שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    נתיב פלוס? "למקבלי החלטות במרכז נוח להחליט עבור הפריפריה"

    הביקורת על פרויקט נתיב פלוס לא רק שאינה פוסקת, היא גדלה מיום ליום. הפעם שוחח עם אולפן ynet עדו הדרי, שמתגורר בצפון וצריך להגיע בבוקר למרכז. תתפלאו, גם אם יצא לפני 05:00, הוא לא יגיע בזמן

    מה יהיה עם הפקקים שיוצר נתיב פלוס? בשבוע שעבר הודו במשרד התחבורה כי עם סיום חופשות החגים התארך זמן הנסיעה בכחצי שעה. היום (א') הצטרפו גם הסטודנטים לכבישים, ובמשרד מודים כי הנסיעה הבוקר בכבישים התארכה ב-45 דקות עקב הגודש הבלתי נסבל. בכך נראה כי בניגוד להערכות משרד התחבורה, שלפיהן "הנהגים יתרגלו", דווקא ההיפך הוא הנכון. כדאי לכם לשמוע מה יש לעדו, תושב הצפון שיצא הבוקר ב-04:50 למקום עבודתו במרכז ארץ, לומר על יעילות הנתיב החדש. 

     

    צילום: אלי סגל

    צילום: אלי סגל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    פקקים בכביש החוף ובאיילון בעקבות נתיב פלוס: "טירוף, עבדתי מהבית"

    הזעם על נתיב פלוס: "תן לנו לחיות את החיים כמו פעם"

    משרד התחבורה: הפקק התארך בחצי שעה בגלל נתיב פלוס

    "נתיב פלוס? אם אין אלטרנטיבה זה רק אקמול"

     

    שלום עדו. אתה מספר לנו שהשתמשת בנתיב-פלוס, וזה בעצם האריך לך את מסלול הנסיעה בשעה. למה בעצם לא לנסוע ברכבת?

    "יש רכבת שיוצאת מכרמיאל ועוברת באחיהוד. כדי שאעלה עליה, אני יוצא חצי שעה לפני כן מהבית. מהתחנה שבה אני יורד בתל אביב זו עוד חצי שעה עד מקום העבודה".

     

    אז כמה זמן לוקח לך מהבית לעבודה בעצם?

    "שעתיים ו-40 דקות".

     

    וכמה זמן זה לוקח אם אתה נוסע ברכב הפרטי?

    "אם אנחנו מדברים על נסיעה חלקה, זה שעה ו-40 דקות".

     

    אז כשאתה שומע בכירים במשרד התחבורה אומרים שכולם יכולים להגיע ממקום למקום (גם אם ישאירו את הרכב בבית), אתה אומר שהם צוחקים עלינו בעיניים.

    "כשמקבלי ההחלטות הם אלה שגרים במרכז, נוח להם לקבל החלטות על הפריפריה. הם לא מבינים אותם בכלל. יש את מדינת המרכז עם פרנסה קרובה, ויש את מדינת הצפון והדרום שכדי להיכנס לתל אביב צריכים לשנות את כל אורח החיים שלהם. אני יוצא בחמש, זה מספיק קיצוני".

     

    זה נועד לפתור לאנשים כמוך את הבעיה, איך יכול להיות שזה מאריך לך את המסלול?

    "היום היה מקרה חריג שהצלחתי לגייס נוסע, אני נוסע כמעט כל יום, ב-99% מהמקרים אין לי שותף לנסיעה. כשאתה גר ביישוב קטן בגליל, אין סיכוי שאחד השכנים ייסע איתך כל יום לאותו אזור ויחזור איתך באותה שעה. זה אומר בעצם שתושבי הפריפריה לא יכולים להשתמש בנתיב אף פעם. (אז) בפועל מנתקים את הפריפריה ואומרים לתושבי הגליל שהם לא רצויים, כי הם יכולים לנסוע רק לבד. הרכבת לא טובה לנו, תחבורה ציבורית אחרת לא ריאלית, וברכב פרטי אין דרך למצוא טרמפיסט".

     

    אז זה רעיון גרוע מאוד, שלא מסייע לשום דבר מבחינתך.

    "יש פתרונות והצגתי אותם למשרד התחבורה, אבל הם מבטלים את זה בבוז. הם טוענים שבעוד שנה המצב ישפר את הכניסות לתל אביב. הצעתי שעד אז ייתנו לתושבי הפריפריה לנסוע בנתיב הצהוב גם כשהם לבד".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים