שתף קטע נבחר

כדי למנוע הטעיות: מעכשיו תדעו לאיזה דגם טלוויזיה מתייחס המבצע

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תחייב חברות לכלול בפרסומיהן את היצרן ואת שם הדגם המדויק המוצע. פרסומים ללא פרטים אלה ייחשבו מעתה להטעיה

הסוף ל"פרסומי הפיתוי" בענף מוצרי החשמל? הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תחייב חברות לכלול בפרסומיהן את היצרן ואת שם הדגם המדויק המוצע. פרסומים ללא פרטים אלה ייחשבו מעתה להטעיה.

 

ייצוגית ב-30 מיליון ש': "גרמו לשימוש יתר במי פה אורל בי"

מועד כרטיסי הטיסה - לתאריך שאחרי פינוי השדה

ייצוגית נגד רמי לוי ב-17 מיליון שקל בטענה להטעיית צרכנים

 

התופעה בולטת בענף מוצרי החשמל, אך ההנחיה חלה על פרסום כל מוצר שקיים לגביו שם דגם. הרשות, בראשות עו"ד מיכאל אטלן, מוסמכת להטיל קנס ואף לפתוח בהליך פלילי בנושא.

רכישת טלוויזיה (צילום: shutterstock)
הסוף ל"פרסומי הפיתוי" בענף מוצרי החשמל(צילום: shutterstock)

ברשות גילו שלעיתים עוסק מפרסם מוצרים ללא פרטי היצרן ושם/מספר הדגם שלהם. הם הציגו ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" דוגמה מרשת חשמל ידועה שפירסמה מודעה שבה הציעה "מסך 50 סמארט TV 4k", ללא שם היצרן או הדגם. לעיתים הרשתות מצרפות את שם היצרן, אך לא את שם הדגם. למשל, רשת ידועה פירסמה מבצע: "טלוויזיות 50 סמארט TV 4k ומעלה החל מ-1,390 שקל". היא פירטה שמות של יצרנים כסוני, סמסונג, LG וטושיבה אך לא הציגה את שמות הדגמים שבמבצע, כך שהלקוח לא יודע מה עלות כל דגם - מידע מהותי לעסקה.

 

מהרשות נמסר: "אי-גילוי פרטי יצרן ושם/מספר דגם עלול ליצור הטעיה, כשהפרסום מתייחס לדגם מסוים, ולא לשאר הדגמים שבבית העסק. אי-הגילוי אינו מאפשר לקבל החלטה מושכלת ועלול להיחשב כ'פרסום פיתוי' - הגורם לצרכן להגיע לבית עסק על סמך מחיר אטרקטיבי, ורק שם לגלות שהוא חל רק על דגם מסוים ולא על שאר הדגמים. גילוי פרטים אלה בשלב הפרסום וטרם הגעה לבית העסק, יאפשר לצרכן לבדוק, למשל במנועי חיפוש, את ההצעה, ולהחליט אם להגיע".

 

שר הכלכלה אלי כהן: "חיזוק ההגנה על הצרכן וכללים שיקדמו צרכנות הוגנת הם הכרחיים. זכותו של כל צרכן לקבל את מלוא המידע כדי לכלכל בתבונה את החלטותיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
רכישת טלוויזיה
צילום: shutterstock
מומלצים