שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בזק בינלאומי לא עומדת בחוק הטכנאים
    לקוח של החברה דרש לפצותו בטענה כי משלוח עם נתב שהזמין לא הגיע בזמן. אך נציגים שלה אמרו לו שאיחור בשליחות של נתב מושכר, לא נכלל בחוק ולא מגיע לו פיצוי. לפי הרשות להגנת הצרכן מדובר בהנחיה שגויה. בנוסף, חברת השליחויות נתנה לו טווח של 3 שעות - כשהחוק מתיר שעתיים. בזק בינלאומי: "אנו מצרים על כך"

    טעויות בפרשנות ל"חוק הטכנאים"  הובילו את לקוח בזק בינלאומי למסכת של טרטורים בהמתנה לטכנאי. בעקבות זאת הוא דרש לפצותו בהתאם לחוק, אך רק לאחר פניית ynet הוא קיבל את הפיצוי בסך 600 שקל.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    יש לכם תלונה? כתבו לנו >>   

     

    לאחר שהתנתקו: פרטנר המשיכה לחייב ואז פנתה להוצאה לפועל

    הזמנת לתינוק בגד גוף כחול וקיבלת ורוד? בעיה שלך

    טעות לעולם חוזרת: לא קיבל שירות אמבולנס, אך נדרש לשלם עבורו

     

    צחי, לקוח של החברה, המתין בביתו לשליח עם מודם. ההובלה תואמה מול חברת שליחויות שעובדת עם בזק בינלאומי, ל-16 באוקטובר בין 9:00 ל-12:00. "ביקשתי טווח שעות קצר יותר של שעתיים, לפי החוק, אבל בחברת השליחויות אמרו לי שזה הטווח", הוא מספר.

    "חוק הטכנאים" רלוונטי גם לשליחויות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    "חוק הטכנאים" רלוונטי גם לשליחויות(צילום: shutterstock)

    זו היתה לכאורה הטעות הראשונה של החברה. לפי החוק, על חברות לקבוע עם לקוחות טווח של שעתיים להמתנה. אחרת, הן מותחות את "זכות האיחור" שלהן המותרת על פי חוק עד שעתיים מהטווח. כלומר, לפי החוק, במקרה הזה איחור נחשב להגעה אחרי 13:00, אך לפי הטווח שהחברה קבעה פה, היא מבחינתה מאחרת רק אחרי 14:00.

     

    החברה: התקשרנו גם לנייח. הלקוח: אין לי נייח

    צחי מספר, כי במהלך ההמתנה הוא קיבל לקראת 12:00 הודעת סמס לפיה המשלוח מתעכב. "הייתי בבית

    וזמין ואף אחד לא הגיע ואף אחד לא התקשר", אמר. "ב-13:29 קיבלתי 'צינתוק': התקשרו אלי מחברת השליחויות והשיחה מיד נותקה. ניסיתי לחזור אליהם מיד והשיחה נכשלה. ב-13:30, שעה וחצי אחרי הרף העליון של ההמתנה, התקשרה נציגה של חברת השליחויות והחלה להתנפל עלי: 'לא מצליחים להשיג אותך' ו'הטכנאי התקשר ולא מצא אותך', למרות שזו שטות מוחלטת. היא רצתה לתאם לי משלוח ליום אחר. אמרתי לה שאני לא מוכן, אני מחכה בבית מהבוקר. שיבואו היום. היא העבירה אותי לבזק בינלאומי".

     

    לפי מידע שמסרה חברת השליחויות לבזק בינלאומי, השליח או החברה התקשרו אליו ב-12:02, ב-12:12 כולל לנייח וב-13:29 (הצינתוק).

     

    רק שלצחי אין כל תיעוד על שתי השיחות הנוספות, לא ביומן השיחות בטלפון הסלולרי ולא בהודעות סמס (במקרה שהטלפון היה ללא קליטה למשל, הלקוח מקבל סמסים מאוחר יותר על שיחות שלא נענו). בנוסף, אין לו בכלל טלפון נייח.

     

    "למה שאהיה בבית ואמתין לטכנאי ולא אענה לטלפון?", הוא טוען. "או שהיתה להם תקלה, או שהוא לא התקשר. אם הטכנאי היה בסביבה, למה הוא לא ניסה לדפוק בדלת? אף אחד לא דפק בדלת, לא עצר ליד הבית שלי, אף אחד לא הגיע. עקב כך, כיוון שהטכנאי לא הגיע - מגיע לי לפי חוק פיצוי, אבל בחברה סירבו. לטענתם החוק לא חל על נתב מושכר שמגיע בשליחות".

     

    בזק בינלאומי: השכרה ושליחות - לא נכללים בחוק

    לפי חוק על איחור של מעל לשעתיים מעבר לטווח השעות שנקבע מגיע לצרכן 300 שקל פיצוי. לאיחור של מעל שלוש שעות ומעלה: 600 שקל. בשל כך, לצחי הגיע 600 שקל פיצוי, אך בבזק בינלאומי התעקשו ונתנו ללקוח תחושה שלא משנה מה, הוא תמיד אשם.

     

    "בבזק בינלאומי אמרו לי בהתחלה שזה לא טכנאי אז זה לא קשור לטכנאים", הוא מספר על הניסיונות של החברה לפרש את החוק בצורה שגויה. "ואז אמרו לי שזו חברת שליחויות שעובדת עם בזק בינלאומי, לא בזק בינלאומי עצמה, אז בזק בינלאומי לא אחראית לאיחור. התקשרתי למועצה לצרכנות ואמרו לי שאני מפרש נכון את החוק.

     

    "ביקשתי שיחת מנהל. דיברתי עם כמה מנהלים, כשאחד מהם אמר לי שהתיקון לחוק (נכנס לתוקף בפברואר 2019 מ.ק) מגדיר הובלה של טובין שבית העסק מכר, אבל כיוון שאנחנו משכירים את המודם - זה לא רלוונטי. המשכתי להתעקש, ביקשתי שוב פיצוי, הגעתי לפניות הציבור ושוב אמרו לי שלא מגיע לי כי זה לא טכנאי".

     

    סוף טוב: יקבל פיצוי על פי חוק

    כל התשובות שנתנו לו במוקד - שגויות ומטעות. האם החוק רלוונטי לשליחות? בהחלט כן. אפילו אם זו חברה שאינה בזק בינלאומי שעורכת את השליחויות עבורה. האם החוק רלוונטי לנתב מושכר? ודאי שכן. לפי סעיף 18 (א) (ג) לחוק הגנת צרכן, חוק הטכנאים תקף גם לשם "התקנה או הסרה של טובין שהעוסק מכר, השכיר או השאיל". גם ברשות להגנת הצרכן מסרו ל-ynet שהחוק תקף לנתב מושכר ולשליחות שאינה של טכנאי.

     

    אחרי פניית ynet לבזק בינלאומי טענו תחילה בחברה שהלקוח טועה, שהשליחות לא רלוונטית לחוק הטכנאים ושלא מגיע לו פיצוי. אחרי בירור מעמיק, בחברה הודו שטעו בכל הסעיפים. השליחות כן רלוונטית לחוק הטכנאים, טווח השעות שניתן לו לא תקין והטכנאי בכל מקרה לא הגיע.

     

    עקב כך, נציגת החברה התקשרה לצחי ואמרה לו שיפוצה ב-600 שקל.

     

    מבזק בינלאומי נמסר בתגובה: "מדובר בהסבר שגוי שניתן לו על-ידי נציג השירות ואנו מצרים על כך. לגבי טווח שעות השליחות - חודדו הנהלים".


    פורסם לראשונה 01/11/2019 11:07

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים