שתף קטע נבחר

מרכז עירוני חדש בנתניה יכלול 6,300 דירות

מינהל התכנון עדכן תוכנית מגורים המתוכננת על קרקע של 780 דונם במרכז העיר, שהייתה אמורה לכלול 2,800 דירות בלבד בבנייה נמוכה. התוכנית החדשה מאפשרת מגדלים עד 30 קומות ושטחי מסחר ותעסוקה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון החליטה היום (ד') לאמץ מדיניות תכנון חדשה למרכז עירוני חדש שיוקם בנתניה. העדכון מאפשר ציפוף משמעותי בתוכנית ובנייה של עד 6,300 דירות במגדלים בני עד 30 קומות - תוספת של 3,500 דירות לתוכנית שאושרה בשנת 2003.

 

חולון בוחנת שילוב מגורים באזור התעשייה

המלונאים חוזרים לים המלח: ארבעה בתי מלון ייבנו באזור

ירושלים היא העיר עם מספר הדירות הגבוה בישראל

 

התוכנית משתרעת על שטח של כ-780 דונם - רובו פנוי וללא בינוי, הממוקם במרכז העיר ברצועה המרכזית בין כביש 2 ממזרח והים ממערב; בין הרחובות היהלומן אברמס, שדרות בן צבי במזרח, בן גוריון במערב, ושכונת נווה עוז בדרום.

  (הדמיה באדיבות עיריית נתניה)
הדמיית תוכנית המגורים העדכנית בנתניה(הדמיה באדיבות עיריית נתניה)

בעקבות השינוי במדיניות התכנון במקום, יתווספו יחידות דיור בצפיפות של 20 יח"ד לדונם נטו בבינוי מגוון החל משש קומות. זאת במקום התכנון שהיה בתוקף במסגרתו ניתן היה לבנות 2,800 דירות בצפיפות של שמונה דירות לדונם ובבבנייה של 2-7 קומות בלבד - כלומר מרבית השטח יועד לבנייה נמוכה וצמודת קרקע.

 

"שינוי התכנון במתחם נדרש עקב חסר מימוש של רוב שטח התוכנית התקפה במקום", הסבירו במינהל התכנון. לטענתם, המסמך מציג תכנון עדכני עם ניצול יעיל של חטיבת הקרקע הפנויה ברובה, אשר מקצה זכויות בנייה באופן שיאפשר בין היתר פיתוח ראוי והנחת תשתיות עירוניות באזור. על פי עקרונות התכנון החדש.

 

 

נגישות שתעודד תחבורה ציבורית

התוכנית כוללת תוספת שטחי ציבור מסחר ושטחי תעסוקה, וכן מערכת נגישות חדשה שנשענת על הליכה ברגל ושימוש בתחבורה ציבורית. בכך שונתה התפיסה התחבורתית של התוכנית הישנה, שנשענה בעיקר על שימוש ברכב פרטי. מסמך המדיניות מציע לשמור על רחובות אוסקר שינדלר, לוי אשכול ואירנה סנדלר כרחובות הראשיים והעיקריים עליהם תתבסס מערכת תחבורה ציבורית, מבני ציבור ועירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה.

 

שדרות אוסקר שינדלר מוצעים להפוך לשדרה מרכזית ירוקה ברוחב של 15 מטרים, הכוללת מעבר להולכי רגל ורוכבי אופניים. לאורך שדרות אירנה סנדלר מוצעת שדרה ירוקה א-סימטרית ברוחב שמונה מטרים בצד אחד של הרחוב בלבד. כמו כן, מאפשר המסמך ניצול של רחובות משניים וחיבור השדרות המרכזיות אל הפארק, מבני הציבור והשטחים הפתוחים.

 

עוד כולל העדכון המשך ציר הרצועה הירוקה שהתוותה תוכנית המתאר הכוללנית של נתניה, שתחיליתו באזור הנופש המטרופוליני ובחורשת הסרג'נטים במזרח העיר; והמשכו כחלק מתוכנית זו בחוף הים במערב. בנוסף, התוכנית מציעה חיבור של שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים בין הפארק, השטחים הפתוחים והרחובות הראשיים.

 

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי "המסמך מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה של נתניה, תוך תוספת משמעותית לחיזוק העירוניות המתחדשת באזור, הכוללת את השכונות גבעת הפרחים ממזרח (בתכנון), נווה עוז בדרום ומתחם גרינטל שמצפון. התכנון כולל עירוב שימושים ומציע מגוון של סוגי דירות, כמו גם מענה לצורכי ציבור ופארקים לרווחת התושבים ומהווה תכנון עדכני".

 

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, הוסיפה: "תוכנית 542 א' היא תוכנית ותיקה שנדרשנו לבצע בה מקצה שיפורים ולהתאימה לצרכי השעה. אני שמחה שאחרי שנים רבות, בהן שיוועו בעלי הקרקע לממש את זכויותיהם, אישרה הוועדה המחוזית את בקשתה של עיריית נתניה והפרויקט יוצא לדרך. תודתנו נתונה גם לרשות מקרקעי ישראל על שהקצתה 50 מיליון שקל לפיתוח תשתיות למתחם". מסמך המדיניות נערך על ידי צוות התכנון של עיריית נתניה, בראשות מהנדס העיר ארז טל ובתיאום עם לשכת התכנון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה באדיבות עיריית נתניה
הדמיית התוכנית בנתניה
הדמיה באדיבות עיריית נתניה
מומלצים