שתף קטע נבחר

אודי ניפצה את שיא המהירות בגיהנום הירוק

כשבוע וחצי לפני השקתו הרשמית ניפץ אודי RS Q8 את שיא ההקפה לרכב פנאי במסלול הנורבורגרינג הארוך. גרסת הקצה תגיע אלינו במהלך השנה הקרובה, עם V8 כפול-מגדשים, 600 כ"ס ומהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש

אודי RS Q8, גרסת קצה לרכב הפנאי-קופה של היצרנית, קבע שיא במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, עם זמן הקפה סנסציוני לרכב מסוגו: שבע דקות ו-42.2 שניות, כשבע שניות פחות מהמחזיק הקודם בתואר - מרצדס GLC63 AMG. מאחורי ההגה התייצב פרנק סטריפלר, נהג המרוצים של היצרנית באליפות מרוצי הסיבולת ומחזיק בניצחונות ב-24 השעות של נורבורגרינג (2012 ו-2019) ו-24 השעות של ספא (2012).

 

 

את השיא קבע אב-טיפוס עוטה מדבקות הסוואה, לפני השקתו הרשמית בתערוכת לוס אנג'לס בעוד כשבוע וחצי. הוא עושה שימוש באותה יחידת הנעה מה-RS6 וה-RS7 - מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשי טורבו עם הספק של כ-600 כ"ס. הוא משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה שיאפשרו זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות ומהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש, נתונים השמורים עד לפני כמה שנים רק למכוניות על אקזוטיות.

 

אודי RS Q8 ()
גרסת הקצה תצוייד במערכת מיתלי אוויר קשיחים ב-10% ובלמי זעזועים קשיחים ב-15% מה-Q8 הרגיל עליו היא מבוססת. עוד במפרט: מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (משפר את נכונות הכניסה לפניה ואת היציבות הכיוונית) ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני. גם הבלמים יהיו גדולים משמעותית עם אופציה לדיסקים קרמיים. על הקשר עם הקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו רחבים (295/35) על חישוקי "23.

 

אודי RS Q8 ()

במקביל תחל היצרנית לשווק את ה-R8 בגרסת הנעה אחורית, שהוצעה בעבר רק מהדורה מוגבלת של 999 יחידות. מכונית העל של אודי החולקת פלטפורמה ומכלולי הנעה גם למבורגיני הורקאן, תוצע כעת בגרסת הנעה אחורית בייצור סדרתי, במרכב קופה וספיידר עם גג נפתח. בישראל היא תשווק בהזמנה מיוחדת במהלך 2020.

 

אודי R8 ()

מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר (אטמוספרי) מפיק כאן 540 כ"ס, 30 כ"ס פחות מה-R8 כפולת ההנעה, ומשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.7 שניות (3.8 שניות לספיידר), 0.3 שניות יותר מהגרסה כפולת ההנעה. המהירות המרבית עומדת על 320 קמ"ש.

 

אודי R8 ()

אודי מציינת כי הוויתור על העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מאפשרת משקל עצמי נמוך ב-65 ק"ג במקרה של הקופה ו-55 ק"ג במקרה של הספיידר בהשוואה לגרסאות כפולות הנעה. בהתאם, חלוקת המשקל מתעדפת את האחורי - 40-60 - ומעניקה יתרון בבלימה והורדת כוח לקרקע. אודי מציינת כי בקרת היציבות כוילה כך שבשילוב מצב ספורט בבורר הנהיגה היא תאפשר מידה מסוימת של החלקה במטרה לאפשר לנהג ביצוע "דריפט בטוח ונשלט", לשון ההודעה לעיתונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים