סיבות לאופטימיות באשר לדרך אותה בחרה היצרנית לעתיד הקרוב והרחוק. הוא נראה טוב, מאובזר בנדיבות ומרווח למדי. עם זאת, טוב תעשה שברולט אם תשקיע גם במערכת מתלים טובה שתשדרג מהותית את רמת הנוחות והיכולת הדינמית, לצד יחידת הנעה מודרנית יותר, עם פחות נפח ויותר חסכון.

 

ועכשיו מגיע תג המחיר, הגבוה בכמה עשרות אלפי שקלים מהאזורים האידיאליים בהם יכול היה הבלייזר להשתלב, עובדה שללא ספק תפגע באטרקטיביות שלו. וחבל שכך.

 


שברולט בלייזר

שברולט בלייזר
מנוע V6
נפח / סוג דלק 3,649 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 305 כ"ס ב-6,600 סל"ד
מומנט מרבי 37.2 קג"מ ב-5,000 סל"ד

הנעה / תיבת הילוכים

כפולה / אוטומטית, 9 הילוכים
אורך 486.2 ס"מ
רוחב 194.7 ס"מ
גובה 170.3 ס"מ
בסיס גלגלים 286.3 ס"מ
משקל 1,985 ק"ג
נפח תא מטען 680 ליטר
100-0 קמ"ש 6.8 שניות
מהירות מרבית 209 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 8.9 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 186 גרם לק"מ
מחיר 285 אלף שקל
כריות אוויר 7
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא נבחן
* טקסט אפור

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
שברולט בלייזר
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים